فرهنگ و هنر

آنالیز گلکسی بادز 2 پرو؛ عملکردی بهتر با طراحی جمع وجورتر

گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ که اواخر مرداد ماه امسال معرفی و روانه بازار شد، جدیدترین هدفون بی سیم پرچم دار سامسونگ است که در بدو ورودش به بازار ایران توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش ترین هدفون های بی سیم فروشگاه خبرنگاران...

6 آذر 1401

احضار 8 رکابزن به کمیته انضباطی بخاطر اعزام خودسرانه به مسابقات جهانی

محمود وفایی مدیرتیم های ملی و سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری درباره دلیل احضار 8 دوچرخه سوار رشته تریال به کمیته انضباطی فدراسیون دوچرخه سواری بیان نمود: ما اعزام تیم تریال به مسابقات جهانی امارات را بر مبنای حضور اسپانسر برنامه ریزی نموده بودیم. تمام...

29 آبان 1401

تصاویر زنان غربی در زن نامۀ عثمانی

در اینجا تعدادی از نقاشی های کتاب زن نامه را ملاحظه می کنید که بیش از دویست سال قبل در عثمانی تالیف شده و هدفش ارائۀ تصویری از سبک زندگی و ویژگی های زنان ملل مختلف جهان بوده است.

21 آبان 1401

تبدیل قلعه 200ساله ازناوله ملایر به هتل سنتی

رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: تبدیل بنای تاریخی قلعه ازناوله ملایر به هتل سنتی تاثیر زیادی در رونق گردشگری و اشتغالزایی دارد.

13 آبان 1401

شیراز زیبایی فرهنگ و تاریخ پارسی

وقتی برنامه ریزی برای سفر دور ایران را آغاز می کنید، تعدادی مکان وجود دارد که باید در برنامه سفر خود بگنجانید. تور شیراز یکی از مقاصدی است که حتما در سفر ایرانگردی دوست دارید از آن را رزرو کنید. با وجود تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی...

4 آبان 1401

تفال به حافظ امروز آدینه 25 شهریورماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

28 شهریور 1401

هنگام مرگ چه اتفاقی می افتد و چرا نباید از مرگ بترسید؟

بیشتر مردم به نوعی مرگ را تجربه نموده اند. وقتی دوستان و اعضای خانواده ما از جهان می روند بسیار ناراحت کننده است، اما متأسفانه این اتفاق اجتناب ناپذیر است و بالاخره لحظه مرگ سراغ همه ما می آید.

22 شهریور 1401

ون کاشان روستای هدف گردشگری می گردد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از ارائه پیشنهاد ثبت ملی محور فرهنگی - تاریخی روستای ون به شورای ثبت اطلاع داد.

25 مرداد 1401

اولیویا نیوتن جان بازیگر فیلم گریس درگذشت

اولیویا نیوتن جان، بازیگر فیلم گریس در 73 سالگی از جهان رفت.

19 مرداد 1401

25 سفری که زندگی شما را قطعا دگرگون خواهد نمود

همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید: بسیار سفر باید تا پخته گردد خامی! در حقیقت، سفر می تواند سبک زندگی ما را عوض کند تا جهان را از زوایای دیگری ببینیم و تجربه های نو کسب کنیم. ما در این مقاله با شما درباره سفر به 25 نقطه عجیب و متحول کننده صحبت...

13 مرداد 1401

کارخانه چرم سازی خسروی تبریز

این مجموعه شامل 8 بنا می باشد که 4 بنای آن 3 طبقه بوده و بقیه به صورت یک طبقه می باشند و در کل ترکیب بناهای دو طبقه و یک طبقه همراه با دو منار (دودکش)، در کنار همدیگر منظره زیبایی را به کل مجموعه می بخشد.مر مت این مجموعه از سال 1376 شروع شده است و در حال حاضر نیز...

11 مرداد 1401

فلاشینگ نمای ساختمان چیست؟

معمولا در ساخت و ساز و طراحی خانه یکی از اصولی که بسیار مهم است و حتی در قیمت آن خانه تاثیر گذار است نمای ظاهری آن است که به چشم افراد می آید. در بعضی از موارد دیگر، مانند ساختمان های قدیمی که ارزش تاریخی دارند برای جلوگیری از تخریب، احتیاج به ترمیم و راهکاری...

10 مرداد 1401

کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد.

8 مرداد 1401

اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز موزه بزرگ یاسوج

میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز موزه بزرگ یاسوج صورت پذیرفت.

1 مرداد 1401

پرسپولیس همچنان در پی خرید مهاجم خارجی؟

خبرنگاران: مهلت قانونی جابجایی در لیگ برتر به سرانجام رسید و برخلاف وعده های داده شده، پرسپولیس نه مهاجم خارجی خرید و نه خبری از هافبک بازی ساز در این تیم شد. این باشگاه نهایتا با احمدگوهری به عنوان دروازه بان و رامین رضاییان به عنوان مدافع به توافق رسید.

26 تیر 1401

15 ثانیه تیزر تلویزیونی چند میلیارد تومان آب می خورد؟

حسن توکل نیا تهیه کننده فیلم سینمایی چند می گیری گریه کنی 2 با گلایه از تبلیغات تلویزیونی بیان نمود که پول 15 ثانیه تیزر تلویزیونی 5 میلیارد تومان می گردد.

23 تیر 1401

گوشی آنر 70 پرو پلاس با Dimensity 9000 در گیک بنچ دیده شد

این روزها خبرها و شایعات زیادی در خصوص گوشی های هوشمند پرچم دار نسل بعدی آنر در فضای مجازی دست به دست می گردد. آنر 9 خرداد ماه از سری تازه آنر 70 رونمایی خواهد نمود که قرار است به عنوان جانشین سری آنر 60 در اختیار کاربران قرار بگیرد. شنیده ها حاکی از آن است...

16 تیر 1401

دورریز سفره بعضی یارانه بگیران قبلی برابر مصرف چند هفته یک خانواده نیازمند است

محمد مخبر عدالت در توزیع یارانه ها را از مهم ترین هدف های اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برشمرد و تاکید نمود: تا به امروز بخش هایی از این یارانه ها استفاده می کردند که دور ریز سفره آن ها به میزان چند هفته یک خانواده نیازمند است.

10 تیر 1401

اگر هاوک آی به جای کوئیک سیلور در عصر اولتران می مرد چه می شد؟

کوئیک سیلور در خاتمه فیلم انتقام جویان: عصر اولتران درگذشت اما اگر هاوک آی به جای او می مرد، دنیای سینمایی مارول کاملا متفاوت به نظر می رسید.

3 تیر 1401

شهرهایی که در اردیبهشت سوژه مناسبی برای سفر هستند

ایسکانیوز/ بدنبال آخرین خبرهای واصله، این پرسش مطرح می شود که شهرهایی که در اردیبهشت سوژه مناسبی برای سفر هستند، کدامند؟

2 تیر 1401
تعداد: (125)