15 ثانیه تیزر تلویزیونی چند میلیارد تومان آب می خورد؟

به گزارش وبلاگ بارزند، حسن توکل نیا تهیه کننده فیلم سینمایی چند می گیری گریه کنی 2 با گلایه از تبلیغات تلویزیونی بیان نمود که پول 15 ثانیه تیزر تلویزیونی 5 میلیارد تومان می گردد.

15 ثانیه تیزر تلویزیونی چند میلیارد تومان آب می خورد؟

به گزارش مهر، حسن توکل نیا تهیه نماینده فیلم سینمایی چند می گیری گریه کنی 2 به کارگردانی علی توکل نیا درباره شرایط اکران این فیلم کمدی در سینما ها گفت: شکرخدا فروش فیلم از مرز یک میلیارد تومان گذشته و این فروش معقولی برای فیلم در این شرایط است. البته میان فیلم ها تفاوت گذاشته می گردد. پخش نماینده هایی که به تازگی رشد نموده اند، با هم همکاری و زدوبند دارند و میان فیلم های مستقل با فیلم هایی که خودشان پخش نماینده آن هستند فرق می گذارند. از روز اولی که فیلم من اکران شد، برخی سینماداران با تبعیض سانس به آن اختصاص دادند. می دیدم فیلمی که کمتر از فیلم من می فروشد، سانس بیشتری در یک سینما دارد، چرا؟ چون آن فیلم در باند خودشان بوده است.

وی با انتقاد از نبود تیزر های تلویزیونی برای تبلیغ فیلم خود ادامه داد: زمانی که فیلم من بازبینی شد، فقط اجازه 5 میلیارد تومان تیزر تلویزیونی برای آن صادر شد و این در صورتی است که قیمت یک تیزر در تایم مناسب در شبکه یک، ثانیه ای 330 میلیون تومان است! یعنی یک تیزر 15 ثانیه ای هزینه اش 5 میلیارد تومان می گردد! یعنی عملاً به من اجازه پخش یک تیزر از تلویزیون را داده اند. من سال 95 برای فیلم سایه های موازی حدود 100 تیزر تلویزیونی برای تبلیغ داشتم و خودتان ببینید شرایط چقدر تغییر نموده است. در حالی که آن روز ها مخاطب تلویزیون خیلی بیشتر از امروز بود. تلویزیون به جای آنکه در این شرایط 100 تیزر ما را 300 تیزر کند، اینگونه تیزر رایگان به فیلم ها می دهد!

این تهیه نماینده ادامه داد: این شرایط در حالی است که برای برخی فیلم های مورد حمایت نمی توانید تعداد تیزر های تلویزیونی و یا بیلبورد های شهرداری را بشمارید. در این حد در سینما شاهد تبعیض هستیم. من تهیه نماینده مستقل هستم و این فیلم همه زندگی من است آن هم با 35 سال سابقه کار در سینما. تا به امروز هم فیلم جنگی در کارنامه ام داشته ام و هم فیلم هنری، اما اینگونه با من رفتار می گردد. هیچ حمایت ویژه ای از فیلم ما نمی گردد. این حرف را درباره همه فیلم ها می زنم که در زمینه تیزر تلویزیونی همه شرایط یکسان دارند و از آن ها حمایتی نمی گردد.

توکل نیا در ادامه گفت: از نظر اسپانسر هم برخی شرکت ها هستند که با پخش نماینده های خاصی کار می نمایند. از این منظر مختصات سینما را هیچگاه نمی توان اصلاح کرد چرا که خیلی چیز ها تبدیل به رانت شده است. من برای اینکه از برخی رانت ها و امکانات استفاده کنم باید وارد باند ها شوم و هیچ گاه هم اهل باندبازی نبوده ام.

وی تأکید کرد: پشتوانه فیلم چند می گیری گریه کنی؟ 2 قسمت اول این فیلم است که در زمان خودش تبدیل به یک برند شده بود، به همین خاطر فروش حداقلی دارد، اما هنوز آنگونه که باید نفروخته چرا که حمایتی از آن نشده است. برخی می گویند چرا توکل نیا برای این فیلم بیلبورد نزده است، اما اطلاع ندارند که من برای 20 بیلبورد در شهر تهران باید حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه کنم! این یعنی حداقل 4 میلیارد فروش در گیشه که اصلاً با این شرایط جواب نمی دهد. این جنس تبلیغات احتیاج به اسپانسر دارد که تا کنون چنین حمایتی را نداشته ایم.

این تهیه نماینده با اشاره به عملکرد خوب برخی سینماداران در زمینه تخصیص سالن، اضافه نمود: برخی سینماداران واقعاً کم می گذارند و مشخصاً به فیلم من سانس نمی دهند. نمی دانم چرا این اتفاق رخ می دهد. یکی از این سینماداران در سینما هایی که زیر سلطه خود دارد اجازه اکران فیلم ما را نمی دهد. بیشتر سینما ها سه سانس برای فیلم ما در نظر گرفته اند که دوتای آن قبل از ساعت 3 بعدازظهر است! واقعاً سه سانس برای فیلم ما خیلی کم است و این شرایط واقعاً ناعادلانه است. در این ساعت ها 10 نفر آدم هم به سینما نمی رود!

وی در سرانجام بیان نمود: امید داریم خدا به فیلم ما یاری کند و معجزه ای برای نگاه عادلانه تر به فیلم ما رخ دهد. قطعاً ما راضی به اکران فیلم در این شرایط نبودیم. اوضاع مالی از یک طرف و آلودگی هوا هم به تازگی مزید بر دلیل شده، مگر فیلم تماشا، نان شب است که مردم به هر قیمتی از خانه بیرون بیایند و به سینما بروند؟ می دانستیم تعطیلی هایی در پیش رو داریم، اما پیش بینی این شرایط مالی را ننموده بودیم. مردم امروز دغدغه معیشت دارند، چگونه 45 هزار تومان پول بلیت سینما بدهند؟

منبع: فرارو

به "15 ثانیه تیزر تلویزیونی چند میلیارد تومان آب می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ثانیه تیزر تلویزیونی چند میلیارد تومان آب می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید