کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد

به گزارش وبلاگ بارزند، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد.

کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد

در مقدمه ناشر، رسالت این کتاب، سفر بی خطر مسافران معرفی شده و ایمنی در سفر اهم موضوعی است که در آن مورد توجه قرار میگیرد. از آنجا که نویسنده، تجربه بالایی در امداد و نجات گردشگران کوهستان دارد کمبودها و الزامات این مهم را به خوبی شناسایی می نماید؛ نادی در مقدمه به انواع سفرهای مجذوب نماینده و مخاطرات ذی ربط آنها اشاره دارد و هدف از خلق این محتوا را به یاد ماندنی تر و لذت بخش تر کردن سفر میداند.

او در این کتاب در کنار زرق و برق مقاصد مختلف، خطرات بالقوه را گوشزد نموده و بر مخاطرات پیش بینی شده بویژه از سوی سازمان جهانی بهداشت توجه می دهد.

در فصل اول این کتاب به 33 نکته ایمنی و کاربردی در سفر همانند مدارک، الزامات مراودات، محموله های ممنوعه و … پرداخته شده است. گروه بندی مسافران در دسته های مختلفی از قبیل، ماجراجو، محقق، سالمند، کم توان و.... و تمهیدات هر یک در سفر در فصل دوم آورده شده و فصل سوم به روش های مختلف حمل و نقل و ملاحظات سلامت و ایمنی در آنها اختصاص دارد.

بیماری های شایع سفر نظیر حصبه، مالاریا، وبا، هپاتیت A، تب مالت و … راههای انتقال و مهارت های پیشگیرانه آنها در چهارمین فصل و انواع مخاطرات طبیعی و بیماری های سفر به نقاط مختلف کوهستانی در فصل پنجم مورد توجه قرار دارند. فصل ششم به مخاطرات رویارویی با حیوانات با توجه به پهنه سفر و نقشه پراکندگی آنها در جهت و مقصد می پردازد. مخاطرات سفر به منطقه ها بیابانی و شرایط بقا در مواقع مختلف جوی در فصل هفتم و مخاطرات سفر به منطقه ها جنگلی و هشدارهای پیشگیری از آسیب های محتمل در آخرین فصل درج شده اند.

این کتاب نخستین مجلد با موضوع مخاطرات و بیماری های شایع در سفر در حوزه گردشگری ایران است. نویسنده امید دارد با مطالعه این مطالب از بروز بسیاری از مخاطرات کاسته و زمینه ساز سفرهای ایمن تر گردد.

محتوای بروز این کتاب با پژوهش در منابع و آنالیز دستورالعمل های منتشر شده از سوی سازمان های مسئول جهانی فراوری شده است.

علاقمندان می توانند برای خرید آنلاین این کتاب از سراسر ایران با مبلغ 200 هزار تومان به وبسایت فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com یا اینستاگرام به آدرس gilgameshmagazine مراجعه نمایند.

منبع: همگردی

به "کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید