کتاب

تصاویر زنان غربی در زن نامۀ عثمانی

در اینجا تعدادی از نقاشی های کتاب زن نامه را ملاحظه می کنید که بیش از دویست سال قبل در عثمانی تالیف شده و هدفش ارائۀ تصویری از سبک زندگی و ویژگی های زنان ملل مختلف جهان بوده است.

21 آبان 1401

هنگام مرگ چه اتفاقی می افتد و چرا نباید از مرگ بترسید؟

بیشتر مردم به نوعی مرگ را تجربه نموده اند. وقتی دوستان و اعضای خانواده ما از جهان می روند بسیار ناراحت کننده است، اما متأسفانه این اتفاق اجتناب ناپذیر است و بالاخره لحظه مرگ سراغ همه ما می آید.

22 شهریور 1401

کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کتاب مخاطرات سفر و بیماری های شایع منتشر شد.

8 مرداد 1401

هدفون نویز کنسلینگ یا نویز ایزولیشن؛ کدام یک عملکرد بهتری در حذف نویز دارد؟

در حال حاضر، در بازار گجت های هوشمند، هدفون، ایربادز، هندزفری و… زیادی وجود دارند که برخی از آن ها، قادر به حذف یا کاهش نویز هستند. اما شرکت های تولیدکننده این دست از محصولات، دو قابلیت متفاوت را با دو نام و رویکرد متفاوت، در هدفون های خود تعبیه می کنند؛...

1 تیر 1401

پیش تولید بازی رومیزی مهمان های ناخوانده

بازی رومیزی مهمان های ناخوانده از تولیدات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به عنوان پیوست فرهنگی کتابی با همین نام، طراحی شده و در مرحله پیش تولید قرار گرفته است.

28 اردیبهشت 1401

از طولانی ترین پروازهای دنیا بیشتر بدانید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های جدیدی که می توانند بدون نیاز به سوخت گیری، مسیرهای طولانی را یک سره بپیمایند، تعداد پروازهای فوق دوربرد هر روز بیشتر می شود.

14 اسفند 1400

علت اصلی گرایش مردم آمریکا به کتاب های الکترونیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از گودریدر، آمارهای منتشر شده به وسیله اتحادیه ناشران آمریکا نشان می دهد که فروش کتاب الکترونیک در این کشور در سال 2020 با رشد بیش از 11درصدی بیش از 2میلیارد دلار عایدی نصیب ناشران این کشور نموده است. گفته می گردد کرونا نیز باعث...

25 آبان 1400

سفری در تاریخ قدیمی ترین کلیسای تبریز

کلیسای مریم مقدس تبریز یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیساها در شهر تبریز است که قدمتی بیش از 500 سال دارد. این کلیسا در قرن 6 هجری قمری (قرن 12 میلادی) ساخته شده است که مارکوپولو، توریست مشهور قرن 8 هجری قمری (قرن 14 میلادی) در سفر به چین، از این کلیسای بزرگ...

20 آبان 1400

جاودانگی را با کوندرا درک کنیم

اگر اهل رمان و داستان خواندن باشید محال است که نام میلان کوندرا را نشنیده باشید. یکی از معروفترین کتاب های کوندرا کتاب جاودانگی است. رمانی که نخستین بار در سال 1990 به چاپ رسید. مرگ و جاودانگی، موضوعات در هم تنیده اولین رمان کوندرا، پس از کتاب پرفروش خود...

22 مهر 1400

کرمانشاه در سوگ دلبر شیرین زوان

خبرنگاران در کرمانشاه - مهرداد مرادی: استاد لیمویی که به تازگی کتاب دلبر شیرین زوان درباره زندگی و آثارش به چاپ رسیده بود، سال 1316 در کرمانشاه به جهان آمد. این شاعر برجسته به دلیل سکته مغزی یک سالی خانه نشین شد.

1 مهر 1400

کاظمی: زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام آرام معین می گردد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی تازه باشکوه و پوشش حداکثری و تقدم بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان شروع خواهد شد، گفت زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام آرام تعیین می گردد.

20 شهریور 1400

قلعه تاریخی و زیبای مارکوه در رامسر

نام این قلعه برگرفته از کوهی است که بر روی آن واقع شده است. در مورد نام این کوه هم نظرهای گوناگونی وجود دارد. برای مثال عده ای وجود مار در این کوه را علت نامگذاری این کوه میدانند که البته با توجه به اینکه در گویش محلی استفاده از کلمه فارسی مار رایج نبوده،...

27 مرداد 1400

حراج نسیه یار مهربان در سبزه میدان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، ساعت نزدیکِ 2 ظهر است و پیاده راه خلوتِ خلوت، بجز چند نفر از کسبه که محل کارشان اینجاست، کسی حوالی پیاده راهِ سبزه میدانِ زنجان نیست.

31 تیر 1400

احداث و تکمیل 13 بیمارستان با ظرفیت 2434 تخت

تهران (پانا) - با فراگیری کرونا در دولت دوازدهم، سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی 13 بیمارستان را با ظرفیت 2 هزار و 434 تخت تکمیل کرد و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داد.

25 تیر 1400

بهترین فیلم هایی که از کتاب ها اقتباس شده اند

بخش بزرگی از فیلم هایی که هر سال در سراسر ساخته می شوند، تحت تاثیر ادبیات هستند. این فیلم ها از کتاب های سیاسی یا فلسفی، رمان های ادبی، قصه های بچه ها و یا کتاب های مصور (کامیک بوک ها) اقتباس می شوند. از آنجا که شباهت زیادی میان یک کتاب و یک فیلم نامه وجود...

10 دی 1399

بیوگرافی محمد البرادعی ، رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی

محمد البرادعی سیاست مدار مصری است که در 17 ژوئن 1942 (27 خردادماه 1321) در شهر الدقی مصر به جهان آمد. بیوگرافی محمد البرادعی را بخوانید.

13 آذر 1399

راه های تزیین گوشه پذیرایی

تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی است که اغلب به آن توجهی نمی گردد اما می توان با چند راه حل ساده بهترین استفاده را از آن قسمت ها برد.

26 آبان 1399

شپش از کجا نشات می گیرد؟

فکر می کنید فقط بچه هایی که در مناطق غیربهداشتی زندگی می کنند، دچار این بیماری می شوند؟ تصورات غلط در مورد شپش ها زیاد است.

22 مهر 1399

ابن سَمْح؛ ستاره شناسی از اندلس

ابوالقاسم اصبغ بن محمد غرناطی (370-426ق / 980-1035م) ریاضی دان و ستاره شناس اندلسی است.

20 مهر 1399

نگاه و نگاهی به آینده

به گزارش خبرنگاران ؛ نصرالله حدادی ـ طول عمر هر آدمی آیا به همان اندازه ای است که عمر کرده و یا آنچه که در بازه زمانی تولد تا موت اندوخته است؟ منظورم از اندوخته، مال و اموال دنیا نیست، بلکه دانش و علمی است که فراگرفته و آن را برای زندگی بهتر به کار می بَرَد؟...

13 مهر 1399
تعداد: (27)