اگر هاوک آی به جای کوئیک سیلور در عصر اولتران می مرد چه می شد؟

به گزارش وبلاگ بارزند، کوئیک سیلور در خاتمه فیلم انتقام جویان: عصر اولتران درگذشت اما اگر هاوک آی به جای او می مرد، دنیای سینمایی مارول کاملا متفاوت به نظر می رسید.

اگر هاوک آی به جای کوئیک سیلور در عصر اولتران می مرد چه می شد؟

این فیلم در سال 2015 به واسطه تهدیدی که اولتران ایجاد کرد، تماشاگران را به دلهره انداخت و بسیاری از آنان حدس می زدند که یکی از قهرمانان خواهد مرد. اعلانات رسمی فاز 3 استودیوی مارول و محبوبیت کلی شخصیت های خاص، احتمال مرگ افرادی مانند مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و ثور را رد کرد. با این حال، چندین قهرمان دیگر جهانی سینمایی مارول به عنوان کاندیدای مرگ مد نظر بودند.

انتها فیلم انتقام جویان: عصر اولتران اکران شد و با یک قربانی بزرگ به خاتمه رسید. همه چیز به یک لحظه در سوکوویا ختم شد. انتقام جویان در آستانه شکست دادن این هوش مصنوعی شرور که به دست تونی استارک خلق شد بودند. بسیاری از قهرمانان آخرین غیرنظامیان را از شهر خارج می کردند. هاوک آی در لحظات آخر از ناو هواپیمابر دور شد تا پسری را که در تیررس اولتران بود نجات دهد. او و آن پسر در معرض یک شلیک قرار داشتند و در لحظه نهایی کوئیک سیلور با سرعت وارد شد تا آن ها را نجات دهد. این سکانس یک خاتمه قهرمانانه برای کوئیک سیلور بود که دل اسکارلت ویچ را شکست و هاوک آی را از مرگی که بسیاری از بینندگان انتظار آن را داشتند نجات داد.

وقایع جهانی سینمایی مارول به روشی خاص پیش می رود و جهان های دیگری نیز وجود دارند که شاید داستان آن ها به طور دیگری جلو رفته باشد. مرگ کوئیک سیلور در نهایت نقش مهمی در شکل دادن به خط داستانی رو به رشد اسکارلت ویچ در جهانی سینمایی مارول داشت و هاوک آی نیز با بقای خود به یک بازیکن کلیدی در خاتمه فاز 3 و آغاز فاز 4 تبدیل شد. به همین دلایل، مطمئنا در نظر گرفتن احتمال مرگ هاوک آی به جای کوئیک سیلور جذابیت های خود را دارد. شاید استودیوی مارول هرگز این سناریو را آنالیز نکند اما این مسئله قطعا یک سناریوی جالب است که واقعیت جهانی سینمایی مارول را از بسیاری جهات تغییر می دهد.

چرا کوئیک سیلور (نه هاوک آی) در فیلم عصر اولتران کشته شد؟

به نظر می رسد استودیوی مارول گزینه های زیادی برای قربانی اولتران در این فیلم نداشت. برنامه های آن ها مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و ثور را از بین انتخاب ها دور نگه داشت و بیوه سیاه، هالک و هاوک آی نیز به علت موقعیتشان به عنوان انتقام جویان اصلی نقشی مهم داشتند. کارگردان فیلم، جاس ویرون حتی اعتراف کرد که نگران این بود که مدیران دیزنی و مارول حتی اجازه ندهند که او کوئیک سیلور را بکشد.

با این حال، تصمیم بر این بود که اولتران یکی از قهرمانان را بکشد تا هیجان مارول را بالا ببرد و مخاطبان را غافلگیر کند و این جا بود که کوئیک سیلور وارد صحنه شد. کاراکتر جرمی رنر شاید کاندیدای واقع گرایانه تری برای مرگ بود اما او در بیشتر طرح داستان فیلم انتقام جویان به یاور لوکی تبدیل شده بود و کار کمی سخت به نظر می آمد. در نهایت تصمیم بر این شد که به جای کوتاه کردن داستان کوئیک سیلور در جهانی سینمایی مارول، او به طور کلی از روایت کنار برود . مرگ او بر شخصیت های مختلف تاثیر می گذارد و مخاطبان مارول را متعجب می نماید، چرا که آن ها انتظار داشتند پیترو ماکسیموف نقش مهمی در جهانی سینمایی مارول بازی کند.

مرگ هاوک آی داستان او در جهانی سینمایی مارول را خراب می کرد

تصمیم مارول برای نکشتن هاوک آی در انتقام جویان: عصر اولتران به احتمال زیاد به این علت بود که آن ها می دانستند که کشتن وی خط داستانی او در جهانی سینمایی مارول را خراب می نماید. دنباله انتقام جویان سومین حضور هاوک آی در این سری بود. او در دو قسمت قبلی کار زیادی انجام نداده بود. او قبل از نقش آفرینی در انتقام جویان و یاری به لوکی، فقط یک حضور کوتاه در ثور داشت. فیلم ثور چندان خوشایند جرمی رنر نبود و او حتی مدام به مارول پیشنهاد می کرد که هاوک آی را در فیلم انتقام جویان 2012 از خط داستانی خارج نمایند. او احساس می کرد هاوک آی در داستان های جهانی سینمایی مارول اهمیت زیادی ندارد.

مارول می توانست درخواست وی را در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران اجرایی کند اما در عوض او را نگه داشت تا داستان کلینت بارتون را توسعه دهد. هاوک آی در ادامه نقشی محوری در فیلم های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: بازی خاتمهی داشت و هم چنین نقش اول سریال اختصاصی خود در دیزنی پلاس بود. این فیلم ها و سریال ها اهمیت هاوک آی را به عنوان یکی از بزرگ ترین ابرقهرمانان جهانی سینمایی مارول (با وجود نداشتن قدرت خاص) اثبات کردند اما اگر او می مرد این امکان وجود نداشت.

کوئیک سیلور می توانست به انتقام جویان نو بپیوندد

به نظر می رسد که اگر کوئیک سیلور از انتقام جویان: عصر اولتران جان سالم به در می برد و هاوک آی می مرد، پیترو در لیست انتقام جویان نو جای می گرفت. او جنبه مثبت انتقام جویان را در پرده سوم درک و در کنار بقیه قهرمانان برای متوقف کردن اولتران کوشش کرد. اسکارلت ویچ و ویژن هر دو به تیم انتقام جویان نو کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه پیوستند و به همین دلیل منطقی بود که کوئیک سیلور نیز به آن ها ملحق گردد.

استودیوی مارول حتی یک خاتمه بندی جایگزین برای انتقام جویان: عصر اولتران ساخت که کوئیک سیلور را احیا می کرد. این موضوع نشان می دهد که شانس زنده ماندن کوئیک سیلور و عضویت در انتقام جویان نو صفر نبوده است. اگر این اتفاق می افتاد جایگاه او در تیم تثبیت می شد و این قهرمان نقشی مهم در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و فراتر از آن بازی می کرد.

شاید کیت بیشاپ زودتر از این ها به جهانی سینمایی مارول می آمد

یکی از نتایج احتمالی مرگ هاوک آی در عصر اولتران، حضور زودتر کیت بیشاپ در جهانی سینمایی مارول بود. هیلی استاینفلد در فاز 4 نقش این دختر هوادار هاوک آی را بازی می نماید و کلینت بارتون سعی دارد تا او را به صاحب بعدی لباس هاوک آی تبدیل کند. اما در صورت غیبت کامل هاوک آی پس از انتقام جویان: عصر اولتران، استودیوی مارول می توانست کیت بیشاپ را در فاز 3 معرفی کند و او به اولین ابرقهرمان موروثی تبدیل می شد. او حتی در میان اعضای حرفه ای انتقام جویان، جوان ترین فرد بود و احتمالا نقشی مشابه مرد عنکبوتی را ایفا می کرد. پس این قهرمان می توانست زودتر از این ها به این مجموعه اضافه گردد.

با توجه به گفته های بالا آیا بیوه سیاه باز هم در بازی خاتمهی می مرد؟

مرگ هاوک آی در انتقام جویان: عصر اولتران هم چنین می توانست سرنوشت بیوه سیاه را هم در انتقام جویان: بازی خاتمهی تغییر دهد. کلینت و ناتاشا با توجه به دوستی و صمیمیتشان، در طول سرقت زمان در کنار یک دیگر بودند و ماموریت ورمیر را برای به دست آوردن سنگ روح انجام دادند. این ماموریت با فداکاری بیوه سیاه به خاتمه رسید تا هاوک آی زنده بماند و پس از نجات جهان به خانواده اش ملحق گردد.

بیوه سیاه در صورت همراهی با بروس بنر یا کاپیتان آمریکا هم احتمالا می مرد، زیرا علاقه و دوستی نزدیکی بین آن ها وجود دارد. با این حال، این احتمال وجود داشت که برادران روسو ناتاشا را از عملیات ورمیر دور و او را زنده نگه دارند تا فیلم بیوه سیاه آغاز یک فرانچایز اختصاصی نو برای وی باشد.

تغییرات داستان تراژیک اسکارلت ویچ در جهانی سینمایی مارول

عدم مرگ کوئیک سیلور هم چنین داستان غم انگیز اسکارلت ویچ در جهانی سینمایی مارول را هم تغییر می دهد اما احتمالا به طور کامل آن را زیر و رو نکند. پیوند عمیق واندا و پیترو، رابطه کلیدی اسکارلت در طول فاز 3 بود و او در آن بازه زمانی وارد رابطه عاشقانه با ویژن شد. حقیقت این است که مرگ ویژن نسبت به مرگ کوئیک سیلور اثر بیشتری در خط داستانی اسکارلت ویچ گذاشت اما مرگ هاوک آی در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران نیز می توانست بر او تاثیر بگذارد.

این اتفاق می توانست قبل از این که آن ها به دوستان صمیمی یک دیگر تبدیل شوند اتفاق بیافتد اما اگر هاوک آی مدت کوتاهی پس از گفتگوی انگیزشی خود با واندا از جهان می رفت تاثیر بیشتری بر این قهرمان می گذاشت. در این صورت، از بسیاری جهات، اعمال قهرمانانه اسکارلت ویچ به افتخار هاوک آی و به علت صحبت های او انجام می گرفت.

کوئیک سیلور چگونه می توانست در مبارزه با تانوس شرکت کند

اگر کوئیک سیلور در عصر اولتران جان سالم به در می برد، به احتمال زیاد برای یاری به مبارزه با تانوس در فیلم های جنگ ابدیت و بازی خاتمهی حاضر می شد. کوئیک سیلور به لطف سرعت فوق العاده اش، به مقدار قدرت و مهارت انتقام جویان در مبارزه با تانوس می اضافه کرد. اگر در جمع قهرمانان یک نفر باشد که می توانست تانوس را غافلگیر کند و سنگ ابدیت را بدزدد، آن یک نفر کوئیک سیلور بود.

حتی اگر قهرمانان باز هم در جلوگیری از بشکن تانوس ناتوان ظاهر می شدند، این امکان وجود داشت که در صورت زنده ماندن کوئیک سیلور، اسکارلت ویچ یا خود کوئیک سیلور پس از بشکن، در پی برادر یا خواهر گمشده خود بگردند. صرف نظر از سرنوشت کوئیک سیلور در هنگام بشکن، سرعت او مطمئنا در مبارزه با ارتش بزرگ تانوس در بازی خاتمهی مفید واقع می شد.

مرگ هاوک آی در عصر اولتران چگونه داستان فاز 4 را تغییر می داد

تغییر و جابه جایی سرنوشت هاوک آی و کوئیک سیلور در انتقام جویان: عصر اولتران به طور اساسی ظاهر جهانی سینمایی مارول را در فاز 4 تغییر می داد. اندوه و غم اسکارلت ویچ در وانداویژن، با وجود برادرش، حداقل کاهش می یافت و اوضاع او را تغییر می داد. علاوه بر این، مسائل و معضلات رالف بونر با حضور آرون تیلور جانسون در نقش کوئیک سیلور به هیچ وجه اتفاق نمی افتاد.

بزرگ ترین تغییر در صورت مرگ هاوک آی در سریال هاوک آی دیزنی پلاس صورت می گرفت و این مجموعه حداقل به شکل امروزی خود فراوری نمی شد. شاید این سریال به جای معرفی کیت بیشاپ به جهانی سینمایی مارول به موضوع دیگری می پرداخت، چرا که احتمالا کیت بیشاپ تا آن موقع بخشی از جهان مارول بود. این سریال می توانست مشابه فالکون و سرباز زمستان، پس از چندین ماجراجویی فرعی، یک داستان اختصاصی برای او باشد. اگر کلینت بارتون می مرد، احتمالا این سریال به محفلی برای نمایش برنامه های انتقام جویان جوان مارول و بخش بزرگی از داستان فاز 4 کیت بیشاپ در جهانی سینمایی مارول تبدیل می شد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر هاوک آی به جای کوئیک سیلور در عصر اولتران می مرد چه می شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هاوک آی به جای کوئیک سیلور در عصر اولتران می مرد چه می شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید