شیراز زیبایی فرهنگ و تاریخ پارسی

به گزارش وبلاگ بارزند، وقتی برنامه ریزی برای سفر دور ایران را آغاز می کنید، تعدادی مکان وجود دارد که باید در برنامه سفر خود بگنجانید. تور شیراز یکی از مقاصدی است که حتما در سفر ایرانگردی دوست دارید از آن را رزرو کنید. با وجود تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و بسیاری جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگر، می توان شیراز را زیبایی فرهنگ و تاریخ ایرانی نامید . این شهر نه تنها به خاطر خانه ها، باغ ها و مساجد تاریخی اش، بلکه به خاطر شاعران نامی (حافظ و سعدی) که در این شهر متولد و بزرگ شده اند، زبانزد خاص و عام است.

شیراز زیبایی فرهنگ و تاریخ پارسی

در این مقاله قصد داریم شیراز فوق العاده را به طور خلاصه معرفی کنیم و تمام آنچه برای سفر به شیراز احتیاج دارید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً یک قدم برای عاشق این شهر مجذوب نماینده شدن فاصله دارید.

برترین زمان برای سفر به شیراز چه زمانی است؟

شیراز را بهتر است در فروردین تا اردیبهشت ، زمانی که خیابان ها و کوچه ها پر از گل و بوی گل می گردد برای سفر انتخاب کنید. این دو ماه را به فصل اوج شهر می شناسند. با توجه به حجم بالای مسافران در این مدت، مشاوره با کارشناسان سفر و پیش رزرو تور شیراز به شدت توصیه می گردد. اسفند ، شهریور و مهر در شیراز فصل اوج است و هوا نسبتاً معتدل و خوب است.

بهمن و آبان نیز هوای خوبی دارند، شب ها کمی خنک و در بعضی روزها اواسط بارانی است، اما شلوغی کمتری دارد ودر این ماه ها پکیج های تور شیراز با قیمت مناسب را خواهید.

نحوه رسیدن به شیراز با پرواز/قطار:

شیراز در جنوب غربی ایران واقع شده است و به وسیله جنوب ایران، به خشکی و دریا دسترسی دارید. پروازهای مستقیم روزانه و هفتگی به شیراز از دبی، استانبول، بمبئی و بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر دنیا برای بازدید از شیراز و بلعکس وجود دارد.

قطار : روزانه چندین قطار از مشهد و تهران به شیراز وجود دارد که برترین خدمات و حمل و نقل بسیار راحت را با سطوح مختلف برای همه مسافران ارائه می دهد.

پروازهای شیراز : فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با داشتن پروازهای مستقیم روزانه از تهران، مشهد، قشم، رشت و پروازهای هفتگی از تبریز، اهواز، بوشهر، بندرعباس، اصفهان، کرمان، یکی از مجهزترین و دارای ناوبری مناسب در ایران است.

حمل و نقل در شیراز

شیراز یکی از کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی در ایران را دارد دارد. بیشتر مردم شهر به صورت روزانه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند. متروی شهری با 6 خط دومین متروی بزرگ ایران است. با این حال، تا سال 2018 تنها خط اول عملیاتی و فعال است که از جنوب شرق تا شمال غرب شهر امتداد دارد. تاکسی گرفتن در شیراز بسیار آسان است و در گوشه و کنار شهر پایانه های تاکسی وجود دارد. خدمات 24 ساعته به مسافران ارائه می نمایند.

برترین مکان های تماشای شیراز

جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی متعددی در شیراز و اطراف آن واقع شده است. مقبره سعدی یا سعدیه، آرامگاه حافظ یا حافظیه شیراز ، مجموعه وکیل شامل مسجد، بازار و حمام، خانه تاریخی قوام، باغ ارم، باغ شاپوری، باغ دنیا نما، موزه پارس (باغ نظر)، نصیر الملک، مسجد جامع عتیق و حرم مطهر شاهچراغ تنها بخش اندکی از آنها هستند.

آرامگاه حافظ یا حافظیه شیراز

حافظ شاعر معروف (قرن چهاردهم) در شیراز مدفون است. مقبره حافظ یا حافظیه شیراز متشکل از یک کوشک روباز و یک تالار ستون دار در باغ مصلی است و در کرانه شمالی رودخانه فصلی واقع شده است و آرامگاه مرمرین حافظ را در خود جای داده است. ساختمان های کنونی که به وسیله معمار و باستان شناس فرانسوی آندره گدار طراحی شده است، در محل سازه های قبلی ساخته شده در قرن هجدهم قرار دارند. آرامگاه، باغ های آن و یادبودهای دیگر بزرگان اطراف آن از کانون های گردشگری شیراز است.

آرامگاه سعدی یا سعدیه

مقبره شاعر معروف سعدی مقبره مرمری متعلق به دهه 1860، ساختمانی به شکل هشت ضلعی، دیوارهایی که اشعار سعدی در کاشی کاری ها نوشته شده است. سعدی، شاعر و عارف قرن سیزدهم میلادی، نه تنها به علت کیفیت نوشتار، بلکه به علت عمق اندیشه های اجتماعی اش شناخته شده است. شعر سعدی زیر در ورودی تالار ملل سازمان ملل متحد در نیویورک نوشته شده است.

غذاهای محلی شیراز

در آخرین بخش در این مقاله، غذاها و طعم خوشمزه شیراز را به شما شرح می دهیم. به ندرت به شهری سفر می کنید و بدون مزه کردن غذاهای محلی آن را ترک می کنید. این شهر یکی از مقاصد ایران با انواع غذاهای استثنایی محلی است. غذاهایی شامل:

کلم پلو : با برنج، گوشت، کلم و بعضی دیگر از سبزیجات ایرانی درست می گردد.

قنبر پلو : تهیه شده از برنج، رب انار شیراز، کف گوشت و نخود.

سالاد شیرازی : خوراکی است که با خیار، گوجه فرنگی، پیاز و آبلیمو یا آبغوره درست می گردد.

دو پیاز علو : این غذای محلی با سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و ادویه های مخصوص درست می گردد و یکی از غذاهای مورد علاقه گیاهخواران است.

قورمه به : عمدتاً از به و گوشت تهیه می گردد.

و در نهایت؛ فالوده شیرازی : نوعی بستنی مخصوص مخلوط با شربت گلاب که در همه جای شهر پیدا می گردد.

پیشنهاد ما برای گشت در جاهای تماشای شیراز

با تورهای داخلی شیراز به تماشا جاهای تماشای شیراز بروید .

تور نیم روزه :

از باغ ارم و قوام نارنجستان در لیست یونسکو تماشا کنید، آرامگاه حافظ (حافظیه)، آرامگاه سعدی را بشناسید.

تور نیم روزه :

در سایت میراث دنیای یونسکو، تخت جمشید، کاخ تشریفاتی داریوش، کاوش کنید و حکاکی های شگفت انگیز آن را تحسین کنید.

تور یک روزه : تخت جمشید

حرکت ما از باغ دنیا نما در صبح به سمت محوطه باستانی تخت جمشید حدود 1 ساعت طول می کشد. کاوش در تخت جمشید شامل کاخ آپادانا، تالار تخت و مقبره پادشاهان است. بنابراین پس از صرف ناهار به بازدید از نقش رستم و نقش رجب می پردازیم. حدود ساعت 16:30 به شیراز برمی گردیم.

تور یک روزه فیروزآباد

صبح به سمت فیروزآباد حرکت کنید. پس از رسیدن به فیروزآباد، به شهر باستانی شهر گور سفر نموده و محل را کاوش نموده و سپس از کاخ اردشیر تماشا کنید. سپس کتیبه تنگاب (نقش رستم فیروزآباد) و قلعه دختر را ببینید، پس از آن به شیراز برمی گردیم.

تور یک روزه بیشاپور

صبح به سمت منطقه تنگه چوگان حرکت کنید. پس از رسیدن به شهر باستانی بیشاپور، به گشت و گذار در بیشاپور بروید و محل را کاوش کنید و سپس از کتیبه های تونگا چوگان تماشا کنید. مسافران می توانند از غار و مجسمه شاه شاپور تماشا نمایند (اختیاری است) پس از آن به شیراز برمی گردیم و عصر می رسیم.

منبع: مجله سفر

به "شیراز زیبایی فرهنگ و تاریخ پارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز زیبایی فرهنگ و تاریخ پارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید