تبدیل قلعه 200ساله ازناوله ملایر به هتل سنتی

به گزارش وبلاگ بارزند، رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: تبدیل بنای تاریخی قلعه ازناوله ملایر به هتل سنتی تاثیر زیادی در رونق گردشگری و اشتغالزایی دارد.

تبدیل قلعه 200ساله ازناوله ملایر به هتل سنتی

ابراهیم جلیلی گفت: قلعه ازناوله در بخش مرکزی شهرستان ملایر و ضلع شرقی روستایی به همین نام واقع شده است، این بنای تاریخی در محور گردشگری ملایر و در دره جهانی جوزان واقع شده است.

او گفت: قلعه مالک شخصی دارد و طبق اطلاعات ما ایران نیست به همین دلیل اشخاصی را برای پیگیری کار های بنا معرفی نموده و پیشنهاد ما این است که از اعتبارات و تسهیلات میراث فرهنگی استفاده نموده و بنا را به مرکز پذیرایی اقامتی تبدیل کند.

جلیلی گفت: بنا احتیاج به بازسازی دارد، اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی دهد، مالک می تواند به صورت مشارکتی و تبدیل قلعه به مرکز اقامتی بنا را احیاء کند.

او گفت: برای فعال کردن چرخه مالی در حوزه گردشگری احتیاج به زیرساخت ها داریم و یکی از راه ها احیای جاذبه های تاریخی ست، احیای بنای فوق در منطقه، تاثیر زیادی در رونق گردشگری دارد، علاوه بر این باعث فرهنگ سازی می گردد تا دیگر مالکان و مراکز هم به این سمت و سو حرکت نموده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار حرکت نمایند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: در دره جهانی جوزان پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد که گردشگری کشاورزی از مهمترین آن ها است بعلاوه وجود باغات انگور، مراسم شیره پزی، منطقه حفاظت شده لشگردر، طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی و طبیعی بر جذابیت منطقه افزوده است.

وبلاگ بارزند همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تبدیل قلعه 200ساله ازناوله ملایر به هتل سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل قلعه 200ساله ازناوله ملایر به هتل سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید