گوشی آنر 70 پرو پلاس با Dimensity 9000 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ بارزند، این روزها خبرها و شایعات زیادی در خصوص گوشی های هوشمند پرچم دار نسل بعدی آنر در فضای مجازی دست به دست می گردد. آنر 9 خرداد ماه از سری تازه آنر 70 رونمایی خواهد نمود که قرار است به عنوان جانشین سری آنر 60 در اختیار کاربران قرار بگیرد. شنیده ها حاکی از آن است که اعضای این سری را سه گوشی هوشمند آنر 70، آنر 70 پرو و آنر 70 پرو پلاس تشکیل خواهند داد. اکنون که تا زمان معرفی این گوشی های هوشمند فاصله چندانی نداریم، قدرتمندترین گوشی این سری یعنی آنر 70 پرو پلاس در وب سایت بنچمارک معتبر گیک بنچ دیده شد که از این طریق بعضی مشخصات کلیدی آن فاش شد. در ادامه به آنالیز این مشخصات خواهیم پرداخت.

گوشی آنر 70 پرو پلاس با Dimensity 9000 در گیک بنچ دیده شد

آنر در حال حاضر یکی از پیروز ترین شرکت های فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که توانست حتی بعد از جدایی از هواوی هم به فرایند خوب خود در زمینه فراوری گوشی ادامه دهد. در ادامه این فرایند، این شرکت روز دیگر از سری تازه آنر 70 در چین رونمایی می نماید. انتظار می رود سری تازه گوشی های هوشمند پرچم دار آنر با سری اوپو رینو 8، سری ویوو S15 و سری ردمی نوت 11T که اواخر این ماه روانه بازار می شوند، رقابت کند.

اخیراً مدل پرو پلاس سری آنر 70 با شماره مدل HPB-AN00 در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شد. طبق اطلاعاتی که از این وب سایت بدست آمده، این گوشی توانست در تست های چند هسته ای و تک هسته ای کیگ بنچ به ترتیب 2661 و 649 امتیاز کسب کند. بعلاوه ظاهراً آنر از پردازنده ی Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند استفاده خواهد نمود. تراشه قدرتمند Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان اولین تراشه ای است که بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC ساخته می گردد.

علاوه بر فناوری 4 نانومتری TSMC که به خودی خود این تراشه را به یکی از پردازنده های سال جاری مدیاتک تبدیل نموده، از معماری v9 شرکت ARM هم در فراوری هسته های آن استفاده شده است. ترتیب هسته های این تراشه به شکل 1 + 3 + 4 است. اولین هسته را نسل تازه هسته Cortex-X1 تشکیل می دهد که در واقع Cortex-X2 نام دارد. مقدار فرکانس این هسته به رقم فوق العاده 3/05 گیگاهرتز می رسد که عالی به نظر می رسد. سه هسته دیگر هم از نوع Cortex-A710 هستند که به نظر می رسد عملکرد بهتری از Cortex-A78 نسل گذشته دارند. فرکانس این هسته ها هم روی 2/85 گیگاهرتز تنظیم شده است. در نهایت باید به 4 هسته کم مصرف از نوع Cortex-A510 که روی فرکانس 1/8 گیگاهرتز تنظیم شده اند، اشاره کنیم.

پردازشگر گرافیکی هم که در این تراشه فعالیت می نماید، یک پردازنده 10 هسته ای تحت عنوان Mali-G710 است. در کنار این تراشه قدرتمند، 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه شده است. گفته می گردد که سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند به طور پیش فرض نصب شده و با رابط کاربری Magic UI 6.0 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پیش تر دیگر مدل پرو این سری یعنی آنر 70 پرو نیز در گیک بنچ ظاهر شد و طبق اطلاعات منتشر شده از پردازنده Dimensity 8000 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که با فرآیند ساخت 5 نانومتری TSMC فراوری شده یک تراشه هشت هسته ای تلقی می گردد که مجهز به چهار هسته پرمصرف Cortex A78 و چهار هسته کم مصرف Cortex A55 است. این هسته ها با فرکانس کاری 2.75 گیگاهرتز کار می نمایند و در کنار آن ها پردازنده گرافیکی Mali 610 و واحد پردازشی شتاب یافته MediaTek 580 قرار گرفته است.

هنوز اطلاعاتی در خصوص پردازنده گوشی آنر 70 در دسترس نیست، اما شایعات از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان پردازنده این گوشی یاد می نمایند. گفته می گردد آنر 70 مجهز به نمایشگر OLED است که رزولوشن FHD+ را به کاربران ارائه می دهد، اما آنر 70 پرو و پرو پلاس از یک پنل OLED LTPO با رزولوشن FHD+ بهره می برند. بعلاوه منبع انرژی دو مدل پرو آنر 70 را باتری 4600 میلی آمپر ساعتی و مدل پایه را باتری 4800 میلی آمپر ساعتی بر عهده دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که آنر 70 با سیستم دوربین سه گانه متشکل از سنسور های 108، 8 و 2 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آنر 70 پرو به سنسورهای 50 مگاپیکسلی (Sony IMX766) + 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 8 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز خواهد بود و به جای سنسور 8 مگاپیکسلی در نسخه پرو پلاس ما شاهد به کار گیری سنسور تله فوتوی 12 مگاپیکسلی خواهیم بود.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی آنر 70 پرو پلاس با Dimensity 9000 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی آنر 70 پرو پلاس با Dimensity 9000 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید