راه های تزیین گوشه پذیرایی

به گزارش وبلاگ بارزند، تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی است که اغلب به آن توجهی نمی گردد اما می توان با چند راه حل ساده بهترین استفاده را از آن قسمت ها برد.

راه های تزیین گوشه پذیرایی

چیدمان گوشه پذیرایی

تا به حال به این فکر نموده اید که با فضاهای کنج خانه چه باید کرد؟ فضاهایی که نه وسایل عظیم در آن جا می گیرند و نه می توان کاربرد خاصی از آن ها انتظار داشت. در این مطلب از وبلاگ بارزند با شما هستیم تا به سراغ راه های تزیین گوشه پذیرایی برویم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از بهترین ایده ها برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از گیاهان آپارتمانی است. همه ما دوست داریم که با یاری گل و گلدان های متنوع، فضای خانه خود را زیباتر و گرم تر کنیم. برای آن که بتوانید گل و گیاه آپارتمانی خود را در سلامت و طراوت کامل نگه دارید، باید اصول و نکاتی را رعایت کند. نور مناسب، خاک خوب، آب و هوای ایده آل و البته آبیاری درست بعضی از معیارهای اصلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند.

نکته ای باید در این باره ذکر کنیم این است که احتمالا در بسیاری از شرایط، گوشه پذیرایی از نور چندان خوبی برخوردار نیست، در نتیجه می توانید برای این قسمت از گیاهانی که به نور کمی نیازمند هستند بهره ببرید.

برای استفاده از گیاهان آپارتمانی در گوشه پذیرایی می توانید از روش های مختلفی بهره ببرید. چیدمان چند گلدان عظیم و کوچک در کنار هم، استفاده از استند گل برای قرارگیری چند نوع گلدان متفاوت، استفاده از چند گلدان در کنار وسایل تزیینی مثل مجسمه و… تعدادی از راه های استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی هستند.

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی دیگر از راه های تزیین گوشه پذیرایی این است که به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید و آن ها را در گوشه پذیرایی چیدمان کنید. برای این کار هم راه های بسیار متنوعی وجود دارد که کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. برای مثال قرار دادن تعدادی فانوس نسبتا عظیم در گوشه نشیمن باعث می گردد که فضای بدون استفاده پذیرایی به بهترین شکل طراحی گردد.

یکی دیگر از راه های استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از یک میز عسلی در این قسمت از خانه است. با این کار می توانید وسایل مختلفی مثل آباژور، گلدان، مجسمه و… را بر روی میز قرار دهید و به بهترین شکل ممکن بتوانید از گوشه بدون استفاده پذیرایی خود بهره بگیرید. برای این کار بهتر است به سراغ میز هایی بروید که یا با مبلمان شما ست هستند و یا آنکه از نظر سبک و رنگ با بدنه مبل تناسب دارند.

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از راه های هوشمندانه و مناسبی که می توانید برای تزیین گوشه پذیرایی خود انجام دهید استفاده از یک کتابخانه است. شما می توانید به تناسب ابعادی که در گوشه پذیرایی تان دارید دست به انتخاب مدل کتابخانه بزنید.

یکی از مدل های ساده و ارزان تر، همان شلف های دیواری هستند که بر روی دو دیوار کنج نصب می شوند. با این کار می توانید فرصت مطالعه را نیز برای خودتان افزایش دهید. وقتی که در نشیمن یا پذیرایی می نشینید می توانید به راحتی به کتاب های مورد علاقه تان دسترسی داشته باشید و آغاز به خواندن آن ها کنید.

استفاده از آباژور برای تزیین گوشه پذیرایی

اگر خانه تان نورپردازی کافی ندارد، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با قرار دادن یک آباژور در گوشه پذیرایی، هم فضا را روشن تر کنید و هم استفاده مفیدی از گوشه پذیرایی داشته باشید. برای این کار بهتر است به سراغ آباژور هایی بروید که هم از نظر ظاهری و سبکی وهم از نظر ابعاد با سایر فضاهای موجود در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی هماهنگ باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی را بخوانید

منبع: پیام دلتا

به "راه های تزیین گوشه پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های تزیین گوشه پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید