از طولانی ترین پروازهای دنیا بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ بارزند، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های جدیدی که می توانند بدون نیاز به سوخت گیری، مسیرهای طولانی را یک سره بپیمایند، تعداد پروازهای فوق دوربرد هر روز بیشتر می شود.

از طولانی ترین پروازهای دنیا بیشتر بدانید

با پیشرفت تکنولوژی، ایرلاین های مختلف اقدام به راه اندازی پروازهای بدون توقف فوق دوربرد کرده اند. امکان سفر در این جهتهای طولانی باعث شده است که تعداد توقف های مسافران و مدت زمان سفر بین دو مقصد کاهش یابد و مسافر با راحتی بیشتری سفر کند. اگر دوست دارید که با طولانی ترین پروازهای بدون توقف دنیا آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

1. نیوآرک - سنگاپور، سنگاپور ایرلاینز

سنگاپور ایرلاینز روزی یک بار، مسافران را در جهت نیوآرک - سنگاپور جابه جا می کند؛ اما هواپیمای آن فاقد هرگونه کابین اکونومی است. وقتی قرار است یک هواپیما نیمی از دنیا را بپیماید، دیگر جایی برای جایگاه مقرون به صرفه باقی نمی ماند. این شرکت هواپیمایی، ایرباس A350-900ULRs را به شکلی تنظیم کرده است که فقط کابین بیزینس با 67 جایگاه و پریمیوم اکونومی با 94 جایگاه دارد؛ بنابراین، ظرفیت کلی آن 161 مسافر است که به مصرف بهینه سوخت نیز کمک می کند.

  • مسافت: 15,343 کیلومتر
  • مدت زمان: 18 ساعت و 45 دقیقه

2. آوکلند - دوحه، هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر برای مدت زمان کوتاهی از 5 فوریه 2017 تا 11 اکتبر 2018، رکورد طولانی ترین پرواز دنیا را در اختیار داشت که مسافران را از دوحه به نیوزیلند جابه جا می کرد؛ اما اکنون سنگاپور ایرلاینز، این عنوان را از آن خود کرده است.

  • مسافت: 14,535 کیلومتر
  • مدت زمان: 17 ساعت و 50 دقیقه

3. پرت - لندن، کانتاس

شرکت هواپیمایی کانتاس در سال 2018 پیروز شد از پس جهت 14,498 کیلومتری استرالیا به بریتانیا برآید و با راه اندازی اولین پرواز بدون توقف در این جهت، جابه جایی مسافران را از پرت به لندن در مدت زمان 17 ساعت و 20 دقیقه آغاز کرد.

این جهت یک پیروزیت کامل به شمار می رود، به طوری که میانگین عامل بار مسافر (PLF) در پرواز QF10، رقم قابل توجه 94 درصد بوده است. عامل بار مسافر به مقدار جایگاه هایی اشاره دارد که از طریق مسافران پر می شود. برای این پرواز از بوئینگ 787 دریم لاینر با 236 جایگاه استفاده می شود که شامل اکونومی، پریمیوم اکونومی و بیزینس کلاس است و به طور میانگین برای هر پرواز فقط حدود 14 جایگاه خالی دارد. داشتن این تعداد کم جایگاه خالی، رویای هر ایرلاینی است. طبق گزارش انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی، میانگین عامل بار مسافر در دنیا در سال 2017 معادل 81.4 درصد بود؛ در حالی که این رقم برای ایرلاین هایی نظیر امارات و اتحاد به ترتیب 77.2 و 78.5 درصد ثبت شد.

  • مسافت: 14,498 کیلومتر
  • مدت زمان: 17 ساعت و 20 دقیقه

4. آوکلند - دبی، امارات

سفر به نیوزیلند دشوارتر از استرالیا است، مگر آنکه از آمریکا به این کشور مسافرت کنید که همسایه شرقی آن محسوب می شود. شرکت هواپیمایی امارات (EK449) امکان سفر از آوکلند نیوزیلند به دبی را با استفاده از هواپیمای A380 در مدت زمان 17 ساعت و پنج دقیقه فراهم کرده است. این شرکت از طرفداران سوپرجمبو به شمار میرود و ناوگانی مشتمل بر 112 عدد از این نوع هواپیما دارد که بیشترین کاربرد را در سفرهای دوربرد این ایرلاین دارند.

  • مسافت: 14,199 کیلومتر
  • مدت زمان: 17 ساعت و 5 دقیقه

5. لس آنجلس - سنگاپور، سنگاپور ایرلاینز

هواپیمای A350-900ULR از شرکت سنگاپور ایرلاینز، 10 بار در هفته از لس آنجلس به سنگاپور پرواز می کند. ULR به معنای فوق دوربرد است و این هواپیما نسخه ارتقایافته A350-900 محسوب می شود که در سال 2005 وارد بازار شد و حداکثر برد آن بیش از 17,702 کیلومتر است و می تواند 20 ساعت پرواز بدون وقفه داشته باشد.

  • مسافت: 14,112 کیلومتر
  • مدت زمان: 17 ساعت

6. هیوستون - سیدنی، یونایتد

جهت هیوستون - سیدنی، یکی دیگر از جهتهای منتهی به سیدنی است. بالاخره زندگی در جایی که فاصله زیادی با سایر بخش های دنیا دارد، مزایای خودش را دارد. پرواز UA101 چهار بار در هفته از هیوستون به سیدنی انجام می شود که طبق برنامه زمان بندی پرواز، 17 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

بوئینگ 787 دریم لاینر در این جهت پرواز می کند و علاوه بر پنجره های بزرگ و چراغ های الی ای دی فانتزی ، از نظر سوخت نیز مقرون به صرفه است.

  • مسافت: 13,833 کیلومتر
  • مدت زمان: 17 ساعت و 15 دقیقه

7. دالاس فورت ورث - سیدنی، کانتاس

پروازهای کانتاس، 6 بار در هفته از نیو ساوت ولز استرالیا به تگزاس تردد می کنند که 17 ساعت زمان می برد. این زمان به حدی طولانی است که به راحتی می توان سه آلبوم بلند گوش کرد.

برای جهت دالاس فورت ورث - سیدنی، از هواپیمای سوپرجمبو A380 استفاده می شود که موردعلاقه مسافران است؛ زیرا تیک آف را تقریباً متوجه نمی شوند، چاله های هوایی را به مقدار ناچیزی احساس می کنند و فرود آن همیشه ملایم است؛ هرچند ایرلاین ها علاقه چندانی به این نوع هواپیما ندارند. شرکت ایرباس تا سال 2021 تولید این نوع هواپیما را متوقف خواهد کرد. جایگاه های این هواپیما 79 سانتی متر از هم فاصله دارند که فاصله تقریباً ناچیزی به شمار می رود.

  • مسافت: 13,771
  • مدت زمان: 17 ساعت

8. نیویورک جان اف کندی - مانیل، فیلیپین ایرلاینز

اگر می خواهید که از نیویورک شلوغ و پرهرج ومرج به شهر مانیل سفر کنید که از نظر شلوغی دست کمی از نیویورک ندارد، باید 16 ساعت و 45 دقیقه پرواز را به جان بخرید. مطمئناً این زمان برای مطالعه کتاب جنگ و صلح تولستوی کفایت می کند.

فیلیپین ایرلاینز از هواپیمای A350-900 استفاده می کند که فاصله بین جایگاه هایش، 83 سانتی متر است و نسبتاً جادار به شمار میرود.

  • مسافت: 13,711
  • مدت زمان: 16 ساعت و 45 دقیقه

9. سان فرانسیسکو - سنگاپور، سنگاپور ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز

سنگاپور ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز، هر دو با عبور از اقیانوس آرام، مسافران را از سان فرانسیسکو به سنگاپور جابه جا می کنند و به طور مشترک در جایگاه نهم قرار می گیرند. این شرکت های هواپیمایی روزی دو بار در اواسط صبح و اواخر شب در این جهت فعالیت می کنند؛ هرچند طی این جهت برای سنگاپور ایرلاینز، پنج دقیقه بیشتر طول می کشد، زیرا برنامه های پرواز انعطاف زیادی دارند و اغلب زمان های پرواز را بیشتر از واقعیت تخمین می زنند تا آمار فرود سر ساعت را بهبود ببخشند؛ شاید هم دلیل این باشد که شرکت یونایتد ایرلاینز از بوئینگ 787-9 استفاده می کند، در حالی که هواپیماهای شرکت سنگاپور ایرلاینز از نوع ایرباس A350-900 هستند.

در هر دو شرکت سنگاپور ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز، فاصله بین جایگاه های هواپیما 81 سانتی متر است، هرچند که جایگاه های سنگاپور کمی عریض تر هستند.

  • مسافت: 13,592 کیلومتر
  • مدت زمان: 16 ساعت و 35 دقیقه

10. ژوهانسبورگ - آتلانتا، دلتا ایرلاینز

از 10 جهت طولانی پرواز دنیا، هفت جهت به یکی از فرودگاه های آمریکا منتهی می شود. جهت ژوهانسبورگ - آتلانتا، شلوغ ترین قطب هوانوردی دنیا به حساب می آید، به طوری که بیش از 107 میلیون مسافر در طول سال گذشته از آن استفاده کردند. پرواز DL200 هر شب ساعت 20:10 از آتلانتا راهی ژوهانسبورگ می شود و پس از 15 ساعت و 25 دقیقه حوالی ساعت 17:35 به وقت محلی در این شهر آفریقایی به زمین می نشیند. DL201، پرواز برگشت همین جهت است که به خاطر جریان جتی، مدت زمان سفر به آتلانتا یک ساعت بیشتر طول می کشد.

یکی از معایب هواپیماهای دلتا به فاصله کم بین جایگاه ها مربوط می شود، به طوری که در هواپیمای 777-200LR، فضای دو جایگاه بین 78 تا 81 سانتی متر و عرض جایگاه، 45 سانتی متر است.

  • مسافت: 13,581 کیلومتر
  • مدت زمان: 16 ساعت و 25 دقیقه

رکورد طولانی ترین پرواز، چه زمانی دوباره شکسته خواهد شد؟

خدمات فوق دوربرد همیشه پیروزیت آمیز نبوده اند. به عنوان مثال، در فاصله سال های 2004 تا 2013، پروازهایی در جهت سنگاپور - نیورآرک جریان داشت که به دلیل شکایات از هزینه بیش از حد سوخت، متوقف و متعاقب آن کلیه جایگاه های اکونومی برداشته شد.

با این حال، حداقل یک ایرلاین در پی تداوم رکورد خود است؛ شرکت هواپیمایی کانتاس در نظر دارد که تا سال 2022، پرواز مستقیمی از لندن به سیدنی راه بیندازد که این جهت 17,015 کیلومتری را در مدت زمان 20 ساعت طی خواهد کرد. این برنامه، بخشی از پروژه طلوع (Project Sunrise) است و ایرلاین کانتاس قصد دارد با این پروژه، به هر شهری که انتخاب می کند، پرواز بدون وقفه انجام دهد. این شرکت همچنین ایرباس و بوئینگ را به چالش کشیده است تا جت های موجود خود را دوباره طراحی کنند و آن ها را به سمت پروازهای بسیار بسیار طولانی عصر تازه سوق دهند. از بوئینگ 777 یا ایرباس A350 می توان برای جهت لندن - سیدنی استفاده کرد، هرچند جهتهایی نظیر بریتانیا به ملبورن و استرالیا به پاریس، ریو، کیپ تاون و نیویورک نیز مطرح شده است.

طولانی ترین پرواز داخلی دنیا کدام است؟

هاوایین ایرلانز در سال جاری، پروازی به طول 8,199 کیلومتر از هونولولو به بوستون راه انداخت که جهت رفت آن 10 ساعت و برگشت به خاطر وزش باد شدید حدود 11 ساعت طول می کشد. این جهت طولانی ترین پرواز داخلی دنیا است که در خاک آمریکا انجام می شود؛ اما از نظر فنی این عنوان به ایراسترال تعلق می گیرد؛ به خاطر پرواز از پاریس به رئونیون (جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از ناحیه های فرای دریاهای فرانسه) که جهت 9,348 کیلومتری آن را در 11 ساعت طی می کند.

طولانی ترین پروازی که تکرار نشد، کدام است؟

با اینکه جهت نیوآرک - سنگاپور، طولانی ترین خدمات پروازی دنیا به شمار میرود؛ اما ایرلاین های دیگر نیز هواپیماهای تجاری خود را در جهتهای طولانی تر به پرواز درآورده اند. هواپیمایی بین المللی پاکستان در سال 2005 در تلاش برای ثبت رکورد دنیای، با 27 مسافر از هنگ کنگ به سمت لندن پرواز کرد. آماده سازی این سفر با دقت زیادی انجام شد، بسکمک از جایگاه های هواپیما برداشته شدند، فضایی در بخش پشت به تجهیزات اختصاص یافت و بخش جلو خالی باقی ماند. در این پرواز، مسافت 21,600 کیلومتری جهت هنگ کنگ - لندن در 22 ساعت و 22 دقیقه طی شد و رکوردی به ثبت رساند که همچنان به قوت خود باقی است.

همیشه می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست وجوی پرواز وبلاگ بارزند پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "از طولانی ترین پروازهای دنیا بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از طولانی ترین پروازهای دنیا بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید