مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151 و وانت آریسان و وانت کارا تک کابین

به گزارش وبلاگ بارزند، یکی از تجربه های رایج در خودروسازی ایران تبدیل نسخه های سدان پیروز به نسخه های وانت بوده است. معمولاً خودروسازهای بزرگ اقدام به چنین کاری نمی نمایند و نسخه های وانت آن ها، پلتفرم و تفاوت های زیادی دارد.

مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151 و وانت آریسان و وانت کارا تک کابین

در ایران پیکان و پراید و ال 90 جزو نسخه های به نسبت پیروز از نظر فروش بود که اقدام به فراوری وانت شان هم کردند. در این مقاله، ما به مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151، آریسان و وانت کارا تک کابین 1700 می پردازیم.

مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151

سایپا هم جزو خودروسازهایی بود که وقتی دید نسخه سدان و هاچ بک پرایدهایش خواستار پیدا نموده است، اقدام به فراوری پراید 151 کرد؛ کاری که به زعم بسیاری از کارشناسان غیرمنطقی بود و نباید اتفاق می افتاد.

این وانت از خانواده پراید روی پلتفرم X100 ساخته شده است و می تواند نزدیک به 71 اسب بخار قدرت فراوری کند؛ یعنی قدرت فراوریشده اش در مقایسه پیکان وانت قطعاً کمتر است.

پیکان وانت از نمای روبه رو

استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 است که نسبت به پیکان وانت بیشتر دوست دار محیط زیست است. البته پراید وانت بیشتر به وانت سوپرمارکتی معروف شده و مخصوص استفاده های روزمره شهری است و به درد خارج شهر و جابه جایی بار سنگین و طولانی مدت نمی خورد. سقف باری که می تواند جابه جا کند دقیقاً نیم تن است که بین 50 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم کمتر از استاندارد پیکان وانت است. از نظر ایمنی هر دو اتومبیل در چرخ های جلو دارای ترمز دیسکی و در چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای است. هر دو اتومبیل هم کیسه هوا ندارد.

مصرف سوخت پراید وانت در مقایسه پیکان وانت کمتر است؛ چیزی نزدیک به 6.6 لیتر در سیکل ترکیبی است. ضمن اینکه ظرفیت باک این خودرو هم 4 لیتر بیشتر از پیکاپ وانت است. حجم پیشرانه پراید وانت کمتر از پیکان وانت است. نکتهٔ دیگر اینکه آپشن های پراید وانت به واسطه اینکه هنوز هم فراوری می گردد، به روزتر از پیکان وانت به نظر می رسد؛ هرچند تفاوت معناداری در این دو وجود ندارد.

نمای داخلی پیکان وانت

به طور کلی برای کسانی که واقعاً قصد کارکردن در حوزه حمل و نقل بار را دارند، پیکان وانت جادارتر، شبیه تر به خودرویی پیکاپ، جان دارتر و قدرتمندتر و قابل اعتمادتر است. هنوز هم خیلی ها با شکل و شمایل پراید وانت ارتباط برقرار ننموده اند چون به هیچ وجه شبیه پیکاپ حرفه ای به نظر نمی رسد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پراید وانت 151 به سایت وبلاگ بارزند مراجعه کنید.

مقایسه پیکان وانت با آریسان

کسانی که دنبال نسخه های کارنموده پیکاپ های ایرانی می گردند، در کنار پراید وانت چشم شان به وانت آریسان هم می افتد. البته این مقایسه، مقایسه ای کاملاً خانوادگی است؛ چون آریسان نسخهٔ جایگزین، تقویت شده و به روزتر در مقایسه پیکان وانت بوده است. آریسان بر پلتفرم 405 ساخته شده و از نیمهٔ جلو کاملاً شبیه پژو پارس است. طبیعی است که جادارتر از پیکان وانت باشد.

نمای پشتی پیکان وانت

آریسان به واسطهٔ دیفرانسیل عقب بودن، قادر است بار بیشتری را جابه جا کند. ضمن اینکه از نظر آپشن ها نیز چند قدم جلوتر از پدر خود یعنی پیکان وانت است.

مخزن مدل های گازسوز آریسان نیز در کفی آنها تعبیه شده است تا فضای بار بیشتری داشته باشد. قدرت فراوریی موتور 1700 سی سی آریسان 7 اسب بخار بیشتر از پیکان وانت است. ازنظر قیمت نیز آریسان هزینه بیشتری در مقایسه پیکان وانت روی دست علاقه مندان خود می گذارد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش آریسان به سایت وبلاگ بارزند مراجعه کنید.

مقایسه پیکان وانت با وانت کارا تک کابین 1700 سی سی

چهرهٔ این پیکاپ شباهت هایی به پیکان وانت دارد. موتور آن نیز می تواند 7 اسب بخار در مقایسه پیکان وانت قدرت بیشتر فراوری کند. در واقع، معتقدند که موتور پیکان در قلب نسل نو وانت مزدا می تپد.

این پیکاپ ترمز ABS و کیسه هوای راننده و سرنشین دارد و کیفیت مونتاژ قابل قبول تری دارد. قیمت وانت کارا در مقایسه پیکان وانت بیشتر است. به نظر می رسد برای کسانی که دنبال خودرویی به روزتر با قابلیت دسترسی بیشتر به قطعات و خدمات هستند، کارا گزینه بهتری باشد، هرچند ازنظر فنی تفاوت معناداری در این بین مشاهده نمی گردد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش وانت کارا تک کابین 1700 سی سی به سایت وبلاگ بارزند مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه پیکان وانت در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از نوترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش پیکان وانت

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ بارزند در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151 و وانت آریسان و وانت کارا تک کابین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پیکان وانت با پراید وانت 151 و وانت آریسان و وانت کارا تک کابین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید