SWM G01 تنها سه ستاره کیفی دریافت کرد

به گزارش وبلاگ بارزند، بعد از آنکه سیف خودرو در تحویل بیسو T5 به علت تحریم ها ناکام شد، به سراغ شرکت SWM رفت و توانست خط فراوری کراس اوور جدیدش با نام اس دبلیو G01 را به ایران بیاورد. در اواسط زمستان 98، سیف خودرو حواله های بیسو T5 را با SWM جایگزین و حتی قیمت دعوت نامه ای آن را برای حواله های تکمیل وجه شده اظهار داشت. انتها در 16 اردیبهشت 99، تحویل اولین سری SWMهای پلاک شده به تعداد محدود شروع شد.

SWM G01 تنها سه ستاره کیفی دریافت کرد

با انتشار آخرین گزارش کیفی خودروهای فراوری داخل در اسفندماه سال 99، تعیین شد شاسی بلند SWM همچنان در کسب ستاره چهارم ناتوان است. این موضوع برای خودروی مدعی کیفیت خودروسازی ایتالیا و ترکیب آن با صنعت خودروی چین، می تواند یک شکست باشد.

در گزارش های تازه منتشرشده، رده کیفی خودروها با ستاره هایی از 1 تا 5 تعیین شده است. متأسفانه در این گزارش ها خبری از نمره های منفی خودروها و بعلاوه نوع عیوب کشف شده آنها نیست. بنابراین تعیین نمی گردد که وزن ستاره های دریافتی یا ازدست رفته بیشتر بر اساس سیستم های فنی و مکانیکی بوده است یا تزییاتی و رفاهی. بعلاوه این مسائل و عیب ها با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل برطرف است. به علاوه تعیین نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً 3ماهه، چه مسائل و معایب جدیدی را تجربه خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: SWM G05 شاسی بلند تازه وارد بازار خودرو

در آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای فراوری داخل که مربوط به شرایط کیفی خودروهای فراوریشده در اسفندماه سال 1399 است، آن چنان تغییری نسبت به ماه های پیش از آن به خصوص در حوزه خودروهای چینی فراوری داخل روی نداده است. یکی از خودروهایی که در این جدول به چشم می آید، محصول SWM G01 از سیف خودرو است که در تبلیغات خود تمرکز زیادی روی کیفیت ایتالیایی این محصول دارد.

SWM G01 در تست های صورت گرفته در چین، شرایط خوبی ندارد و از مؤسسه CNCAP تنها 2 ستاره دریافت نموده است که نسبت به بسیاری از رقبای خود امتیاز کمی محسوب می گردد؛ درحالی که این مؤسسه معمولاً در اعطای ستاره به خودروهای فراوری چین خساست به خرج نمی دهد و با دست و دل بازی برخورد می نماید.

کسب تنها 3 ستاره برای خودرو SWM G01 شرکت سیف خودرو در گزارش اسفندماه شرکت ISQI در حالی به ثبت رسیده است که خودروهایی نظیر دنا پلاس توربو، دنا پلاس توربو اتومات، دنا پلاس، پژو 207 و حتی کوییک به عنوان خودرویی مالی توانسته است 4 ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد.

گروه های خودروسازی در چین متشکل از برندها و شرکت های متعدد زیرمجموعه هستند. SWM شاخه ای از برلیانس محسوب می گردد که پیش تر با سایپا همکاری می کرد. بنابر ادعای مدیران برلیانس، SWM شرکتی ایتالیایی است که در طراحی و مهندسی خودرو با گروه چینی همکاری می نماید. البته این کار می تواند با خرید مجموعه ای یا تأسیس شرکتی به دست برلیانس چین در ایتالیا صورت گرفته باشد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ بارزند بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "SWM G01 تنها سه ستاره کیفی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "SWM G01 تنها سه ستاره کیفی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید