نگو مودم بگو طلا: همزمان ویترین ها خالی از مودم و قیمت ها افزایش یافت

به گزارش وبلاگ بارزند، نگاهی به بخش مودم های ADSL سایت دیجی کالا بیندازید. جز سه الی چهار مدل مودم برند یوتل هیچ مودم دیگری برای فروش نیست و همه برچسب ناموجود خوردند.

نگو مودم بگو طلا: همزمان ویترین ها خالی از مودم و قیمت ها افزایش یافت

در سایت های دیگر مودم ADSL و VDSL برای خرید موجود است ولی به قیمت هایی که بیشتر شبیه به سکه و دلار هستند. با افزایش دلار و کمبود موجودی مودم در انبارهای شرکت ها، اکنون شاهد افزایش دوباره قیمت های مودم هستیم.

صفحه مودم های ADSL در سایت دیجی کالا

به طوری که مودم های معمولی ADSL در بازار از 100 تا 200 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و مودم های رده بالا یا مودم هایی که در بازار پرفروش هستند؛ بیش از 500 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کردند.

افزایش دوباره قیمت ها در کمتر از 6 ماه

اوایل امسال، یک بار دیگر شاهد افزایش قیمت مودم ها و روترها بودیم و اینکه هنوز 6 ماهه نشده قیمت این کالاها دوباره افزایش 20 الی 30 درصدی پیدا کردند. در اوایل امسال، مودم های 200 الی 300 هزار تومانی به مرز 700 و 800 هزار تومان رسیدند و اکنون شاهدیم که ساده ترین مودم ADSL قیمتی نزدیک به 1 میلیون تومان دارد.

صفحه مودم ها و تجهیزات شبکه سایت ایمالز

مودم ایرانسل TF-i60 تا 3.850.000 تومان افزایش قیمت داشته است.

مودم تی پی لینک VR400 از 2.350.000 تومان هست تا 2.850.000 تومان.

مودم ایرانسل GP2101 Plus ایرانسل قیمتی 2.300.000 تومان یافته و مودم TD-i40 با قیمت 1.800.000 تومان به فروش می رسد.

مودم تی پی لینک TD-W9960 که برای چندین ماه قمیتی نزدیک به یک میلیون تومان داشت؛ اکنون با قیمت 1.350.000 تومان به فروش می رسد.

مودم ها در انبارها قایم شدند

بسیاری از فروشگاه ها، اجناس شبکه خود را ناموجود کرده و در انبارها نگه می دارند؛ چون می ترسند با فروش این مودم ها دیگر نتوانند هیچ مودم جایگزینی خریداری کنند.

صفحه مودم ها و تجهیزات شبکه در سایت ایمالز

وضع آشفته و متلاطم بازار دلار و ارز هم روی این قضیه بی تاثیر نیست و بسیاری از فروشنده ها نمی دانند قیمت واقعی یک محصول چقدر است و باید به چه قیمتی به مشتری بدهند که ضرر نکنند.

متاسفانه در زمانی شاهد افزایش قیمت اینترنت ثابت و مودم های ADSL و 4G هستیم که مدارس و دانشگاه ها آغاز شده و والدین واقعا بابت آموزش مجازی فرزندان خود تحت فشار هستند.

صفحه تجهیزات شبکه در سایت مقداد آی تی

چند فرزند در یک خانه باید همزمان به اینترنت وصل شوند و از برنامه شاد یا ویدئوهای آموزشی آنلاین استفاده کنند. نیاز به مودم و روتر دارند و البته حجم اینترنت زیاد برای هر روز وصل شدن به شبکه های مجازی تعیین شده و دانلود ویدیوها و فایل ها!

ظاهرا هیچ نظارت و کنترلی هم در بازار نیست و هر فروشنده می تواند برای خودش یک قیمت معین کند. حتی با دلار 27 هزار تومانی هم حساب کنیم؛ قیمت برخی از مودم ها بسیار بیشتر است.

نظرات خود درباره گرانی مودم های ADSL و 4G در بازار را بنویسید. به نظر شما این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مردم برای خرید مودم چه باید بکنند؟

چندین کامنت و انبوهی از سوالات کاربران درباره اینترنت TD-LTE باز هم من را وادار کرد نسبت به این نوع اینترنت در ایران کمی بیشتر…

وزیر ارتباطات امروز در مراسم رونمایی از کاربرد های توسعه نسل پنجم شبکه موبایل چند خبر مهم درباره اینترنت 5G، هزینه های این نوع اینترنت، تولید مودم های…

ظاهرا موج گرانی از اینترنت موبایل در تیرماه به اینترنت ثابت رسیده است. برخی گزارش های غیررسمی از صدور مجوز افزایش 30 درصدی قیمت اینترنت ثابت…

وزیر ارتباطات در توییتر از ارائه بسته اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه برای آموزش مجازی خبر داد. این بسته اینترنتی 120 گیگابایت است و برای…

برای بسیاری از کاربران اینترنت، پینگ و پکت لاست یک سرویس از سرعت مهم تر است. گیمرها فقط به دنبال پینگ و لگ یک بازی و…

سیم کارت های تی دی ال تی قابلیت تماس و پیامک ندارند؛ پس نمی توانید با کدهای دستوری یا ارسال پیامک، میزان مصرف حجم اینترنت یا باقیمانده و زمان اتمام بسته…

به زودی گوشی های هوشمند نسل جدید تولید شرکت صاایران با برند ویرا و سیم کارت ایرانسل وارد بازار ایران می شوند. گوشی هایی که گفته می شود تولید داخل هستند…

کنترل والدین (Parental Control) ویژگی است که از طریق آن می توان نحوه استفاده از اینترنت و وای فای را کنترل و مدیریت کرد و روی فعالیت های…

منبع: شبکه چی

به "نگو مودم بگو طلا: همزمان ویترین ها خالی از مودم و قیمت ها افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگو مودم بگو طلا: همزمان ویترین ها خالی از مودم و قیمت ها افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید