ضرورت اهرم کردن بودجه دولتی برای تجهیز دانشگاهها و مراکز علمی

به گزارش وبلاگ بارزند پیمان صالحی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و بازار که به صورت آنلاین در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید گفت: نمایشگاه سال جاری مانند هر ساله دستاوردهای بزرگی در زمینه تجهیزات داشته است.

ضرورت اهرم کردن بودجه دولتی برای تجهیز دانشگاهها و مراکز علمی

وی با تاکید بر اینکه ما مفتخر هستیم که جوانان ایرانی از محصولات ایران ساخت استفاده می نمایند، گفت: تجربه نشان داده که توانسته ایم قله های ساخت تجهیزات پیشرفته را در نوردیم و به مرحله سرریز فناوری برسیم .

به گفته صالحی بسیاری از شرکت های دانش بنیان توانستند در حوزه تجهیزات مرتبط با کرونا ورود پیدا نمایند و دستاوردهای خود را در نمایشگاه ایران ساخت نیز به نمایش بگذارند.

صالحی با بیان اینکه در طی چند سال اخیر شرکت های نوپایی در نمایشگاه تجهیزات حضور داشتند که اکنون به شرکت عظیم تبدیل شده اند مطرح نمود: اکنون این شرکت ها در بازارهای بین المللی حضور دارند.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: هر ساله شرکت های جدیدی در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت حضور پیدا می نمایند که می توانند در آینده به مرحله ای برسند که محصولات قابل رقابتی داشته باشند؛شاید بتوان این گونه بیان نمود که بسیاری از این شرکت ها به شرکت های تک شاخ تبدیل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:در ابتدای برگزاری نمایشگاه تجهیزات به همه محصولات 50 درصد یارانه اختصاص می یافت اما اکنون به مرحله ای رسیدیم که بیشترین یارانه از سوی معاونت علمی به تجهیزات با تکنولوژی های بالا تعلق می گیرد.

صالحی با بیان اینکه نمایشگاه هفتم تجهیزات در سال رونق فراوری برگزار گردید گفت:در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات 260 درصد جهش فراوری نسبت به نمایشگاه ششم برآورد شده بود و این نشان می دهد که شرکت های دانش بنیان فناوری های خوبی توانستند به بازار عرضه نمایند.

صالحی اعلام نمود: در سال گذشته 46 درصد خرید توسط واحدهای تابعه وزارت علوم بوده است و امیدواریم که سال جاری هم این فرایند ادامه پیدا کند.

وی تاکید نمود: امیدوار هستیم که بودجه های دانشگاهی طوری اختصاص یابد که این نهادها بتوانند خرید های خود را از تجهیزات ساخت داخل و از نمایشگاه تجهیزات داشته باشند.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی خاطر نشان کرد تمام واحدهای تابعه وزارت بهداشت، وزارت جهادکشاورزی دانشگاه آزاد آموزش و پرورش مدارس هنرستان ها پژوهش سراها و غیره بتوانند از تجهیزات ساخت داخل بهره ببرند.

وی اضافه نمود: باید بتوانیم بودجه های دولتی را اهرم کنیم تا بتوانیم دانشگاهها و مراکز علمی را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به میزان فروش شرکتها در هفت دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گفت در مجموع 830 میلیارد تومان میزان فروش شرکت های دانش بنیان در هفت دوره نمایشگاه بوده و در مجموع 35 درصد یارانه از سوی معاونت علمی به شرکت ها در قالب یارانه پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضرورت اهرم کردن بودجه دولتی برای تجهیز دانشگاهها و مراکز علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اهرم کردن بودجه دولتی برای تجهیز دانشگاهها و مراکز علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید