طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان ، فوت و فن خوشمزه شدن این غذا با بادمجان

به گزارش وبلاگ بارزند، پلو مخلوط با بادمجان یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و ساده است که از ترکیب بادمجان نگینی شده و گوشت چرخ نموده تهیه می گردد.

طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان ، فوت و فن خوشمزه شدن این غذا با بادمجان

به گزارش وبلاگ بارزند، پلو مخلوط با بادمجان یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و ساده است که از ترکیب بادمجان نگینی شده و گوشت چرخ نموده تهیه می گردد. شما می توانید این غذای مجلسی و خوشمزه را به همراه برنج میل کنید.

بعلاوه می توانید به جای گوشت از مرغ ریش ریش بهره ببرید، یا اگر از شب قبل کمی مرغ به جای مانده می توانید آن را خرد کنید و یک غذای نو با بادمجان تهیه و در کنار سالاد یا ترشی میل کنید.

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با بادمجان

بادمجان: 3 عدد

هویج: 2 عدد

پپاز : 1 عدد بزرگ

گوشت چرخ نموده: 200 گرم

رب: 2 قاشق غذا خوری

زعفران دم نموده: به میزان لازم

جعفری: 1 قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه به همراه کمی نمک و آب به مدت 20 دقیقه خیس کنید تا تلخی بادمجان ها گرفته گردد. بعد آبکش کنید و روی یک دستکال ریخته تا خشک گردد. داخل تابه کمی روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید تا نرم شوند.

مرحله دوم: آماده سازی هویج

در ادامه باید هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که بادمجان را سرخ کردید کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و از خامی خارج گردد. دقت کنید باید هویج ریز خرد گردد تا با کمی سرخ کردن و ادامه مراحل نرم گردد.

مرحله سوم: تهیه مواد پلو مخلوط

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک و طلایی گردد و بعد گوشت چرخ نموده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سپس بادمجان و هویج سرخ نموده را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه باید رب را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پلو مخلوط با بادمجان و گوشت چرخ نموده

رب را تقت دهید تا بوی خامی مواد گرفته گردد و بعد کمی زعفران و نیم استکان آب اضافه کنید و بگذارید تا مواد خوب پخته و رب رنگ باز کنید و بعد از این که از روی حرارت برداشتید جعفری ساطوری شده را اضافه کنید. در همین حین برنج را نیز به جوش بیاورید و آبکش یا کته درست کنید. در پایان داخل دیس کشیده و به همراه مواد پلو مخلوط با بادمجان با گوشت چرخ نموده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی

می توانید به دلخواه به مواد کمی قارچ یا فلفل دلمه نیز اضافه کنید.

می توانید مواد را بین پلو ریخته و به صورت قاطی دم کنید.

افزودن جعفری دلخواه است.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان ، فوت و فن خوشمزه شدن این غذا با بادمجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان ، فوت و فن خوشمزه شدن این غذا با بادمجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید