10 مورد از برترین رستوران های حلال در پوکت

به گزارش وبلاگ بارزند، رستوران های حلال پوکت کدامند؟ چه غذاهایی در رستوران های حلال پوکت سرو می شوند؟ سرو غذا در رستوران های حلال پوکت چه شرایطی دارند؟ کیفیت غذا در کدامیک از رستوران های پوکت از نوع حلال بهتر است؟ این سوالات و بسیاری سوال مشابه دیگر، از مهم ترین پرسش های مسافران مسلمانی هستند که قصد سفر به پوکت تایلند را دارند. در این جزیره زیبا هم مانند دیگر نقاط کشور تایلند، امکانات رفاهی مختلفی به طور ویژه برای مسلمانان در نظر گرفته شده که یکی از آن ها رستوران های حلال هستند. در این مطلب از خبرنگاران قصد معرفی رستوران های حلال پوکت را داریم، بنابراین با ما همراه باشید تا با 10 مورد از برترین رستوران های حلال در پوکت | آپدیت 2022 آشنا شوید.

10 مورد از برترین رستوران های حلال در پوکت

رستوران های حلال پوکت، فرصتی برای سرو غذاهای مسلمان پسند

پوکت جزیره ای زیبا در کشور تایلند است که به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری این کشور، همه ساله افراد زیادی به آن سفر می نمایند. این جزیره زیبا دارای امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری مختلفی است که همه آن ها برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر مسافران فراهم شده اند. بخشی از امکانات رفاهی پوکت به رستورا ن های بی نظیر آن اختصاص دارد. در رستوران های پوکت امکان سرو انواع غذاهای بین المللی و خوش طعم و مزه وجود دارد اما سرو غذا در این رستوران ها برای افرادی که از کشورهای مسلمان به پوکت سفر می نمایند، کمی مشکل است. عدم اطمینان از شرایط ذبح گوشت و استفاده از مواد اولیه ای که برای مسلمانان حرام هستند از جمله مسائل سرو غذا در رستوران های پوکت هستند اما جای نگرانی نیست.

در این جزیره برای رفاه حال مسلمانان هم امکانات ویژه ای فراهم شده است. رستوران های حلال پوکت یکی از این امکانات هستند که در آن ها تنها غذاهای حلال طبق اصول اسلامی طبخ می گردد. رستوران های حلال پوکت، فرصتی برای سرو غذاهای مسلمان پسند هم برای مسلمانان و هم برای گردشگران دیگر کشورها است که قصد امتحان کردن غذایی با نحوه طبخ تازه را دارند. بیشتر این رستوران ها در ساحل پاتونگ قرار دارند، بنابراین حتی نیازی به گشتن در پی آن ها در کل شهر هم نیست. در ادامه 10 رستوران معروف با سبک طبخ حلال را معرفی می کنیم.

1. رستوران غذای دریایی بنگ ماد - رستوران های حلال پوکت(Bang Mud Seafood Floating Restaurant)

رستوران غذای دریایی بنگ ماد (Bang Mud Seafood Floating Restaurant) یکی از رستوران های زنجیره ای و شناور روی آب که از رستوران های حلال پوکت است که در کنار انواع غذاهای محلی امکان سرو غذاهای حلال هم در آن ها وجود دارد. این رستوران بافت و ظاهر روستایی خود را حفظ نموده و علاوه بر غذاهای لذیذ، چشم انداز ای زیبا و متفاوت نیز دارد که لذت سرو غذا را دو چندان می نماید. رستوران بنگ ماد که در نزدیکی جزیره نارگیل قرار گرفته است انواع غذاهای حلال دریایی مانند تام یام، خرچنگ پوسته نرم و حتی غذاهای غیر دریایی مثل مرغ سیر را سرو می نماید. این رستوران از ساعت 10 صبح تا 10 شب سرویس دهی دارد و حتی در تعطیلات هم باز است.

2. رستوران غذای دریایی کوسوما - رستوران های حلال پوکت (Kusuma Halal Thai Seafood)

رستوران غذای دریایی کوسوما (Kusuma Halal Thai Seafood) واقع در ساحل پاتونگ پوکت یکی دیگر ازرستوران های حلال پوکت است که در آن ترکیبی از غذاهای دریایی و محلی تایلند و مکزیک با شیوه پخت حلال سرو می شوند. این رستوران بیشتر یک غذاخوری کوچک است که تمام اصول و مراحل آشپزی در آن به صورت محلی انجام می شوند. از جمله غذاهایی که می توان در این غذاخوری صمیمی و محلی امتحان کرد می توان به صدف، باس دریایی و خرچنگ اشاره نمود. همه روزه از 17 تا 1 بامداد می توان به این غذاخوری صمیمی مراجعه کرد و منوی خوشمزه آن را در وعده شام امتحان کرد.

3.آئو ینتافو (Anwa Yentafo)

در کشور تایلند همیشه کوشش می گردد که همه امکانات برای تمام گردشگران با هر دین و مذهبی به طور مساوی وجود داشته باشند تا کمتر گردشگری بدون رضایت این کشور و شهرهای مختلف آن را ترک کند. یکی از امکانات خاص این کشور رستوران های آن هستند که در بیشتر آن ها در کنار غذاهای محلی یا بین المللی یک نوع غذای خاص دیگر هم سرو می گردد که یکی از آن ها آئو ینتافو (Anwa Yentafo) است.

از جمله رستوران های حلال پوکت که دارای سبکی مدرن اما به رنگ روشن است و هم در دکوراسیون داخلی و هم در منوی غذایی آن کوشش شده که همه گزینه ها حلال باشند. از جمله غذاهای حلال و خوش طعم این رستوران می توان به پخت توپ ماهی اشاره نمود. انواع استیک گوشت مرغ، ماهی و گاو از دیگر غذاهایی هستند که در این رستوران حلال سرو می شوند. ساعت کاری این رستوران از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است و تنها امکان سرو وعده صبحانه و ناهار در آن وجود دارد اما با توجه به ارائه غذای بیرون بر، می توانید وعده شام خود را نیز از آن خریداری نموده و در محل اقامت سرو کنید.

4.رستوران ترکی کاکاتورک (Kataturk Turkish Restaurant)

ترکیه یکی از کشورهایی است که بخشی از خوراکی ها و غذاهای آن به شکل حلال پخته می شوند، به همین علت رستوران هایی که با این سبک به پخت و پز غذا می پردازند هم معمولا غذای حلال سرو می نمایند. رستوران ترکی کاکاتورک (Kataturk Turkish Restaurant) در پوکت یکی از رستوران هایی است که مخصوص آشپزی ترکی و به سبک حلال است. در این رستوران اصیل ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکی به شکل حلال طبخ می شوند.

در مراجعه به این رستوران باید به یک نکته دقت کنید که اگر تجربه سرو غذاهای ترکی را ندارید، این کار را با یاری کارکنان رستوران انجام دهید. منوی غذاها کمی پیچیده است و تشخیص اینکه هر غذا چه محتویاتی دارد چندان ساده نیست. در این رستوران علاوه بر غذاهای ترکی، امکان سرو انواع غذاهای تایلندی هم وجود دارد. این رستوران همه روزه از 12 ظهر تا 11 شب سرویس دهی دارد و برای یک ناهار خاطره انگیز یا شامی محبت آمیز انتخابی مناسب است.

5. رستوران کازابلانکا پوکت (Casa Blanca Restaurant Phuket)

یکی دیگر از رستوران های حلال پوکت، رستوران کازابلانکا پوکت (Casa Blanca Restaurant Phuket) واقع در هتل رویال پارادایس است. این رستوران که بخشی از غذاخوری اختصاصی این هتل هم هست مخصوص سرو غذاهای اصیل تایلندی، هندی و عربی است که به شکل کاملا حلال طبخ می شوند. رستوران این هتل در کنار استخر قرار گرفته است، به همین علت علاوه بر سرو غذا می توان از چشم انداز مجذوب کننده و فضای راحت اطراف هم لذت برد. همه روزه می توانید از 8 صبح تا 2 بامداد به این رستوران مراجعه کنید. با توجه به اینکه این رستوران تنها 6 ساعت در روز سرویس دهی ندارد، می توان آن را به عنوان یکی از رستوران های شبانه روزی پوکت هم معرفی کرد. امکان سرو هر سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام در این رستوران وجود دارد.

6. آشپزخانه مارینا پوکت (Marina Kitchen Phuket)

آشپزخانه مارینا پوکت (Marina Kitchen Phuket) دیگر مورد از رستوران های حلال پوکت است که یک غذاخوری شیک با چشم انداز ای رو به دریاچه و فضاسازی مجذوب کننده دارد که انواع غذاهای تایلندی حلال در آن طبخ می گردد. غذاهای اصیل تایلندی در این رستوران طعمی فوق العاده دارند، زیرا که برای نزدیک کردن طعم آن ها به ذائقه مسافران از میزان فلفل غذاها در این رستوران، کاسته شده است. از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران می توان به سالاد انبه، املت تایلندی و باس دریایی اشاره نمود. بعلاوه برنج بخارپز این رستوران هم طعمی خوب و شبیه به برنج های دمی ایرانی دارد. این رستوران فقط از 5 شنبه تا 3 شنبه سرویس دهی دارد و روزهای چهارشنبه تعطیل است. در روزهای فعالیت می توانید از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر به این رستوران مراجعه نموده و منوی بی نظیر صبحانه آن را هم امتحان کنید.

7. بوفه ماکان - رستوران های حلال پوکت (Makan Buffet Halal Restaurant)

با وجود همه رستوران های حلال پوکت اگر باز هم قصد آماده سازی غذا به صورت شخصی را دارید، بوفه ماکان (Makan Buffet Halal Restaurant) یکی از مکان هایی است که می توانید انواع مواد اولیه پخت خوراکی های حلال را از آن بخرید. در این بوفه که یک رستوران شیک با سبک بوفه های غربی است علاوه بر سرو غذا، مواد اولیه تهیه غذاهای حلال هم به فروش می رسند تا مشتریانی که قصد تهیه شخصی غذا را دارند، به مواد مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

البته با توجه به فضای این رستوران و سرو غذا در فضای باز و طبخ غذاها با طعمی بی نظیر، بد نیست که برای یک بار هم که شده غذاهای حلال این رستوران مانند برنج مرغ هاینانی، کوفته میگو و ساتای را امتحان کنید. همه روزه از ساعت 16 - 22:30 می توان به این رستوران مراجعه کرد. وعده های غذایی سرو شده در این رستوران مناسب عصرانه و شام هستند و امکان خرید غذای بیرون بر نیز از آن وجود دارد.

8. رستوران قاهره - رستوران های حلال پوکت (Cairo Restaurant)

رستوران قاهره (Cairo Restaurant) در ساحل پاتونگ یکی دیگر از رستوران های حلال پوکت است که در آن غذای حلال سرو می گردد. این رستوران در واقع یک مجموعه غذاخوری است که از دو رستوران کوچک و بزرگ تشکیل شده و در هر کدام غذاهای مختلفی به صورت حلال یا با طبخ بین المللی سرو می شوند. فضاسازی محیط این رستوران کاملا شبیه به فرهنگ مصری است و مراجعه به آن علاوه بر امکان سرو غذای حلال، برای قرار گرفتن در حال و هوای مصر باستان هم مناسب است. در این رستوران می توان انواع غذاهای تایلندی، هندی و عربی شامل شامی کباب، استیک، اسپاگتی و غذاهای دریایی را امتحان کرد. این رستوران همه روزه از 11 صبح تا 2 بامداد سرویس دهی دارد، بنابراین اگر اهل گردش شبانه هستید و دغدغه به موقع نرسیدن به رستوران ها را دارید، این گزینه انتخابی مناسب برای شما است.

9.باشگاه ساندویچ - رستوران های حلال پوکت (Sandwich Club)

فست فودها محبوبیت جهانی دارند و علاقه مندان به آن ها در جهان کم نیستند. مسافران علاقه مند به فست فود در پوکت این امکان را دارند که غذاهای مورد علاقه خود را در باشگاه ساندویچ (Sandwich Club) به صورت حلال سرو نمایند. این رستوران در کنار همه فست فودهای بین المللی مانند پیتزا، انواع ساندویچ و سوخاری، فست فودهای سنتی خاورمیانه مانند شاورما، بعلبکی و حتی فلافل را در منوی خود دارد. سرویس دهی غذای این رستوران برای وعده ناهار و شام است و از ساعت 12 ظهر تا 12 شب می توان به آن مراجعه کرد.

10.رستوران غذای ایرانی پادیران (Padiran Persian Cuisine)

فهرستی از رستوران های حلال پوکت بدون یک رستوران ایرانی کامل نمی گردد. تمام غذاهای ایرانی به شکل کاملا حلال طبخ می شوند به همین علت رستورانی که صرفا این غذاها را ارائه می نماید، یکی از مطمئن ترین غذاخوری ها برای ایرانیانی خواهد بود که به پوکت سفر می نمایند. رستوران غذای ایرانی پادیران (Padiran Persian Cuisine)، یکی از رستوران های حلال پوکت و رستورانی ساده و دنج است که منوی آن تنها شامل غذاهای ایرانی است. در این رستوران که محیطی بسیار صمیمی دارد، انواع غذاهای خوش طعم ایرانی مانند کباب، سبزی پلو با ماهی، ساق و گوشت بره، شیشلیک، پلوهای ایرانی و خورش های خوشمزه ایرانی طبخ می گردد. این رستوران همه روزه باز است و از ساعت 12 ظهر تا 12 شب سرویس دهی دارد و مهمانان می توانند وعده ناهار و شام خود را در آن سرو نمایند.

نتیجه گیری رستوران های حلال پوکت

آشنایی با رستوران های حلال پوکت برای مسلمانانی که در پی اطمینان از غذای مصرفی خود در طول سفر هستند، اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه در کشور تایلند و به خصوص جزیره پوکت به این موضوع توجه ویژه ای شده و تعداد زیادی رستوران با سبک پخت غذاهای حلال در آن وجود دارند. در این مطلب از وبلاگ بارزند 10 مورد از برترین رستوران های حلال پوکت را معرفی کردیم. با مطالعه این فهرست و مراجعه به هر کدام از رستوران های گفته شده، دیگر دغدغه ای بابت روش طبخ غذاها نخواهید داشت.

1. رستوران های حلال پوکت بیشتر در کدام منطقه قرار دارند؟

بیشتر رستوران های حلال پوکت در منطقه ساحل پاتونگ قرار دارند و این موضوع یکی از مزایای مهم برای مسافران است تا نیازی به گشتن در تمام شهر برای یک رستوران حلال نداشته باشند.

2. در کدام یک از رستوران های حلال پوکت وعده صبحانه هم سرو می گردد؟

آئو ینتافو، رستوران کازابلانکا پوکت و رستوران مارینا از جمله غذاخوری هایی هستند که از صبح زود سرویس دهی دارند و در کنار وعده های دیگر به خصوص ناهار، امکان سرو صبحانه هم در آن ها وجود دارد.

3. در رستوران ایرانی پوکت چه غذاهایی سرو می شوند؟

در رستوران ایرانی پادیران می توان انواع کباب، ماهی و خورش های ایرانی را همراه با پلو و چلوی ایرانی سرو کرد.

4. فست فود حلال پوکت کجاست؟

فست فود باشگاه ساندویچ یکی از فست فودهایی است که آماده سازی انواع غذاهای سریع بین المللی و محلی را به شیوه حلال انجام می دهد.

منبع:

hotels

tripadvisor

منبع: الی گشت

به "10 مورد از برترین رستوران های حلال در پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از برترین رستوران های حلال در پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید