سازمان ملل دولت مادورو را بعنوان نماینده ونزوئلا به رسمیت شناخت

به گزارش وبلاگ بارزند، ساموئل مونکادا، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد در یک پیام در توئیتر نوشت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور کنونی ونزوئلا را به عنوان تنها نماینده قانونی این کشور به رسمیت شناخته است.

سازمان ملل دولت مادورو را بعنوان نماینده ونزوئلا به رسمیت شناخت

او در ادامه پیام خود، این رویداد را نشان دهنده شکست ماجراجویی استعمارگرانه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برابر ونزوئلا و یک پیروزی برای حاکمیت و استقلال این کشور خواند.

او در پیامی دیگر نوشته است: مجمع عمومی سازمان ملل که 193 کشور عضو جامعه بین المللی را شامل می شود رویه آمریکا در تحمیل کننده دیپلماتیک بر سایر کشورها آنهم برخلاف اراده مردمانشان را رد کرد. این یک پیروزی برای قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

گفتنی است که خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت مادورو در ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این کشور از حمایت واشنگتن و گروهی از هم پیمانان آمریکا برخوردار است که با تلاش برای کودتا و اعمال تحریم علیه دولت مادورو سعی در ساقط کردن دولت قانونی ونزوئلا دارند.

دولت مادورو نیز در واکنش به این اقدامات خصمانه واشنگتن، روابط دیپلماتیک این کشور با ایالات متحده را قطع کرده است.

شایان ذکر است که کشورهای ایران، روسیه، بلاروس، چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از دولت نیکلاس مادورو حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازمان ملل دولت مادورو را بعنوان نماینده ونزوئلا به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل دولت مادورو را بعنوان نماینده ونزوئلا به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید