23 کارگزار صادرات فناوری در 18 کشور فعال شدند

به گزارش وبلاگ بارزند، معاون دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی 23 کارگزار صادراتی در 18 کشور برای صادرات محصولات دانش بنیان، یافتن شریک تجاری و بازاریابی اطلاع داد.

23 کارگزار صادرات فناوری در 18 کشور فعال شدند

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، مسعود حافظی گفت: کانال های صادراتی مرکز تعاملات بین الملل متشکل از رایزنان فناوری، شرکت های مدیریت صادرات و کارگزاران تجاری برون مرزی است که اینها 3 بازوی اجرایی و تسهیل نماینده صادرات شرکت های دانش بنیان محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: این مرکز شرکت های دانش بنیان را شناسایی و در راستای فرایند صادراتی شرکت های دانش بنیان به شرکت ها خدمات ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: راه اندازی 23 کارگزار صادراتی در کشورهای خارجی با هدف توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان، گامی برای تسهیل در فرایند رشد صادرات دانش بنیان در ایران به حساب می آید. این 20 کارگزار در بیش از 18 کشور مستقر هستند و به واسطه این کارگزاران، خدمات صادراتی به شرکت ها ارائه می گردد که بتوانند در آن کشور محصولات خود را عرضه نمایند.

معاون کل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه یافتن شریک تجاری و بازاریابی محصولات شرکت های دانش بنیان در کشور هدف مهم ترین مأموریت کارگزاران صادراتی مرکز است، مطرح نمود: 3 کارگزار صادراتی در ترکیه و آذربایجان، 2 کارگزار صادراتی در روسیه، 2 کارگزار صادراتی چین، افغانستان، کنیا، مالزی، 2 کارگزار صادراتی در اندونزی، عراق، سوریه، لبنان، عمان، هند، اقلیم کردستان، ازبکستان، بلاروس و انگلستان از سوی معاونت علمی مستقر هستند.

حافظی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان درصدی از مبلغی را که باید برای دریافت این تسهیلات از سوی کارگزاران پرداخت نمایند از مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری دریافت می نمایند.

وی با اشاره به سایر خدماتی که شرکت ها از کارگزاران صادراتی دریافت می نمایند، گفت: تحقیقات بازار، ثبت محصول، اخذ استاندارد، دریافت شریک تجاری، ارائه تسهیلات برای حضور در نمایشگاه های خارج از کشور و… از جمله این خدمات محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: همچنین، توسط بعضی از این کارگزاران، نمایشگاه های دائمی محصولات شرکت های دانش بنیان در کشورهای هدف ایجاد شده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "23 کارگزار صادرات فناوری در 18 کشور فعال شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 کارگزار صادرات فناوری در 18 کشور فعال شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید