رامین سهراب: آمدم تا سینمای ایران را ازمدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کنم

به گزارش وبلاگ بارزند، تهران (پانا) - رامین سهراب می گوید یکی از دلایلی که به ایران آمده این است که می خواهد فیلمسازان ایرانی را از سبک فیلمسازی آپارتمانی، غمگین، معتاد و مدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کند.

رامین سهراب: آمدم تا سینمای ایران را ازمدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کنم

رامین سهراب کارگردان و تهیه نماینده فیلم سینمایی لایه های دروغ که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با پانا درباره فیلمش شرح داد: فیلم لایه های دروغ زندگی یک آتش نشان را روایت می نماید که در کودکی اتفاقا بدی برایش اتفاق افتاده است و سعی می نماید زندگی اش را ادامه دهد و به موفقیت و خوشبختی برسد و تصمیم می گیرد به خارج کشور سفر کند و انجا با عشق به آرامش می رسد و در بازگشت به ایران مسائل و اتفاقی برای همسرش به وجود می آید.

وی که اولین تجربه سینمایی اش را کارگردانی نموده است، درباره استقبال از فیلمش در جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: همین که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر فیلم من را برای حضور در جشنواره انتخاب کردند به نظرم بالاترین امتیاز است، چراکه 22 فیلم در جشنواره حضور دارند و تنها فیلم من ژانر اکشن دارد؛ بنابراین لطف آنها بوده که به این رویداد سینمایی راه یافتم و برای من مهمترین نکته این است که مردم بشوند که چنین ژانری در سینمای ایران حضور دارد. در واقع این فیلم ریسکی است که من انجام دادم تا بدانم آیا بعد از جمشید هاشم پور، می توانیم ژانر اکشن را برای ایران احیا کنیم یا خیر.

سهراب در ارزیابی ژانر اکشن در سینمای ایران گفت: یکی از دلایلی که به ایران آمدم تا فیلم بسازم این است که بتوانم فیلمسازان ایرانی را از سبک فیلمسازی آپارتمانی، غمگین، معتاد و مدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کنم و ممکن است اصلا به خارج کشور نرسند و شاید تنها از بین هزاران فیلم، یک اصغر فرهادی بروز و ظهور کند. متاسفانه تقریباً همه فیلمسازان ایرانی فکر می نمایند ادامه سبک فیلمسازی اصغر فرهادی می تواند به موفقیت بیشتری نزدیک شان کند اما صدمه این جریان را مخاطبان سینما می بینند که وقتی به سینما می فرایند حال شان خوب نمی گردد، همانند مهمانی که روی میز غذاخوری اش فقط قورمه سبزی است. بنابراین باید در سینمای ایران انواع ژانر حضور داشته باشد که مردم انتخاب نمایند کدام را نگاه نمایند.

وی درباره بازیگران این فیلم اعلام کرد: ما هم بازیگر ایرانی داریم و هم خارجی. سعی کردم بازیگرانی با سبک های مختلف را انتخاب کنم و چون کاراکترهای فیلمم بسیار مهم هستند، با بازیگرانی کار کردم که قابلیت ارائه در خارج کشور هم داشته باشم و مورد پسند قرار بگیرند. برای مثال اگر محمدرضا گلزار را داشتم، اینطور نبود که آن طرف آب، کسی گلزار را بشناسد. از طرفی من زیاد با آدم های مشهور کار نکردم.

این کارگردان درباره تفاوت سینمای ایران و خارج شرح داد: من قبل از این فیلم، چند فیلم کوتاه ساختم که در اصل برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختم تا بتوانم مجوز کارگردانی بگیرم تا بتوانم فیلم در ایران بسازم. یکی از این فیلم ها در 18 فستیوال خارجی پخش شد و چندین جایزه گرفت و استقبال خوبی برایش شد. من پیش از این کارگردانی این فیلم ها در سینما، کارم بازیگری، بدلکاری و طراح سکانس های اکشن در آلمان و آمریکا بوده است. برای مثال طراحی اکشن سریال آمریکایی مبارزان یا واریورز بودم. بعلاوه تمرین دهنده بدلکارانی بودم که بدلکاری جان ویک را انجام می دادند.

وی درباره آینده کاری اش در سینمای ایران گفت: من آمده ام تا سینمای اکشن را در ایران بنیان گذاری کنم و می خواهم این سبک اکشن را وارد ایران کنم و بعلاوه یاری کنم ژانر در فیلمسازی ایران، پررنگ تر باشد تا فیلم های سینمای ایران نیز خارج از کشور نیز دیده شوند. به وسیله شرکت خودم به فیلم های با ژانر کمدی اکشن، اکشن، وحشت و از این دست، یاری می کنم.

سهراب درباره ضعف بازاریابی سینمای ایران اعلام کرد: ضعف فیلمسازان ایرانی در این است که فکر می نمایند فقط یک جشنواره کن و اسکار وجود دارد، در حالی که بعضی جشنواره ها هستند که از لحاظ فروش برای فیلم، خیلی بیشتر یاری می نمایند برای مثال جشنواره فنپیجا که فیلم های تارانتینو و نولان نیز در آن حضور دارند، خیلی در بحث فروش به فیلم ها یاری می نماید.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این ژانر نو در سینمای ایران مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

لایه های دروغ نخستین تجربه رامین سهراب به تهیه نمایندگی محسن صرافی است. این فیلم از تولیدات مشترک بنیاد سینمایی فارابی با فنلاند است و از معدود آثار سال های اخیر سینمای ایران که در ژانر اکشن جلوی دوربین رفته است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رامین سهراب: آمدم تا سینمای ایران را ازمدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین سهراب: آمدم تا سینمای ایران را ازمدل فیلمسازی اصغر فرهادی خارج کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید