در جزیره کیش از منطقه آزاد هیچ نمانده است، کیشوندان حتی حق ارسال محموله پستی به سایر نقاط کشور را ندارند!

به گزارش وبلاگ بارزند، در حالی که در ماده 1 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صراحتا توسعه اقتصادی، افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم ذکر شده است، عملا در چند سال اخیر با محدودیت های عمده اعمال شده جز نام منطقه آزاد هیچ چیز برای جزیره کیش باقی نمانده است .

در جزیره کیش از منطقه آزاد هیچ نمانده است، کیشوندان حتی حق ارسال محموله پستی به سایر نقاط کشور را ندارند!

به گزارش گردشبان با وجود درخواست چندین ساله کیشوندان برای برقراری امکان ارسال بسته های پستی کماکان ساکنین جزیره کیش از این حق مسلم خود محروم هستند.

در کنار تمام محدودیت های اعمال شده بر واردات که روز به روز در حال افزایش است و حتی سخت گیری های گمرک فرودگاهی بر بار چمدانی مسافران جزیره کیش باعث شده امکان خریدی با خیال راحت از فروشگاه های جزیره از گردشگران سلب شود، عجیب است که کیشوندان خود نیز حتی امکان ارسال کالاهای ساخت داخل و محلی به سایر نقاط کشور را ندارند .

اقداماتی خلاف روح منطقه آزاد، در تضاد با منافع اقتصادی و در جهت محروم کردن کیشوندان از حقوقشان

شاید برای مخاطبان گردشبان جالب باشد که ساکنین جزیره کیش تنها مجاز به ارسال اوراق و برگه به سایر شهر های ایران بوده و امکان ارسال هیچ محموله پستی حتی تولیدات داخلی را ندارند، با وجود اینکه ارسال بسته پستی حتی تولیدات خارجی حق ذاتی ساکنین مناطق آزاد است .

در این خصوص عبدالله عبدلی سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان در ادامه وعده های دنباله دار و تحقق نیافته، از پیگیری و بررسی برای فراهم کردن امکان ارسال محصولات تولیدی و محلی کیش به سرزمین اصلی خبر داده و گفته است در صورت استقرار نمایندگان گمرک در اداره پست، امکان ارسال بسته های مشتریان و خریداران اجناس اینترنتی و بازارهای الکترونیکی برای هر نقطه ای از کشور فراهم می شود.

اینگونه اقدامات خلاف روح مناطق ازاد، مانع افزایش درآمد عمومی، و در جهت عکس اشتغال زایی به واسطه فروش های اینترنتی است که حتی با دستورات رئیس جمهور دولت در راستای بهبود فرآیند کسب وکار و حذف مقررات دست و پا گیر در تناقض است.

منبع: گردشبان

به "در جزیره کیش از منطقه آزاد هیچ نمانده است، کیشوندان حتی حق ارسال محموله پستی به سایر نقاط کشور را ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جزیره کیش از منطقه آزاد هیچ نمانده است، کیشوندان حتی حق ارسال محموله پستی به سایر نقاط کشور را ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید