35 محور راههای هرمزگان بازگشایی شد

به گزارش وبلاگ بارزند، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: 35 محور راههای استان پس از بارندگی اخیر با تلاش راهداران بازگشایی شد و آمد شد درآنها جریان دارد.

35 محور راههای هرمزگان بازگشایی شد

به گزارش وبلاگ بارزند یوسف عابدینی روز چهارشنبه اضافه کرد: بارندگی چهارم فروردین ماه 734 میلیارد ریال به حوزه استحفاظی استان هرمزگان خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به راه های روستایی در شهرستان های بشاگرد ، سیریک ، جاسک ، میناب و رودان و بندرعباس است .

وی ادامه داد : طول راههای آسیب دیده در این بارندگی 2 هزارو675 کیلومتر می باشد که بارندگی به 138 محور ارتباطی و همچنین 189 دستگاه ابنیه آسیب زده است.

وی شرح داد: برای بازگشایی های بسته شده ماشین آلات درگیر در سیل 95 دستگاه و تعداد 86ریزش برداری و پاکسازی مقطعی و 35 محور توسط 152 نفر که دراین مدت مشغول به فعالیت بوده اند بازگشایی بودند .

وی یاد آور شد: طغیان رودخانه جگین موجب مسدود شدن راه های 40 روستا بویژه بخش گافر پارامون شد که همکاران و راهداران پرتلاش شهرستان بشاگرد با وجود اینکه هنوز آب رودخانه فروکش نکرده و همچنان جریان دارد اما کماکان راهداران در حال بازگشایی این راستا می باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: طغیان رودخانه شریفی موجب قطع ارتباط محور جاسک - بشاگرد شد که با تلاش راهداران بازگشایی و همچنین فرعی اول ایجاد شده ناشی از سیل اخیر بعد از پل گابریک کیلومتر 63 جاسک هم بازگشایی شده است .

عابدینی خاطر نشان کرد : آبنمای کیلومتر 55 محور جاسک سیریک بازگشایی شده و راه های روستایی گزان بزین گوشکی قلمویی و پگو که در بارندگی اخیر مسدود شده بود در اسرع وقت با تلاش و همت راهداران بازگشایی که می توان گفت تمام راه های محور شهرستان سیریک باز وعبور ومرور بصورت عادی در آن جریان دارد .

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای 34 کیلومتر آزادراه ، 716 کیلومتر بزرگراه و 675 کیلومتر راه اصلی و یکهزارو 726کیومتر راه فرعی ، چهار947کیلومتر شوسه روستایی و 5025 کیومتر راه خاکی روستایی می باشد اضافه کرد :در حوزه شهرستان بندرعباس با باز شدن دریچه سد شمیل راههای روستاهای دلبودنی،کدوکار ،گزریز ،زرتی و خرگی با روستاهای همجوار مسدود شد .

به گفته وی درجریان این بارندگی خسارت زیادی به بزرگراه ها و راه های اصلی و فرعی وارد نشده و فقط قسمت هایی از راه نیاز به مرمت دارد که در دستور کار قرار گرفت که در اسرع وقت توسط راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی به رفع این موانع و ترمیم راه پرداخته می شود .

منبع: همشهری آنلاین

به "35 محور راههای هرمزگان بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 محور راههای هرمزگان بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید