پشت فرمان ام وی ام X55 پرو؛ تست و آنالیز محصول تازه مدیران خودرو

به گزارش وبلاگ بارزند، در ادامه فعالیت های مدیران خودرو در راستای توسعه و توسعه سبد محصولات خود در بازار ایران و با جدا کردن محصولات پریمیوم این کمپانی با اطلاق نام فونیکس، به نظر می آید که در شروع سال 1401 فرصت خوبی پیش آمده تا محصولات تحت عنوان ام وی ام نیز نمایشی قدرتمندانه برای بازار زیر یک میلیارد تومان ایران به روی صحنه ببرند. این اتفاق در روز پایانی فروردین و در پیست مجموعه ورزشی آزادی با ام وی ام X55 پرو رخ داد در حالی که کارت دعوت برای حضور در صحنه در جیب ما هم بود.

پشت فرمان ام وی ام X55 پرو؛ تست و آنالیز محصول تازه مدیران خودرو

یکی سفید، یکی سیاه

با وجود هوای دم نموده و آسمان غبارآلود تهران، قدم زدن در کنار راستا آسفالته پیست آزادی هیچ حظّی ندارد، اما اگر قرار به مهار بیش از 150 اسب بخار پشت فرمان یک اتومبیل نو و تازه نفس باشد، همه چیز عوض می گردد. دو خودرو نو ام وی ام ایکس 55 با پسوند پرو در دو رنگ متضاد می توانند دقایقی هیجان انگیز را وسط یک ظهر کسالت آور بسازند، یکی سیاه و یکی سفید.

قبلی 1 از 3 بعدی

ام وی ام X55 پرو با انجام تغییراتی در مدل پایه این خودرو که تعداد نسبتا محدودی از آن در بازار ایران وجود داشت، به میدان آمده و این تحولات به نوعی موجب تکامل و عملکرد بهتر این خودرو شده اند. ام وی ام X55 پرو در همان نگاه اول تفاوتش را با اضافه کردن جلو پنجره کهکشانی که در تیگو 7 و تیگو 8 دیده می گردد، به ما نشان می دهد.

علاوه بر این، اضافه شدن قطعات سرخ رنگ بر روی سپرها، زهوارهای جانبی و حتی تریم داخلی این پیغام را می رسانند که X55 پرو قطعا چابک تر و اسپرتی تر از مدل معمولی خود است. البته که به تدریج تفاوت های دیگر هم آشکار می شوند.

یک دو سه، آتش

فرصت برای سواری با ام وی ام X55 پرو زیاد نیست بنابراین باید با برنامه آن را در پیست کوچک آزادی راند. دو دور اول را با آرامش و بدون فشار آوردن به سیستم فراوری و انتقال نیرو پشت سر می گذارم. فرصت خوبی است تا با مجموعه داشبورد و فرمان ارتباط برقرار کنم. اهرم تعویض دنده شکل زیبایی پیدا نموده و به سبک برادران این خودرو یعنی تیگو 7 و 8 است. گیربکس این خودرو از نمونه کلاچ دوبل خشک (DCT) به گیربکس CVT تغییر نموده و به شکل 9 سرعته مصنوعی کار می نماید در حالی که اهرم تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک مجازی هم کار می نماید.

با این حال کار را به گیربکی واگذار می کنم. داشبورد با خطوط قرمز رنگ یک وسوسه دائمی برای فشردن پدال گاز است اما در دو دور اول مقاومت می کنم. گیربکس و موتور سر و صدای آزاردهنده ای ندارند و احساس ملال آور جعبه دنده CVT نیز خیلی کمتر از مدل های قبلی است.

قبلی 1 از 6 بعدی

دو دور بعدی با حالت رانندگی اسپرتی انجام می گردد و سعی می کنم از همه 156 اسب بخار این خودرو استفاده کنم. این چند اسب بخار بیش از قبل، با احساس لذت بخش گیربکس که ترکیب می گردد به راننده جرات می دهند تا با سرعت بیشتری به پیچ های پیست حمله کند. ام وی ام ایکس 55 پرو کمی دچار کم فرمانی هست اما پایداری خوبی در حین پیچیدن با سرعت بالا دارد و همچنان راننده را به گاز دادن دعوت می نماید. اینگونه است که با سرعت حدود 115 کیلومتر هم می توان ایکس ـ 55 رابه سمت پیچ معروف اس شکل پیست آزادی راهنمایی کرد!

شتاب این خودرو که یک کراس اوور شهری با هیکل میانه محسوب می گردد غافلگیرکننده است. در گرمای سر ظهر و با بنزین معمولی و موتوری که دو سه ساعت تمام تحت فشار بوده، ثبت صفر تا 100 حدود 10.2 ثانیه واقعا راضی کننده است. یعنی در هوای خنک تر و با استفاده از بنزین اکتان بالا می توان به سادگی به زمان زیر 10 ثانیه رسید که برای این خودرو حدود 1.5 تنی چشمگیر است.

نکته مهم دیگر دید مناسب روی جایگاه راننده است که برای استفاده روزمره یک امتیاز مثبت و مهم محسوب می گردد. ستون های جلو، آینه ها و ابعاد شیشه ها برای رانندگی مناسب است و می تواند ضریب اطمینان بیشتری به سرنشینان بدهد.

نوترین آگهی های ام وی ام X55

ام وی ام X55 پرو؛ لوکس اما بی ادعا

بعد از چهار دور قابل قبول در پیست حالا می گردد به ماجراهای دیگر ام وی ام X55 پرو نیز اشاره نمود که مناسب مشتریان عادی این خودرو هستند. مدیران خودرو سطح قابل قبولی از امکانات را برای این خودرو در نظر گرفته که شاید در مقایسه با تیگو 7 و تیگو 8 کمتر باشد، اما برای استفاده روزمره و شهری کافی به نظر می رسد.

ظاهر خودرو همچنان شبیه ایکس ـ 33 است اما با اضافه شدن بعضی از ژن های تیگو 7 و تیگو 8، انگار پلی است بین ام وی ام و شاسی بلندهای فونیکس. رینگ های نو به همراه مه شکن های روی سپر جلو نیز چهر مدرن تری به ام وی ام ایکس 55 پرو بخشیده اند. در نمای جانبی، اما خبری از خطوط خاص و مواج نیست و سادگی، خصوصیت اصلی آن است.

داخل کابین ایکس 55 پرو اما مشابه فونیکس تیگو 7 پرو ساخته شده تا این خودرو را بالاتر از نمونه قبلی خود قرار دهد. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی جایگاه های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی واقع شده است که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرم کننده واقع شده است که این دو نیز مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو هستند.

قبلی 1 از 7 بعدی

روی کنسول وسط یک اهرم تعویض دنده الکترونیکی (شیفت بای وایر) قرار گرفته که دقیقا مشابه شیفترهای تیگو 7 و 8 است. مزیت شیفتر الکترونیکی این است که ارتباط مکانیکی با گیربکس ندارد و فضای بیشتری در کنسول برای قراردادن اشیا و لوازم به سرنشین می دهد. پنل دیجیتالی سیستم تهویه ایکس ـ 55 پرو مشابه با تیگو 7 پرو بوده، ولی این خودرو فاقد سیستم تهویه دوکاناله است و امکان تنظیم دمای مجزا برای سرنشینان جلو وجود ندارد. اما یک دریچه برای سرنشینان عقب نیز فراهم شده که امکان مناسبی است.

وجود یک پد ویژه برای موبایل هم نکته جالب کنسول است اما نباید فکر کنید که امکان شارژ بی سیم هم وجود دارد و تنها می توانید تلفن همراه خود را در این قسمت قرار دهید. در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن جایگاه های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه قرار گرفته اند.

برخلاف تیگو 7 پرو که یک سانروف پانورامیک بالای سر سرنشینان دو ردیف واقع شده است، در ام وی ام X55 پرو یک سانروف برقی دو حالته تنها بالای سر ردیف اول قرار گرفته است. در پشت آینه میانی نیز یک خروجی USB واقع شده است که می توان یک دوربین کوچک به آن وصل کرد تا امکان ثبت وقایع نیز به وجود بیاید.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/mvm-x55-pro.mp4

زیر کاپوت ام وی ام X55 پرو چه خبر است؟

قلب تپنده ام وی ام ایکس 55 پرو یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که هم حجم با بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران است؛ با این فرق که موتور 1.5 لیتری ام وی ام X55 پرو به وسیله مهندسان کمپانی AVL اتریش ساخته شده و با توربوشارژ ساخت هانی وال آمریکا سِت شده است.

خانواده ام وی ام

مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلیX55 هم نصب بوده، ولی توان فراوریی این یکی از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور فراوریی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر ارتقا پیدا نموده که تاثیر آن را بر عملکرد خودرو کاملا احساس کردیم.

ام وی ام X55 پرو هنوز قیمت رسمی ندارد، اما به نظر می آید سیاست مدیران خودرو این است که آن را زیر یک میلیارد و احتمالا با قیتی در حدود 900 میلیون تومان به بازار عرضه کند، جایی که هنوز رقبای پرتعدادی در آن وجود ندارد، حداقل در میان خودروهای صفر کیلومتر …

خرید و فروش و قیمت ام وی ام X55

نوترین آگهی های ام وی ام X55
منبع: دیوار

به "پشت فرمان ام وی ام X55 پرو؛ تست و آنالیز محصول تازه مدیران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت فرمان ام وی ام X55 پرو؛ تست و آنالیز محصول تازه مدیران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید