سازمان هوشمند و تمام الکترونیک اولویت ثبت احوال

به گزارش وبلاگ بارزند، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: حرکت به سمت سازمان هوشمند و تمام الکترونیک از اولویت های محوری ثبت احوال است.

سازمان هوشمند و تمام الکترونیک اولویت ثبت احوال

هاشم کارگر گفت: تحول در ماموریت ها و تکالیف سازمانی، تحول در نحوه ارایه خدمات در اولویت دیگر سازمان ثبت احوال است.

او در آیین معارفه مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: ثبت احوال به عنوان سازمان حاکمیتی و زیربنایی، هویت بخشی به افراد از زمان تولد تا مرگ را عهده دار است.

معاون وزیر کشور گفت: سازمان ثبت احوال نقش مهمی در تنظیم امور زندگی یک فرد و جامعه دارد بعلاوه در امور اجتماعی، مالی، فرهنگی، انتظامی و امنیتی ثبت احوال حرف نخست را می زند.

کارگر ادامه داد: این مجموعه با عملکرد خود از جمله اتقان مدارک، ارایه خدمات آسان و در دسترس، می تواند تسهیل کننده امور برای مردم باشد.

او گفت: جایگاه این سازمان ابتدا باید از سوی فعالان در ثبت احوال و سپس حاکمیت ارتقا یابد که در این راستا باید با عملکرد مطلوب و موثر، تحول در سازمان و ماموریت ها نگاه حاکمیت را به این سازمان جلب کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: عملکرد سازمان ثبت احوال از بدو تاسیس یعنی از حدود یکصد سال پیش تا به امروز درخشان بوده است، اما با گذر زمان ماموریت های آن متنوع و افزایش یافت.

کارگر یادآوری کرد: مسئولیت این مجموعه در مقطعی ثبت چهار واقعه حیاتی شامل تولد، ازدواج، طلاق و مرگ بود، اما با توجه به گستره مخاطبان در بخش حقیقی و حقوقی، پیشرفت تکنولوژی، دانش افراد و تغییر در نیازمندی های افراد در همه امور، تغییر و تنوع در ماموریت های این سازمان ضروری شد.

او با بیان اینکه باید همه اطلاعات مرتبط با هویت افراد در ثبت احوال گردآوری گردد گفت: برای انجام هر اقدامی به وسیله افراد، استعلام های گوناگونی از جمله استعلام هویتی، مدرک تحصیلی و اموال از متقاضی می گردد.

کارگر تاکید نمود: از نظر فرایندی تعدد استعلام ها جایز نیست چراکه موجب حاکم شدن فرهنگ بدی در کشور شده بدان معنا که نبود صحت گفتار در افراد جامعه القا می گردد.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال گفت: استعلام از نهاد های مختلف، نبود اطمینان به مردم را القا می نماید در حالیکه یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی کارگزاران نظام اسلامی تمدن سازی است که این هدف نیز در گرو زمینه سازی برای ارتقای فرهنگ جامعه است.

او دلیل تهیه پایگاه سببی و نسبی و ایجاد درخت واره (شجرنامه) هر فرد را اعلام شرایط هویتی، سبب و نسب فرد به جای تعدد استعلام دانست.

کارگر از رییس نو این اداره کل خواست برنامه تحولی این دستگاه را ظرف 2 هفته ارائه دهد و گفت: ارزیابی سه ماهه ادارات کل استان ها به وسیله سازمان ثبت احوال به منظور آنالیز شرایط پیشبرد برنامه ها بر اساس اسناد بالادستی صورت می گیرد.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال برنامه محوری، ارتقای بهره وری، تحول در استان در سطوح مختلف، خدمتگزاری به مردم و همکاران را از اولویت های اصلی سازمان ثبت احوال کشور دانست.

او با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات سازمان و برون سپاری فعالیت ها مهم است گفت: همزمان با هفته دولت سالجاری چند طرح سازمان ثبت احوال بهره برداری می گردد که یک نمونه از آن راه اندازی خدمات و درگاه مبتنی بر تلفن همراه است.

در این آیین از خدمات 39 ماهه اسد حسن زاده زورمند قدردانی و بابک بختیاری به عنوان مدیرکل نو ثبت احوال استان همدان منصوب و معرفی گردید.

وبلاگ بارزند همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سازمان هوشمند و تمام الکترونیک اولویت ثبت احوال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان هوشمند و تمام الکترونیک اولویت ثبت احوال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید