خوردنی های قونیه ترکیه را بشناسیم

به گزارش وبلاگ بارزند، شیرینی ها و غذاهای معروف قونیه ترکیه

بیشتر ما ترکیه را فقط با استانبول و شهرهای بیشتر تعریف شده آن می شناسیم اما یکی از شهرهای بسیار خوب این کشور که از ان غافل شده ایم، قونیه نام دارد. قونیه در بخش آناتولی ترکیه واقع شده است. این شهر جایگاه مقبره شاعر بزرگ و پرآوازه ایران مولانا جلال الدین بلخی است. اگر سفر به قونیه را در برنامه تان دارید، بد نیست با معروفترین خوراکی های آن آشنا شوبد. با خبرنگاران همراه باشید:

خوردنی های قونیه ترکیه را بشناسیم

مردم ترکیه اصولا مردم خوش خوراکی هستند و به غذاهایشان اهمیت زیادی می دهند و به همین علت این کشور غذاهای متنوعی دارد. شهر قونیه مبدا فراوری گندم و گوشت است و به همین علت بخش بزرگی از غذاهای مردم این شهر را غذاهایی تشکیل می دهد که بیس گندم و گوشت دارند. گوشت بوداده، حبوبات، میوه های خشک، آرد و بلغور مواد تشکیل دهنده خوردنی ها و غذاهای قونیه هستند.

اتلی اکمک: اتلی اکمک از نان نازک و گوشت و مخلفات درست می گردد و یکی از غذاهای معروف و خوشمزه مردم قونیه محسیوب می گردد. طرز تهیه آن به این شکل است که گوشت چرخ نموده و گوجه و پیاز و فلفل را با ادویه های مخصوص مخلوط نموده و در نان نازکی می ریزند و بعد در تنور می گذارند تا خوب پخته گردد. هر پرس این غذا معمولا بزرگ است و راحت می تواند چند نفر را سیر کند. قونیه ای ها این غذا را به عنوان یکی از برترین غذاهای خود برای پذیرایی از مهمان های خاص درست می نمایند و معمولا با آن سوپ هم سرو می نمایند.

پشمک : شاید با شنیدن این نام کمی تعجب کردید اما پشمک یکی از شیرینی های اصلی شهر قونیه ترکیه است که مانند نوع ایرانی آن به شکل گلوله های بزرگ درست می گردد.

فرن کباب: در ترکیه انواع مختلفی ار کباب سرو می گردد که یک نوع آن فرن کباب است. فرن کباب را از گوشت تازه بره درست می نمایند و آن را در فر می گذارند تا خوب طبخ گردد. به مقدار ای که نه خام باشد و نه بسوزد. به محض گذاشتن این کباب در دهان می بینید که فورا آب می گردد. و طعم بسیار لطیف و مطبوعی دارد. این کباب را در نوعی نان مخصوص ترکیه به نام پیده سرو می نمایند.

شاید مواد آن کمی عجیب غریب دارد اما طعم خوبی دارد و یک شیرینی خوب برای سوغاتی است.

خرما: از آنجایی که قونیه یک شهر مذهبی محسوب می گردد، مغازه هایی در این شهر خواهید دید که فقط خرما یا خرما و شیرینی می فروشند. این خوراکی مغذی را بیشتر مذهبی تلقی نموده و مردم برای باز کردن روزه از آن استفاده می نمایند.

شیرینی و شکلات: قونیه به داشتن شیرینی و شکلات های خوب شهره است. یکی از شکلات های خوشمزه و معروف این شهر جزریه نام دارد و ترکیب عجیبی از آب هویج، شکر و فندق است و در روی آن پودر نارگیل می ریزند.

منبع: الی گشت

به "خوردنی های قونیه ترکیه را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی های قونیه ترکیه را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید