خبرنگاران عامل کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی در بوشهر دستگیر شد

به گزارش وبلاگ بارزند، بوشهر-خبرنگاران- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: عامل کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی در سایت دیوار با وعده دروغین سرمایه گذاری در قالب کلاس های آموزشی و تقویتی، توسط پلیس فتا این استان دستگیر شد.

خبرنگاران عامل کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی در بوشهر دستگیر شد

سردار خلیل واعظی روز سه شنبه در این ارتباط اظهار کرد: این فرد اقدام به تبلیغ سرمایه گذاری با درج آگهی در یکی از سایت های تبلیغاتی با موضوع موسسه آموزشی بوشهر به منظور تشکیل کلاس های آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان و کنکوری ها نموده بود.

وی بیان نمود: متهم با آگهی تبلیغاتی سرمایه گذاری در سایت، خود را مدیر یکی از موسسه های آموزشی بوشهر معرفی و با راه اندازی محلی به نام موسسه آموزشی در شهر بوشهر با همکاری همسرش با وعده های سرمایه گذاری دروغین آموزشی مال باختگان را ترغیب و تطمیع و در ادامه کار پیروز به کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی از متقاضیان می گردد.

واعظی مطرح نمود: متهم پس از دریافت وجه از مال باختگان، دیگر جوابگوی تلفن نبوده و با ارسال پیغام های تهدید به قتل به وسیله شبکه واتساپ و ترساندن آن ها از مراجعه شاکیان به مراجع قضایی و پلیسی جلوگیری نموده است.

وی اضافه نمود: کلاهبردار به مال باختگان اعلام می داشته مبالغ دریافتی برای برگزاری کلاس های فوق برنامه، آموزشی، تقویتی و در راستای پرداخت هزینه کرایه محل برگزاری کلاس و هزینه حضور اساتید پروازی استفاده می گردد و سپس از مجموع شهریه دریافتی از دانش آموزان که چندین برابر هزینه پرداختی است پس از کسر هزینه های اولیه، درصد بالایی سود به شما پرداخت می گردد.

واعظی گفت: در تحقیقات علمی کارآگاهان سایبری پلیس فتا، هویت متهم که اهل یکی از شهرستان های جنوبی استان و دارای سوابق متعدد کیفری بود معین و در آنالیز های تکمیلی مشاهده شد که وی از محل سکونت خود متواری شده است.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات انجام شده، معین شد متهم به علت شکایت شاکی خصوصی و با موضوع اختلاف حساب در یکی از زندان های استان است که با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا منتقل و در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود، اما با مشاهده مستندات علمی گردآوری شده به ناچار لب به اعتراف گگردد.

واعظی گفت: متهم علاوه بر پذیرفتن جرایم ارتکابی، چگونگی ارتکاب آن ها را تشریح و هدف خود را پرداخت بدهی های قبلی خود به شکاتی خاطرنشان کرد که قبلا در مراجع قضائی به خاطر جرایم اقتصادی علیه وی، طرح شکایت نموده بودند.

وی مطرح نمود: در پی اعلام مسئولان زندان، متهم با کوشش زیادی به دنبال اجاره کردن سند ملکی برای سپردن وثیقه برای آزادی از زندان بود و حال معین شد که هدف احتاقتصادی وی از سپردن وثیقه، دسترسی نیافتن دستگاه قضا به نامبرده و فرار از مجازات قانونی تا قبل از معین شدن میزان جرایم ارتکابی وی و فرار از کشور به صورت غیر قانونی بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به نوع آگهی و وعده سرمایه گذاری و اشتغال زایی کاذب آموزشی از سوی متهم، احتمال افزایش مال باختگان و میزان مبلغ نهایی کلاهبرداری شده وجود دارد که این مهم نیازمند گذشت زمان، تحقیقات و آنالیز های تکمیلی است.

واعظی به شهروندان برای پیشگیری از متضرر شدن درکلاهبرداری اینترنتی توصیه کرد: به صرف مشاهده آگهی درج شده در سایت دیوار و یا سایر سایت های واسط اینترنتی به صحت ادعای اظهار شده اعتماد ننموده و پس از تحقیق و اطمینان از اصالت موضوع، اقدام به فعالیت و سرمایه گذاری نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عامل کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی در بوشهر دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامل کلاهبرداری 11 میلیارد ریالی در بوشهر دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید