تصمیم دولت برای عرضه صندوق دارا سوم به بورس

به گزارش وبلاگ بارزند، وزیر امور مالی و دارایی با تاکید بر حمایت های بنیادی دولت از بازار سرمایه از ورود بنگاه های عظیم مقیاس همچون ستاره خلیج فارس و همچنین عرضه باقی مانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات به بازار سرمایه اطلاع داد.

تصمیم دولت برای عرضه صندوق دارا سوم به بورس

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بارزند، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت، اضافه نمود: حمایت دولت از بازار سرمایه، حمایت های بنیادی مانند مدرن سازی بازار و افزایش عمق آن است تا سهام دار در بازار سرمایه با گزینه های متعدد و متنوع روبرو باشد.

دژپسند اضافه نمود: به عنوان مثال یکی از اقدامات دولت، مورد توجه قرار دادن بازارگردانی توسط بنگاه ها است که تا پیش از مغفول مانده بود. براین اساس طی مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد تا تمامی بنگاه ها، راسا امر بازاگردانی را انجام داده یا بازارگردان های حرفه ای در اختیار داشته باشند.

رئیس شورای عالی بورس حمایت دیگر دولت از بازار سرمایه را به موضوع فروش اختیاری اوراق تبعی مربوط دانست و خاطر نشان کرد: فروش اختیاری اوراق تبعی که در حال حاضر توسط تعداد زیادی از شرکت ها با استقبال روبرو شده است، این امکان را به سهامدار می دهد که بداند بنگاهی که سهامش را خریداری نموده است، تصمیم دارد سهام خود را ظرف مدت معینی از زمان پیش رو، با چه نرخی تنظیم کند. همچنین حمایت دیگر دولت به بحث سهام خزانه مربوط است. البته این حمایت دو جنبه متفاوت دارد. در نگاه اول برای سهامداران حاشیه امن ایجاد می نماید و در نگاه دوم باعث می گردد مدیران بنگاه هایی که سهام داری می نمایند، نسبت به سهام بنگاه هایشان مسئولانه تر اقدام نمایند.

دژپسند ترغیب و تامین بازار به وسیله عرضه اولیه ها و سهام شناور را مصداق دیگری از حمایت های بنیادی دولت از بازار سرمایه دانست و اضافه نمود: بر این اساس دولت زمینه ورود بنگاه هایی که دارای شاخص های مناسب هستند، به بازار سرمایه را فراهم می آورد. همانگونه که در حال حاضر بحث حضور بنگاه های عظیم مقیاسی مانند ستاره خلیج فارس به بازار سهام مطرح است. همچنین عرضه باقی مانده سهام دولت در بانک های ملت و تجارت و صادرات نیز در دست انجام است که در قالب دارا سوم عرضه خواهد شد.

وی درباره پیش بینی آینده بازار سرمایه نیز توضیح داد: در روزهای اخیر شاخص بازار مثبت است، اما می خواهم تاکید کنم که شرایط بازار سرمایه را نباید فقط بر اساس شاخص سنجید. شاخص برآیند خیلی از موارد است، اما همه نکات بازار را نشان نمی دهد. به عنوان مثال تحلیل گران اقتصادی و بازار سرمایه ممکن است تحلیل نمایند در دوره ای معین یک سهام را نداشته باشند و سهام دیگری را خریداری نمایند. این تصمیمات ممکن است بر شاخص اثر منفی بگذارد، اما از سوی دیگر اینکه تحلیل گران همیشه در حال بررسی و انتخاب هستند، نشان دهنده حیات بازار سرمایه است.

دژپسند در انتها گفت: خواهش من از افرادی که به بازار سرمایه ورود می نمایند این است که عقل محاسبه گری شان همیشه فعال باشد درباره خرید سهام، نگهداشتن یا فروش سهام به صورت مداوم محاسبات لازم را انجام دهند. جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت، محاسبه گری و پویایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصمیم دولت برای عرضه صندوق دارا سوم به بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت برای عرضه صندوق دارا سوم به بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید