بزرگترین مرکز خرید ایران کجاست؟

به گزارش وبلاگ بارزند، ایران مال در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده و جزو منطقه 22 تهران محسوب می گردد. زمینی که به پروژه ایران مال اختصاص داده شده 317 متر مربع می باشد. بر اساس آخرین پروانه تغییر نقشه ایران مال که در سال 1393 منعقد شد، مساحت این پروژه 1.669.504 مترمربع خواهد بود و مالک آن هم شرکت توسعه ساختمانی البرز تات می باشد؛ بنابراین هنوز فازهای بعدی این طرح افتتاح نشده است.

بزرگترین مرکز خرید ایران کجاست؟

هدف از ساخت بازار عظیم ایران فراهم کردن مکانی ایده آل سرگرمیی، تجاری، فرهنگی و ورزشی برای ساکنان تهران و البرز بود. در حال حاضر گردشگران می توانند از فاز یک ایران مال استفاده کنند، این فاز در فروردین ماه امسال به بهره برداری رسید و پیش بینی می گردد که فاز بعدی ایران مال در سال 1399 افتتاح گردد. پیش از آن که بیشتر در رابطه با قسمت های مختلف ایران مال شرح بدهیم، بد نیست بدانید که بازار عظیم ایران جزو 5 مرکز خرید عظیم جهان به تعداد می آید و عظیمترین مرکز خرید خاورمیانه خواهد بود.

بخش های مختلف ایران مال

در اینجا بعضی از مهمترین بخش های بازار عظیم ایران را به شما عزیزان معرفی می کنیم، در سرانجام لطفا اگر تجربه بازدید از این قسمت ها را داشتید و یا از نظر شما بخشی از قلم افتاده بود، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1-مرکز خرید

بی تردید خرید یکی از مهمترین سرگرمیاتی است که در ایران مال برای مراجعان در نظر گرفته شده، بنابراین، مرکز خرید مهمترین قسمت ایران مال به تعداد می آید. در ایران مال در حدود 700 واحد تجاری وجود دارد که زیربنای آنها مجموعا 300 هزار مترمربع می باشد. با این حساب ایران مال یکی از عظیمترین مراکز خرید تهران محسوب می گردد. مرکز خرید ایران مال بر اساس نوع کالا دسته بندی شده است به این معنا که در هر طبقه از آن نوع خاصی از کالاها به فروش می رسند. از مهترین کالاهایی که در ایران مال در اختیار مراجعان محترم قرار می گیرد، می توانیم به محصولات زیبایی و آرایشی، پوشاک و مد، جواهرات، ساعت و زیورآلات، لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و لوازم التحریر، فرش و... اشاره کنیم. بعلاوه ناگفته نماند که ایران مال دارای یک هایپر مارکت هم هست که امکان خرید کالاهای مورد احتیاج روزانه را برای گردشگران مهیا می نماید.

2-رستوران ها و فود کورت مرکز خرید ایران

در چند سال اخیر فود کورت ها به بخشی جدا نشدنی از مراکز خرید تبدیل شده اند. حالا هرکسی به راحتی می تواند به فود کورت مراجعه نموده و در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود به گفت وگو بنشیند یا در گوشه ای دنج به کارهای روزانه خود مشغول گردد. در ایران مال 4 فود کورت وجود دارد که شامل 200 رستوران و کافی شاپ می شوند. فود کورت های موجود در این مجموعه به صورت هدفمند ساخته شده اند، به این معنا که موقعیت قرارگیری آنها به صورتی است که مراجعان از هر سو به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند، بعلاوه تنوع بصری در فود کورت ها به گونه ای باشد که هر یک از آنها بازنمایی از کشورهای شاخص هر قاره باشند. به طور کلی باید بگوییم که فود کورت های این مجموعه برای صرف غذای ایرانی، فست فود و نوشیدنی فضای مناسبی دارند.

ضروری است ذکر کنیم که امکان برگزاری انواع جشن ها از جمله جشن های ملی کشورهای مختلف و جشنواره های مختلف غذایی (غذاهای سنتی، بین المللی یا کودک) هم در فود کورت های این مجموعه وجود دارد. ساعت کاری فود کورت های ایران مال هم از 9:00 تا 23:00 می باشد.

3-پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال دارای یک پردیس سینمایی مجلل با 12 سالن است و ظرفیت پذیرایی از 1800 تَن را دارد. کوشش شده تا این سالن ها از بهترین امکانات روز جهان برخوردار باشند و فیلم های برگزیده متناسب با گروه های سنی مختلف در آنها پخش گردد. بعضی از خدمات و امکانات موجود در سینماهای ایران مال از این قبیل هستند: عظیمترین پرده سینما در ایران، عظیمترین پرده سینمای سیلور برای پخش فیلمهای سه بعدی، مجهز به فناوری پخش فیلمهای 4K، سه سالن وی آی پی با ظرفیت 17 تَن برای هرکدام، مجهز به جایگاه های وی آی پی با داشتن تنظیمات زیرپایی و زاویه تکیه گاه، سالن ویژه بچه ها با طراحی خاص، دارای کاملترین سیستم ایمنی حریق و....

4-مجموعه ورزشی ایران مال

برای رفاه و سرگرمی ایرانیان عزیز یک مجموعه سرگرمیی ورزشی با امکانات بسیار خوب هم در ایران مال ساخته شده است. این مجموعه می تواند مکانی رویایی برای سپری کردن اوقات فراغت شما و سایر اعضای خانواده تان باشد. بعلاوه این مرکز برای برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی هم مناسب سازی شده است.

از مهمترین بخش های این مجموعه می توان به این موارد اشاره نمود: پیست یخ، ورزشگاه چند منظوره، مجموعه استخر و اسپا، سالنهای اسکواش، سالن آمادگی جسمانی، جاده تندرستی، بولینگ و...

5-مرکز سرگرمیات و سرگرمی ایران مال

در میان تمامی امکانات و بخش هایی که تا اینجا به آنها اشاره نمودیم، جای خالی شهربازی کاملا تعیین بود، مرکز رفاهی ایران مال دارای شهربازی هم هست که فرصتی را فراهم نموده تا تمامی اعضای خانواده بتوانند در کنار هم به شادی و سرگرمی بپردازند. این شهربازی دارای ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی لیزری، سالن نمایش ویژه بچه ها، پیست قایق های ضربه ای و مسابقات قهرمانی بازی های الکترونیک است که هریک از آنها به نوبه خود مجذوب کننده هستند.

6-مرکز نمایشگاهی ایران مال

یکی از مهمترین عرصه های تجاری موجود در ایران مال، مرکز نمایشگاهی آن است که در چهار طبقه بنا شده و رسالت خود را در راستای معرفی تولیدکنندگان و خریداران به یکدیگر به جای می آورد. مرکز نمایشگاهی ایران مال در ضلع غربی مجموعه واقع شده و آماده برگزاری رویدادهای گوناگون از جمله رویدادهای هنری و محصول محور است.

7-هتل ایران مال

در مجموعه عظیم ایران مال یک هتل هم وجود دارد که 123.000 مترمربع مساحت آن است و دارای 359 اتاق می باشد و در مجموع 18 طبقه است. از مهمترین دلایلی که این هتل را ساختند، می توانیم به موقعیت جغرافیایی و دسترسی خوب آن و بعلاوه منظره ها زیبای دریاچه چیتگر اشاره کنیم.

از مهمترین امکانات موجود در هتل ایران مال مواردی چون 2 استخر برای بانوان و آقایان، یک آمفی تئاتر، یک سالن ضیافت، 2 رستوران (ایرانی و آرژانتینی)، سالن جلسات و... هستند. ناگفته نماند که این هتل مجلل 5 ستاره می باشد.

تماشای های ایران مال

همانطور که حتما تا به اینجا متوجه شدید، ایران مال تنها یک مرکز خرید نیست بلکه قسمت های مختلفی برای گردش و سرگرمی دارد، گذشته از بخش هایی که تا اینجا به آنها اشاره نمودیم، تماشای های دیگری هم در ایران مال هست که نگاه گذرایی به آنها می اندازیم.

1-مسجد جامع ایران مال

2-کتابخانه جندی شاپور ایران مال

3-باغ ایرانی

4-باغ ملاقات

5-بازار سنتی

6-تالار آیینه

7-شربت خانه

8-نمایشگاه آثار هنری

9-ایوان شرقی

10-نمایشگاه تخصصی خودرو

آدرس ایران مال

اگر تا به حال از ایران مال تماشا ننموده اید باید بدانید که راه دسترسی به این مجتمع تجاری اتوبان شهید همت و خرازی می باشد و همانطور که قبل تر هم اشاره نمودیم، بخشی از منطقه 22 تهران است. بازار عظیم ایران درست در میان سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مهرآباد و پیغام قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی خوبی دارد.

آدرس: تهران، انتهای عظیمراه شهید همت (غرب)، عظیمراه شهید خرازی، بازار عظیم ایران (ایران مال)

تعداده دفتر مرکزی : 2929 - 021

منبع: گردشبان

به "بزرگترین مرکز خرید ایران کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مرکز خرید ایران کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید