اعلام پیروزی اپوزیسیون کوزوو در انتخابات

به گزارش وبلاگ بارزند، رهبر اپوزیسیون جناح چپ کوزوو اوایل امروز (دوشنبه) در ششمین انتخابات پارلمانی این کشور اعلام پیروزی کرد.

اعلام پیروزی اپوزیسیون کوزوو در انتخابات

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلبین کورتی، رهبر اپوزیسیون جناح چپ سوسیالیست موسوم به جنبش معین سرنوشت در نشست خبری در مقر این حزب و در کنار شریک ائتلافیش ویوسا عثمانی، سرپرست دولت کوزوو، بیانیه پیروزی خود را در انتخابات مجلسی این کشور گفت.

کورتی پیروزی خود را یک نتیجه غیرمنتظره در کوزووی پسا جنگ توصیف کرد و گفت: این پیروزی عظیم، یک فرصت برای ماست تا آنچه را که می خواهیم، تغییر دهیم. ما به دنبال انتقام جویی از کسی نیستیم بلکه خواهان مسئولیت پذیری همه و برقراری عدالت بدون انتقام هستیم.

رهبر اپوزیسیون کوزوو ادامه داد: بدون انتقام و کینه، بدون ارتشاء و بدون فساد و پارتی بازی در دولت و با عدالت اجتماعی و نهادینه و با مسئولیت پذیری ما به دنبال توسعه و دموکراتیک کردن کشورمان هستیم.

سرپرست دولت نیز گفت، یک نتیجه تاریخی به دست آمده و ادامه داد: ماموریت ما همچنان تقویت کشور در الحاق و پیوستن به اروپا و فراتر از آن و دوستی دائمی با آمریکاست.

مردم کوزوو روز یکشنبه در انتخاباتی زودهنگام شرکت کردند تا اعضای جدیدی را برای مجلس 120 کرسی این کشور برگزینند و بر اساس شمارش 90 درصد آرا، حزب جنبش معین سرنوشت 47.83 درصد آرا را کسب نموده است.

حوزه های رای گیری یکشنبه عصر و در پی دومین انتخابات مجلسی در 18 ماه گذشته بسته شد.

بر اساس جدیدترین آمارها، حزب دموکراتیک کوزوو با 17.31 درصد و حزب لیگ دموکراتیک کوزوو نیز با 13.37 درصد به ترتیب در صندلی های دوم و سوم نهاده شدند.

حزب ائتلاف برای آینده کوزوو نیز با 7.60 درصد آرا در صندلی چهارم نهاده شد.

میزان مشارکت در این انتخابات 47 درصد بود اما شامل آرای کسب شده به وسیله پست یا خارج از کشور نمی گردد.

آخرین انتخابات مجلسی کوزوو در سال 2019 و با مشارکت 45 درصدی مردم برگزار گردید.

کوزوو که پیشتر یکی از استان های صربستان بود، در 17 فوریه 2008 اعلام استقلال کرد و از سوی بیش از 100 کشور از جمله انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ترکیه به رسمیت شناخته می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اعلام پیروزی اپوزیسیون کوزوو در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام پیروزی اپوزیسیون کوزوو در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید