9 محصول فناورانه راهبردی در حوزه اقتصاد دیجیتال رونمایی شد

به گزارش وبلاگ بارزند، سورنا ستاری امروز شنبه در مراسم رونمایی از این محصولات گفت: شرکت هایی که به حوزه فناوری های نوظهور ورود می نمایند، کار بزرگی انجام می دهند و باید مورد حمایت های مادی و معنوی قرار گیرند. ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری یکی از حامیان سرسخت این شرکت ها است.

9 محصول فناورانه راهبردی در حوزه اقتصاد دیجیتال رونمایی شد

وی هدف از برگزاری چنین رونمایی هایی را معرفی محصولات و خدمات تازه، تشویق و ترغیب شرکت ها به فعالیت بیشتر و رقابت در این حوزه ها و افزایش حمایت های اجرا شده از آنها اسم کرد و ادامه داد: معاونت علمی حامی شرکت هایی است که در حوزه های فناورانه خدمات ارائه می نمایند، به خصوص فناوری های نوظهور که بازار داغ و پیشرفته ای دارند.

عظیم ترین شرکت های هوش مصنوعی منطقه در ایران شکل گرفتند

رئیس ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: بلاکچین، فناوری های ارتباطات و اطلاعات، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره از جمله این حوزه های فناورانه هستند که در جهان به سرعت رشد نموده و در ایران هم شرکت های زیادی به آن ورود نموده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به وجود شرکت های زیاد فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور، گفت: ایران از این نظر شرایط خوبی دارد و نخبگان و سرآمدان علمی به این حوزه ورود خوبی داشته اند. در حال حاضر عظیم ترین شرکت های هوش مصنوعی منطقه در ایران شکل گرفته اند. این شرکت ها با نوآوری ها و خلاقیت های خود توانسته اند به مجموعه هایی قابل اتکا در کشور و منطقه بدل شوند و محصولات و خدماتی در بازار بین المللی ارائه نمایند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه نمود: اما تنها ورود به حوزه فناوری های نوظهور کافی نیست بلکه باید این فناوری ها طبق فرهنگ و سنت های کشور بومی سازی گردد و در اختیار مردم قرار گیرد. ایراهمه کردن این خدمات و فعالیت ها ضروری و مهم است.

ستاری ادامه داد: فناورانی که به این حوزه ورود می نمایند کار سختی دارند؛ اما بازار این حوزه بسیار گسترده و زودبازده است به همین علت نتیجه فعالیت ها خود را به سرعت بروز می دهد. این موضوع یکی از نقاط مثبت فناوری های نوظهور به ویژه در زمینه اقتصاد دیجیتال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بعلاوه آینده این حوزه را بسیار روشن دانست و گفت: باید از شرکت هایی که به فناوری های پیشرو ورود نموده اند حمایت کنیم و رسیدن ایده ها و محصولات آنها به بازار را هم سرعت دهیم. مثلاً یکی از این حوزه ها هوش مصنوعی است که کاربرد فراوانی در زمینه آموزش، بانکداری و غیره دارد.

رتبه 18 هوش مصنوعی جهان از آن ایران است

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق هم در این مراسم، گفت: در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین از توانایی خوبی برخورداریم و در حوزه هوش مصنوعی رتبه 18 جهان از آن ایران است و ایران از نظر فعالیت شرکت های خلاق شرایط خوبی دارد و محصولات و خدمات ارائه شده در این زمینه بسیار قابل توجه و سودده است.

وی گفت: صنایع خلاق در جهان بازاری عظیم به عدد 2 میلیارد و 700 میلیون دلار دارد و گردش اقتصادی این حوزه بسیار ارزشمند و قابل توجه است. در ایران هم باید بیشتر به صنایع و اقتصاد خلاق توجه کنیم.

در این مراسم مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اضافه نمود: این ستاد در کوشش است تا از فناوری های نوظهوری چون بلاکچین و هوش مصنوعی و اینترنت اشیا حمایت جدی کند به همین علت شرکت های ورود نموده به این حوزه را مورد حمایت قرار داده است. طی این چند سال 30 شتاب دهنده در این زمینه شکل گرفته است که به صورت تخصصی در حوزه فناوری های نوظهور فعالیت می نمایند.

در این مراسم محصولات فناورانه ای از جمله محصول توسعه اپلیکیشن های مبتنی بر بلاکچین، بسته نرم افزاری مدیریت عملکرد تجهیزات، آزمایشگاه واقعیت اضافه نموده، پلتفرم صدور و مدیریت مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده، بستر نرم افزاری مبتنی بر ابر، سکوی واقعیت اضافه نموده و هم پیکره و فناوری گفتگوی روزمره زبان فارسی به وسیله شرکت های دانش بنیان رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "9 محصول فناورانه راهبردی در حوزه اقتصاد دیجیتال رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 محصول فناورانه راهبردی در حوزه اقتصاد دیجیتال رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید