گفتگوی وزرای خارجه ژاپن و آمریکا درباره تقویت توان بازدارندگی

به گزارش وبلاگ بارزند به نقل از اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی وزیر خارجه ژاپن و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی، در دیداری که در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 7 داشتند؛ درباره لزم اتحاد هرچه بیشتر کشورهایشان در مواجهه با دشوارتر شدن فضای امنیتی منطقه ایندوپاسیفیک، صحبت کردند.

گفتگوی وزرای خارجه ژاپن و آمریکا درباره تقویت توان بازدارندگی

آنها با تکیه بر ادعای تشدید تنش های امنیتی منطقه، توافق کردند که تقویت توان بازدارندگی و قدرت پاسخگویی شان در قالب یک نیروی ائتلافی، امری لازم است.

این ادعاها در حالی مطرح شد که دوشنبه گذشته، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن با اشاره به قدرت یابی نظامی چین و برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی، از برنامه ریزی برای تقویت اساسی آرایش نظامی ژاپن با توسل به گزینه هایی اطلاع داد که یکی از آنها، برخورداری از توانایی حمله به پایگاه های دشمن است.

کسب چنین قابلیت هایی به منزله چرخش اساسی در رویکرد نظامی ژاپن است که طبق منشور صلحی که بعد از جنگ جهانی دوم انتخاب کرد؛ باید در اتحاد با واشنگتن نقش سپر دفاعی را ایفا می کرد و عملیات های تهاجمی را به آمریکا می سپرد. اما حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن طی سال های اخیر، در هماهنگی با ماجراجویی های واشنگتن در ایندوپاسیفیک، در پی بازتعریف نقش نظامی خود و افزایش قابلیت های تهاجمی آن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گفتگوی وزرای خارجه ژاپن و آمریکا درباره تقویت توان بازدارندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه ژاپن و آمریکا درباره تقویت توان بازدارندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید