کشف 5 هزار و 500 کیلو مخدر شیشه در 3 ماهه نخست امسال

به گزارش وبلاگ بارزند، کریمی گفت: سالانه 6 تا 10 هزار تن موادمخدر به وسیله کشورهای شرقی که همسایه ایران هستند فراوری و کشت می گردد.

کشف 5 هزار و 500 کیلو مخدر شیشه در 3 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ بارزند، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه یکم تیر ماه برگزار گردید، اظهار کرد: ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام که وجود حرم ایشان در ایران است را تبریک می گویم و گرامی می داریم.

وی اضافه نمود: در آستانه روز جهانی مبارزه با موادمخدر که دهم تیر ماه است به همه همکارانم در پلیس مبارزه با موادمخدر و اصحاب رسانه به اسم یکی از همکاران اصلی ما این مناسبت را تبریک می گویم.

سردار کریمی گفت: سالانه 6 تا 10 هزار تن موادمخدر به وسیله کشورهای شرقی که همستیه ایران هستند فراوری و کشت می گردد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: 76 درصد موادمخدر که به وسیله پلیس کشف می گردد به وسیله همکارانم در پلیس مبارزه با موادمخدر در مرزهای شرقی از قاچاقچیان موادمخدر توقیف می گردد.

سردارکریمی گفت: رشد کشفیات موادمخدر در سال 99 به وسیله پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران 24 درصد است و حجم این مواد 10 هزار تن بوده است.

وی توضیح داد: در کنار فراوری و کشت موادمخدر سنتی متاسفانه فراوری موادمخدر سنتی مثل شیشه هم به وسیله قاچاقچیان کشوری چون افغانستان روبه توسعه است و سال گذشته 16 تن مخدر روانگردان شیشه از این قاچاقچیان در حال ورود به کشور بود شناسایی و توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: همانطور که همه میدانیم معضل موادمخدر یک معضل بین المللی است و تا کنون در 3 ماهه نخست امسال 5 هزار 500 کیلو مخدر شیشه از قاچاقچیان افغانستانی کشف و ضبط شده است .

سردار کریمی گفت: در هر ماه به طور مبه وسیله بیش از 100 هزار کیلوگرم موادمخدر از سوداگران و قاچاقچیان کشف و عوامل متخلف شناسایی و دستگیر شده و به مراجع مربوطه تحویل می شوند.

وی گفت: نیروی انتظامی در کشور 90 درصد کشفیات موادمخدر را به ثبت می رساند و کوشش پلیس با ارتباط خوب بین مردم و این نهاد مردمی در راستای مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: سالانه حدود 70 تن موادمخدر به وسیله سگهای موادیاب صورت می گیرد و در پی دانش بومی و آموزش سایر کشورها از این ابزار استفاده می کنیم.

سردار کریمی گفت: در سال 99 بیش از 600 تبادل اطلاعات با کشورهای دیگر در راستای مبارزه با موادمخدر داشتیم و با ابتکار پلیس مبارزه با موادمخدر با کشورهایی چون اسپانیا، یونان، چین، قطر و بسیاری دیگر از کشورها به علت وجود کرونا برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس بود.

وی اضافه نمود: روز آینده دوم تیر ماه برنامه تبادل اطلاعات با مسئولان مبارزه با موادمخدر کشور هلند به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و به ترتیب سایر کشورها هم در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار دارند.

دستگیری 179 قاچاق فروش دانه درشت در سال 99

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تاکید نمود: 179 نفر از سرباندهای قاچاق موادمخدر که توزیع و قاچاق موادمخدر را در مقادیر بالا در سایر کشورها و منطقه ها جابجا می کردند در سال گذشته به وسیله پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه نمود: 2 هزار 500 صفحه در شبکه های مجازی که خرید و فروش موادمخدر را تبلیغ می کردند شناسایی و مسدود شدند و 181 شبکه به طور ویژه مورد رصد نهاده شد و گردانندگان آن ها هم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اعلام نمود: والدین مراقب استفاده فرزندان خود از فضای مجازی باشند تا در دام سوداگران مرگ و قاچاقچیان فعال در فضای مجازی نیوفتند.

سردار کریمی گفت: از مردم به ویژه بانوان درخواست میکنم که نسبت به تبلیغات فریبنده قرص های لاغری به ویژه قرص لاغری گلوریا که در آرایشگاهها مورد تبلیغ قرار می گیرند مراقب و هوشیار باشند و بدانند که در صورت استفاده از این قرص ها در دوز بالا منجر به مرگ می گردد.

وی تاکید نمود: مردم مراقب تبلیغات سیگار الکترونیکی باشند و بدانند که این نوع سیگارها حاوی روغن حشیش است و بدانند که با مصرف آن 90 درصد روغن خالص حشیش وارد ریه فرد خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: یکی از سیاستهای اساسی پلیس جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است و در حال حاضر پلیس پس از جمع آوری و نگهداری این افراد با مسائل و چالش های قانونی روبرو می گردد.

سردار کریمی توضیح داد: در مورد نگهداری معتادان متجاهر ما یک خلا قانونی عظیم و مهم داریم و آن هم رها کردن فرد معتاد پس از انتها دوره 3 ماهه و هزینه های گزاف بابت درمان وی است که هنوز درمان وی کامل نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کشف 5 هزار و 500 کیلو مخدر شیشه در 3 ماهه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 5 هزار و 500 کیلو مخدر شیشه در 3 ماهه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید