چگونه از سیستم حمل و نقل بلگراد، صربستان استفاده کنیم

به گزارش وبلاگ بارزند، صربستان یک کشور زیبا و دیدنی است. یک مقصد نسبتا بی­ نظیر اروپایی که در زمینه توریستی و غذاهای خوشمزه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یکی نکات منفی در این کشور ترافیک است. سیستم حمل و نقل بلگراد محدود است و درمجله گردشگری خبرنگاران نحوه استفاده از سیستم حمل و نقل بلگراد ،مرکز صربستان، بلگراد را برای شما توضیح می­دهیم.

چگونه از سیستم حمل و نقل بلگراد، صربستان استفاده کنیم

سیستم حمل و نقل بلگراد ، صربستان

تاکسی­ های خیابانی بلگراد

ما ممکن است این نوع سیستم حمل و نقل را از راه­ های اولیه سریع پیدا کنیم. وقت در بلگراد هستید، در خیابان تاکسی نگیرید. وقتی برای اولین بار به این کشور می روید، اولین توصیه ­ای که از مردم محلی دریافت می کنید این است که ار تاکسی خیابان استفاده نکنید. این شهر دارای ایستگاه­ های تاکسی فراوانی است که در تمام نقاط توریستی شهر قرار گرفته­ اند و پر از رانندگانی است که منتظر مسافر هستند تا سفر بی­ خطری را برای آنها رقم بزنند. خرید بلیط هواپیما تهران بلگراد

نکته محلی:

اگر مجبور شدید یک تاکسی در خیابان بگیرید، این کار را دور از منطقه ها توریسیتی انجام دهید. اگر در اسکادارلیا و به تاکسی نیاز دارید چند دقیقه به سمت شمال و جنوب بروید و تاکسی را دور از این خیابان­ های شلوغ بگیرید. این در مورد قایق­ ها هم صدق­ می­کند. همیشه در مورد هزینه تاکسی توافق کنید مهم نیست که راننده از این کار شما ناراحت شود. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

تاکسی ­های خصوصی

همه شرکت­ های کرایه تاکسی­ در مرکز صربستان دندان گرد نیستند. رزور تاکسی از قبل، یک روش مطمئن، امن و کارآمد است. به یک شرکت کرایه تاکسی زنگ بزنید در خواست تاکسی بدهید، مبدا و مقصد را مشخص کنید و آنها شماره تاکسی را به شما خواهند داد تا بتوانید آن را پیدا کنید. بسیار راحت است. پینک تاکسی (تاکسی صورتی) قابل اطمینان­ ترین شرکت کرایه تاکسی در سیستم حمل و نقل بلگراد است.

نکته محلی:

اگر در مورد صحبت با تلفن مشکل دارید از فرد دیگری کمک بگیرید. از گارسون در کافه یا کارکنان موزه بخواهید برای شما زنگ بزنند و تاکسی بگیرند. مردم صربستان بسیار مهربان هستند و خیلی دوست دارند به دیگران کمک کنند.

اتوبوس

اتوبوس­ های مرکز صربستان گاهی هستند و گاهی نیستند. اگر منتظر یک اتوبوس مدرن و خیره کننده هستید و یک اتوبوس عتیقه را سوار می­شوید ناامید نشوید. قدیمی یا نو این اتوبوس ­ها جهت خود را در شهر طی می­کنند. ارائه خدمات کارآمد کاری است که شهر از عهده آن برمی ­آید. زلنی وناک مرکز اصلی اتوبوس ­ها در مرکز صربستان است. شما با استفاده از کارت باس پلاس می­توانید کرایه را الکترونیکی پرداخت کنید.

نکته محلی:

شاید به نظر شما ناراحت کننده باشد اما حتما کارت اتوبوس خود را قبل از سوار شدن شارژ و چک کنید. پلیس ­های حمل و نقل همیشه حضور دارند، و روزگار متاسفم، من یک توریست هستم نیزتمام شده است. شما می­دانید چه کاری باید انجام دهید پس کارتان را درست انجام دهید.

اتوبوس برقی معروف ترین سیستم حمل و نقل بلگراد

هیچ چیز سوسیالیستی بودن سابق این کشور را بیش از این اتوبوس ­های برقی فریاد نمی­زند و شما بسیار از اینها را که راه خود را در بلگراد مرکزی پیدا می­کنند خواهید دید. این ناوگان در دهه 1940 معرفی شد و پس از آن کمی تغییر کرد. روزها این واگن­ های قرمز در شهر به این سو آن سو می­روند. میدان دانشجو مرکز این واگن ­هاست و برای بلیط می­ توانید از همان کارت­ های باس پلاس به همان شیوه اتوبوس استفاده کند.

تراموا

شما ممکن است اگر تمام وقت خود را در مرکز قدیمی شهر نگذرانید آنها را نبینید. اما بلگراد 11 تراموا دارد که اطراف نیو بلگراد و بخش ­های مهم شهر حرکت می­ کنند. این سیستم حمل و نقل بلگراد به طور کلی برای گردشگران بی فایده است. هر چند ترامواها راه مناسب ­تری از ایستگاه­ های قدیمی اتوبوس و قطار هستند.

متروی بلگراد

بلگراد مترو ندارد و از نظر سیاست مداران به زودی هم تغییر نخواهد کرد. آیا بلگراد به مترو نیاز دارد؟ البته که دارد. مرکز صربستان بزرگترین شهر اروپایی بدون مترو است. شبکه حمل و نقل سریع دنیای بهتری را برای شهر رقم خواهد زد اما هنوز نیاز به زمان دارد به آن جامه عمل بپوشانند.

اپلیکیشن­ های حمل و نقل بلگراد

اکثرا به بلگراد اوبر مراجعه می­شود که یک شرکت یکپارچه که خدمات خود را بدون هیچ فساد، مسائل اخلاقی و استرس ارائه می­دهند. ناوگانی که با 15 راننده آغاز کرد و اکنون 200 راننده برای آن کار می­کنند. خدماتی که این تاکسی­ ها ارائه می­دهند برای دهه­ ها نادیده گرفته می­شد. اگر می­ خواهید به همه جای شهر سر بزنید اپلیکیشن کار: گو را در ابتدای سفر خود دانلود کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "چگونه از سیستم حمل و نقل بلگراد، صربستان استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از سیستم حمل و نقل بلگراد، صربستان استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید