پرونده ویژه: آنالیز 10 مودم 5G برتر بازار ایران

به گزارش وبلاگ بارزند، در حالی که ایران هنوز شبکه های 4G LTE را به نقطه مطلوبی نرسانده و از شبکه های فورجی کشورهای دیگر عقب تر است؛ بازار مودم ایران میزبان جدیدترین و سریع ترین مودم های همراه و رومیزی 5G است.

پرونده ویژه: آنالیز 10 مودم 5G برتر بازار ایران

بازار مودم های 5G در ایران هنوز داغ نشده و در ابتدای راه است ولی بعضی از کاربران مشتاق هستند یک مودم روتر 5G خریداری نمایند و به پیشواز نسل بعدی شبکه های موبایل بروند. البته، این افراد دلایل محکمی هم برای خریدهای چند ده میلیونی خود دارند.

مثلا، اینکه مودم های 5G از همه شبکه ها از جمله 4G LTE و TD-LTE پشتیبانی می نمایند یا اینکه اگر بازار مودم های فایوجی در ایران داغ گردد؛ قیمت این مودم ها افزایش پیدا می نماید. بعضی دیگر از کاربران هم این طور استدلال می نمایند که مودم های 5G وای فای قوی تری دارند؛ گیرندگی آنتن بهتری دارند و روی شبکه های 4G هم سرعت بالاتری نسبت به مودم های 4G ارائه می دهند.

به هر حال، در بازار تقاضا برای خرید مودم 5G هست و فروشنده ها هم از هر جهت و روشی که ممکن است؛ مودم های 5G را وارد نموده و با قیمت های دلخواه به فروش می رسانند. بعضی از این مدل ها تا 30 میلیون تومان هم به فروش می رسند.

به نظر می رسد هنوز برای خرید مودم 5G در ایران زود است و ما دلایل خود را طی مطلب 5 علت محکم برای نخریدن مودم 5G بیان کردیم ولی اگر اصرار دارید یک مودم 5G بخرید؛ تقریبا باید یکی از 10 مودم زیر را انتخاب و بخرید:

آنالیز مودم 5G هواوی H112: زندگی خود را به آتش بکشید و بخریدش که آخر مودم است

بیش از یک سال از عرضه مودم هواوی H112 به بازار می گذرد. این مودم 5G که جزو اولین مودم های مجهز به پردازنده Balong 5000 هواوی برای اتصال به شبکه های 5G است؛ به وسیله اپراتورهای مختلفی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله اپراتور وودافون آن را با نام GigaCube 5G به مشتریان خانگی 5G خود می دهد. این مودم روتر فایوجی فعلا در دو مدل H112-370 و H112-372 به بازار عرضه شده است که وودافون مدل H112-370 را انتخاب و عرضه نموده است. این دو مدل در چند ویژگی از جمله فرکانس های رادیویی 5G و تراشه وای فای با هم تفاوت های بزرگی دارند که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

آنالیز مودم رومیزی 5G زدتی ای MC801A: با این مودم به اینترنت 5G یا 4G یا TD-LTE هر اپراتوری وصل شوید

مودم فایوجی MC801A از شرکت ZTE یکی از مودم های گران قیمتی است که به تازگی وارد بازار ایران شده است و بعضی فروشگاه ها به صورت محدود آن را عرضه می نمایند.

غالبا در سایت های خارجی، مودم MC801A با مودم 5G هواوی H112 یا 5G CPE Pro مقایسه می گردد و چون از فرکانس 3500 مگاهرتز روی شبکه های TDD پشتیبانی می نماید؛ برای کاربران ایرانی اهمیت پیدا نموده و یک علت خرید آن استفاده از اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت است.

آنالیز مودم 5G همراه هواوی E6878: تو مرا شیفته و مجنون کردی!

مودم E6878 چند مزیت بسیار بزرگ و هیجان انگیز مانند شارژ سریع 40 واتی، شارژ معکوس 15 واتی برای شارژ گوشی موبایل و دیگر وسایل همراه، باتری 8000 میلی آمپرساعتی در مدل E6878-370 و پشتیبانی از هر گونه شبکه موبایلی که سراغ دارید اعم از 4G و 5G تا TD-LTE است.

در بعضی کشورها یا سایت ها از مودم های E6878 هواوی به نام مودم WiFi Pro یا Mobile WiFi Pro نام برده می گردد. اولین چیزی که باید درباره مودم فایوجی هواوی E6878 گفته گردد؛ اشاره به دو مدل عرضه شده از آن است. چون تفاوت های مشخصاتی بسیار بزرگی با یکدیگر دارند و در همه بخش ها باید اشاره کنیم داریم درباره کدام مدل صحبت می کنیم.

نگاهی به مودم 5G قابل حمل زایکسل NR2101 5G NR

زایکسل NR2101 5G NR Portable WiFi Router کاملا مقدار و فرم فکتور یک مودم قابل حمل را دارد. این روتر فایوجی در نیمه سال 2021 روانه بازار شده است و همچون مودم Nighthawk M5 با قیمت حدود 800 دلار (400 یورو) به فروش می رسد.

مودم NR2101 با یک باتری قابل تعویض 5300 میلی آمپرساعت ارائه می گردد و یک مزیت بزرگ آن وای فای 6 با سرعت 1.8 گیگابیت بر ثانیه است. بعلاوه، این مودم روتر قابل حمل دارای یک درگاه شبکه اترنت RJ45 گیگابیتی برای اتصالات کابلی نیز هست. این مودم به صورت تئوری سرعت 4 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

نگاهی به مودم 5G بیرونی هواوی N5368X: پای سریع ترین اینترنت را به داخل خانه باز کنید

می خواهیم به بهانه ورود مودم 5G بیرونی هواوی N5368X به بازار ایران، سراغ معرفی یک مودم بیرونی 5G برویم؛ یکی از برترین مودم های FDD که می توانید در محیط بیرون از ساختمان نصب و به طور حرفه ای، اینترنت موبایل را به داخل خانه برای استفاده روی دستگاه های مختلف بیاورید.

هواوی N5368X در سال 2019 عرضه شده و جزو اولین سری از مودم های فایوجی هواوی محسوب می گردد و یک راه کار 5G CPE برای کشاندن اینترنت پرسرعت موبایل به صورت بی سیم در داخل خانه است.

هواوی H312-371: مودم روتر بیرونی 4G/5G با قابلیت تقویت نمایندگی سیگنال های فایوجی

هواوی 5G CPE Win که در بازار با نام H312-371 نیز به فروش می رسد؛ اولین مودم روتر بیرونی (قابل نصب در خارج از ساختمان) هواوی است که برای اتصال به شبکه های 4G و 5G عرضه شد.

هواوی می گوید با این مودم روتر می توانید بالاترین گیرندگی سیگنال و در پی آن بیشترین سرعت اینترنت روی شبکه های سلولی موبایل 4G و 5G را داشته باشید. مودم روتر H312-371 می تواند در هر دو شبکه های فایوجی NSA و SA کار و از باندهای فرکانسیاستاندارد n78 و n79 در شبکه های 5G پشتیبانی کند.

نگاهی به مودم 5G قابل حمل ای ای QTAD52E

اپراتور مخابراتی EE در سال 2019 اولین بار مودم همراه 5G خود را معرفی کرد که چندان جالب نبود ولی در اواخر سال 2020 این مودم را به روزرسانی نموده و با مشخصات و امکانات قابل قبولی به مشتریان 5G خود فروخت. این مودم که 5GEE یا QTAD52E نامیده می گردد؛ یک مودم روتر 5G قابل حمل کامل است.

مودم QTAD52E را باید اولین روتر 5G اپراتور EE به حساب بیاوریم که امکان اتصال به شبکه های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و شبکه های 4G LTE را می دهد.

آنالیز مودم روتر 5G هواوی CPE Pro 2

مدت ها است که نسل اول مودم روتر 5G هواوی به نام 5G CPE Pro وارد بازارهای دنیای شده است اما اخیرا هواوی نسخه ارتقا یافته این دستگاه را با نام 5G CPE Pro 2 (شماره مدل H122-373) روانه بازار نموده است.

اپراتورهای موبایل معروفی در کشورهای مختلف از این مودم روتر فایوجی برای مشتریان خود استفاده می نمایند. مثلا، شرکت وودافون این دستگاه را با نام Gigacube 5G عرضه می نماید. تقریبا هواوی 5G CPE Pro 2 تقریبا یکی از برترین و پرفروش ترین مودم روترهای 5G حال حاضر بازار است ولی شاید شما دوست داشته باشید بدانید که چه مشخصاتی دارد و نسبت به مدل اولیه، چه ارتقاهای بزرگی یافته است.

نت گیر Nighthawk M5: سریع ترین هات اسپات 5G با وای فای 6 برای کاربران خانگی

مودم Nighthawk M5 به طور کامل از طیف های فرکانسی شبکه های فایوجی پشتیبانی می نماید و مجهز به وای فای 6 است.

پیش از این، مدلی از هات اسپات M5 برای بعضی اپراتورهای ایالات متحده عرضه شده بود ولی اکنون شاهد معرفی و عرضه نسخه قفل نشده این دستگاه هستیم. یعنی هر کاربری می تواند مودم M5 نت گیر را از بازار خریداری و با آن به یک شبکه 5G در هر کشوری وصل گردد.

مودم قابل حمل 5G نو زدتی ایی دارای وای فای 6، صفحه نمایش لمسی و درگاه اترنت است

شبکه های 5G به سرعت در حال توسعه هستند و کاربران احتیاج به مودم های قابل حمل و رومیزی 5G برای اتصال به این شبکه ها دارند.

یکی از مودم روترهای 5G که در بازارهای دنیای گل نموده و کاربران از آن راضی هستند؛ مودم روتر نو MU5001U شرکت ZTE است. این روتر قابل حمل که از وای فای WiFi6 AX1800 تا 32 کاربر پشتیبانی می نماید؛ اجازه می دهد کاربران در هر زمان و هر نقطه ای به شبکه های نسل پنجم موبایل وصل شوند و یک هات اسپات پرسرعت داشته باشند.

منبع: شبکه چی

به "پرونده ویژه: آنالیز 10 مودم 5G برتر بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ویژه: آنالیز 10 مودم 5G برتر بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید