پاک کردن لکه روغن از روی لباس با راه هایی ساده

به گزارش وبلاگ بارزند، این احتمال همواره وجود دارد که با پاشیدن لکه روغن روی لباس خود روبرو شوید. در حین غذا خوردن، آشپزی کردن و کارهای روغن کاری (مانند مکانیکی) امکان پاشیدن روغن روی لباس وجود دارد و مسئله ای که بعد از آن پیش می آید پاک کردن این لکه است. با این حال این لکه ها به راحتی با شستشو از بین نمی فرایند و به مواد دیگری احتیاج است که بتواند روغن را در خود حل نماید. بهترین روش ها برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس عبارتند از:

پاک کردن لکه روغن از روی لباس با راه هایی ساده
  • پودر جوش شیرین و آب
  • مایع ظرفشویی و آب داغ
  • نشاسته ذرت و سرکه
  • استفاده از گچ
  • استفاده از پودر بچه
  • استفاده از بنزین و اتو
  • استفاده از نمک و الکل
  • استفاده از اسپری مو
  • استفاده از نوشابه
  • استفاده از آلوئه ورا

بهترین روش ها برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس

در قسمت قبل با راه های پاک کردن لکه روغن از روی لباس بطور تیتر وار آشنا شدید؛ در ادامه قصد داریم شما را با این روش ها بیشتر آشنا کنیم.

1. پودر جوش شیرین و آب

با مقداری پودر جوش شیرین و کمی آب، خمیری از جوش شیرین آماده کنید. این خمیر را روی لکه های چربی بمالید و اجازه دهید خمیر به طور کامل خشک گردد. بعد با یک فرچه خمیر را از روی لباس پاک کنید. سپس اثرات باقی مانده از لکه های چربی را به مایع ظرفشویی آغشته نموده و آن را 20 دقیقه در آب گرم بگذارید. لباس را از آب خارج کنید و آن را آبکشی کنید. همچنین به جای جوش شیرین می توانید از آرد ذرت بهره ببرید.

2. مایع ظرفشویی و آب داغ

مایع ظرفشویی حل نماینده چربی خوبی است که برای از بین بردن چربی داخل ظروف از آن استفاده می گردد. برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس نیز می توانید از مایع ظرفشویی بهره ببرید. برای این کار مقدار زیادی مایع ظرفشویی را روی لکه ریخته و چند دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب داغ پر فشار آغاز به شستن لکه کنید. این روش به میزان زیادی لکه چربی را از بین می برد. همچنین می توانید قبل از استفاده از مایع ظرفشویی، چند دقیقه لباس را در آمونیاک خیس کنید، سپس مایع را به آن اضافه کنید.

3. نشاسته ذرت و سرکه

این روش برای پارچه های حساس مانند جیر استفاده می گردد. نشاسته ذرت را روی لکه های چربی بریزید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا جذب پارچه گردد. بعد، از یک فرچه برای تمیز کردن نشاسته از روی لباس بهره ببرید. سپس یک پارچه تمیز بدون پرز را در سرکه زده و به آرامی روی لکه بمالید و بگذارید خشک گردد.

4. استفاده از گچ

گچ یک پودر نرم است که به راحتی می تواند چربی را جذب کند و به این ترتیب از بین بردن لکه آسان تر می گردد. می توان گفت این روش یک راه موثر برای از بین بردن لکه چربی به حساب می آید که بیشتر افراد از آن استفاده می نمایند. برای انجام این روش مقداری گچ سفید را روی لکه بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید. پس از خشک شدن چربی به صورت کامل از بین می رود.

5. استفاده از پودر بچه

استفاده از پودر بچه نیز روشی موثر در پاک کردن لکه روغن از روی لباس به شمار می آید. برای این کار، مقداری پودر بچه را دقیقا روی لکه بریزید. پس از چند دقیقه به آرامی با یک دستمال پودر بچه را از روی لباس بردارید. سپس کمی مایع شستشو را روی لکه ریخته و با مسواک به صورت دورانی بکشید و پس از پاک شدن لکه آن را آب بکشید و بگذارید در هوای آزاد خشک گردد. در این روش دقت کنید پودر بچه روی بقیه جاهای لباس ریخته نگردد.

6. استفاده از بنزین و اتو

در صورتی که لکه تازه باشد می توانید یک دستمال تمیز زیر لکه روغن پهن کنید و اتو را روی لکه بگذارید تا روغن جذب دستمال گردد. اگه با این روش روغن پاک نشد مقدار نصف لیوان الکل را با نیم قاشق چای خوری بنزین مخلوط کنید. مخلوط را روی قسمت لکه دار لباس بریزید و اجازه دهید خشک گردد. در نهایت لباس های خود را با مواد شوینده لباس شستشو دهید.

7. استفاده از نمک و الکل

این محلول برای برطرف لکه های چربی در پارچه های ضخیم از جمله جین و کتان مناسب است. در ابتدا نمک و الکل را به نسبت 1 به 3 با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی لکه های چربی بمالید و اجازه بدهید این محلول به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند. در نهایت، لباس های خود را به طور معمول شستشو دهید.

8. استفاده از اسپری مو

در این روش اسپری مو را کامل روی لکه روغن پاشیده و پس از 15 دقیقه لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و بگذارید در معرض هوا خشک گردد. اگه باز هم لکه روی لباس باقی ماند مجدد این روش را تکرار کنید.

9. استفاده از نوشابه

نوشابه های گازدار خواص پاک نماینده شگفت انگیزی دارند که می توانند تقریبا هر چیزی را حل نمایند. در صورتی که لکه هنوز تازه است، قسمت لکه دار لباس را داخل نوشابه گذاشته و بگذارید 2 ساعت در آن بماند. سپس لباس خود را داخل ماشین لباسشویی گذاشته و آن را بشویید.

10. با استفاده از آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا نیز پاک کردن لکه روغن از روی لباس مفید است. برای این کار باید ابتدا لباس را خیس کنید و بعد ژل را روی لکه بمالید. با تکرار این کار، کم کم لکه محو خواهد شد.

چند نکته

  • هر چه زودتر به مبارزه با لکه ها چربی بپردازید، بیشتر محتمل است که بتوانید آنها را از بین ببرید.
  • قبل از استفاده از هر راه حلی برای پاکسازی لکه، آن را در یک قسمت کوچک تست کنید تا مطمئن شوید که پارچه را خراب نمی کند.
  • قبل از استفاده از پاک نماینده های لکه های چربی، دستورالعمل شستشوی درج شده روی برچسب های لباس را بخوانید.
  • در صورتی که از پاک نماینده های صنعتی لکه چربی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که برچسب های محصول را به دقت بخوانید و دنبال کنید تا به درستی از آن بهره ببرید و همچنین از اقدامات احتیاطی آگاه باشید.
منبع: مجله انگیزه

به "پاک کردن لکه روغن از روی لباس با راه هایی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن لکه روغن از روی لباس با راه هایی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید