طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر خوشمزه و رستورانی

به گزارش وبلاگ بارزند، فیله گوشت مرغ از جمله خوشمزه ترین قسمت های مرغ است که به هر شکلی طبخ شود لذیذ و مورد پسند کوچک و بزرگ است. فیله مرغ را به صورت گریل، تنوری، سوخاری و در انواع سالاد و پاستا می توانید استفاده کنید اما یک طرز تهیه خوشمزه فیله مرغ طبخ آن با سس سیر و رزماری است، یک دستور پخت لذیذ رستورانی و باب طبع. یکی از انواع غذاها با فیله مرغ و قارچ یا بدون قارچ طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر و قارچ خوشمزه و رستورانی است. طرز تهیه آن را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر رستورانی

مواد لازم برای 6 نفر

فیله مرغ: 12 عدد

لیمو ترش: 2 عدد

آب مرغ: 2 لیوان فرانسوی دسته دار (یا یک لیوان آب و یک عدد عصاره مرغ آماده)

پودر سیر: 1 قاشق چایخوری

آبلیمو تازه: 8 قاشق غذاخوری

آرد نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری

سیر له شده: 10 حبه

جعفری ساطوری خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

رزماری: 3 شاخه

کره: 70 گرم

پودر دانه فلفل سیاه تازه: 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا فیله مرغ را به صورت رژیمی گریل کنید.ابتدا برای دریافت بوی زهم مرغ آن را با نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و پودر سیر و مزه دار مخلوط کنید. کف تابه رژیمی یا چدنی را با کمی روغن یا کره چرب کنید و سپس فیله ها را در تابه بچینید و گریل کنید. وقتی دو طرف فیله ها گریل شد سیر له شده و شاخه های رزماری را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.

در یک ماهیتابه آرد نشاسته ذرت را بریزید و به مدت یک دقیقه روی شعله ملایم گاز تفت دهید. سپس کره را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حالا آبلیمو و آب مرغ را به آن اضافه کنید. مرتب این ترکیب را هم بزنید تا به قوامی رقیق تر از فرنی برسد، سپس سس آماده شده را روی فیله های مرغ سرخ شده بریزید و کمی روی شعله ملایم گاز نگه دارید تا مزه ها به خورد هم بروند.

لیموترش ها را نازک برش زده و روی مرغ ها بچینید. جعفری ساطوری شده را هم اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری قارچ سرخ شده با کره را هم به این ترکیب اضافه کنید. خوراک فیله مرغ با سس سیر رستورانی را با انواع پاستا یا سبزیجات گریل شده سرو و میل کنید. این غذا را با سس قارچ هم می توانید درست کنید. مقاله طرز تهیه سس قارچ را بخوانید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر خوشمزه و رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فیله مرغ با سس سیر خوشمزه و رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید