مراجعه بیش از 20 هزار نفر به بیمارستان محمد کرمانشاهی

به گزارش وبلاگ بارزند، رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی از مراجعه بیش از 20 هزار نفر به این بیمارستان در مهرماه سال جاری اطلاع داد.

مراجعه بیش از 20 هزار نفر به بیمارستان محمد کرمانشاهی

دلیر یوسفی رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی گفت : ظرفیت بیمارستان تکمیل است و از مردم درخواست داریم برای درمان بچه ها مبتلا به آنفلوآنزا به دیگر بیمارستان های کرمانشاه مانند بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه داشته باشند.

دلیر یوسفی با اشاره به آغاز موج آنفلوآنزا از اوایل مهرماه گفت: با توجه به اینکه در این موج بچه ها یکی از گروه های در معرض خطر هستند، در نتیجه حجم مراجعات به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی که به عنوان بیمارستان اطفال شناخته می گردد، افزایش چشمگیری یافته است.

وی اضافه نمود: تنها در مهرماه سال جاری بیش از 20 هزار مراجعه کننده داشته ایم و در حال حاضر 60 درصد تخت های بیمارستان تنها به بستری بچه ها مبتلا به آنفلوآنزا اختصاص پیدا نموده است.

یوسفی گفت: برای اینکه مسئله ای در پذیرش بیماران ایجاد نگردد عمل های جراحی الکتیو لغو شده و تخت های اضافه هم فعال شده است.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی با اشاره به وجود 182 تخت مصوب در این بیمارستان گفت: در شرایط فعلی و با توجه به افزایش حجم مراجعات تعداد تخت ها به بیش از 200 تخت افزایش داده شده است.

یوسفی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان حد مشخصی دارد، گفت: هرچقدر هم تخت اضافه کنیم، بیمارستان در نهایت یک ظرفیت مشخصی دارد و ظرفیت آن بالاخره پر می گردد، بنابراین از دانشگاه خواستیم که اقدامی در این زمینه انجام دهد و خوشبختانه مسئولان دانشگاه هم اکنون بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) را تجهیز نموده اند که به عنوان پشتیبان بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی باشد.

وی اضافه نمود: اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای مراجعه بیماران فعال است، اما از مردم درخواست داریم به سایر بیمارستا از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و یا بیمارستان حضرت معصومه (س) مراجعه داشته باشند.

این مسئول گفت: میانگین مدت بستری بچه ها مبتلا به آنفلوآنزا بسته به شدت بیماری آن ها بین یک هفته تا 10 روز است و قطعا زمان می برد که تختی بخواهد خالی شده و کودک دیگر جایگزین گردد، بنابراین در حال حاضر که بیمارستان های دیگر مجهز شده از مردم درخواست داریم به بیمارستان های دیگر هم مراجعه داشته باشند.

یوسفی با بیان اینکه بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی هم اکنون کمبودی در بحث تجهیزات پزشکی و دارو ندارد، گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان دانشگاه طی این مدت کمبودی در این دو حوزه نداشته ایم.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی با بیان اینکه بچه ها از گروه های در معرض خطر آنفلوآنزا هستند، بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای آن ها تاکید نمود.

وی اضافه نمود: این واکسن پیش از اینکه بچه ها مبتلا شوند باید برای آن ها تزریق گردد.

یوسفی گفت: علاوه بر این موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده از ماسک است و توصیه می گردد هم خود خانواده ها از ماسک استفاده نموده و هم استفاده از آن را به بچه ها آموزش دهند .

وبلاگ بارزند کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مراجعه بیش از 20 هزار نفر به بیمارستان محمد کرمانشاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه بیش از 20 هزار نفر به بیمارستان محمد کرمانشاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید