طرز تهیه کوکی کشمش و گردو

به گزارش وبلاگ بارزند، . این کوکی های ترد و خوشمزه را می توانید در نوشیدنی مورد علاقه خود فرو کنید و از آن به عنوان عصرانه ای لذیذ لذت ببرید. خمیر بیسکوتی سنتی ایتالیایی در واقع هیچ کره یا روغنی ندارد و در عوض زرده تخم مرغ بیشتری دارد. اما دستوری که اینجا مورد استفاده قرار گرفته کمی روغن دارد که باعث می شود کار با خمیر راحت تر شود.

طرز تهیه کوکی کشمش و گردو

به گزارش وبلاگ بارزند به نقل از ایران کوک،کوکی کشمش و گردو نوعی کوکی ایتالیایی است که به آن بیسکوتی هم گفته می شود. خمیر این کوکی به سادگی و در عرض 10 دقیقه آماده می شود. پس از آن این خمیر باید دو بار در فر پخته شود. در مجموع تهیه کوکی کشمش و گردو حدود 1 ساعت وقت می گیرد.

مواد لازم کوکی

آرد1 و 3/4 پیمانه
شکر3/4 پیمانه
بیکینگ پودر1 قاشق چایخوری
نمک1/4 قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ2 عدد
روغن مایع1/4 پیمانه
وانیل1/2 قاشق چایخوری
کشمش1/2 پیمانه
گردوی خرد شده1/2 پیمانه

طرز تهیه کوکی

  1. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی سینی فر هم کاغذ روغنی بکشید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و در کاسه ای الک کنید و کنار بگذارید. در کاسه دیگری شکر، روغن، تخم مرغ و وانیل را بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط غلیظی حاضر شود. مواد خشک را به تدریج روی مواد تر بریزید و هم بزنید تا خمیر کوکی آماده شود. کشمش و گردوی خرد شده را روی خمیر بریزید و با آن مخلوط کنید. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
  2. اگر خمیر بیش از حد چسبناک است و نمی توانید با آن کار کنید کمی آرد به آن اضافه کنید. روی سطح کار هم آرد بپاشید و هر کدام از بخش های خمیر را روی سطح بغلتانید و به صورت لوله درازی در بیاورید. سپس روی هر کدام از لوله ها با دست فشار بدهید تا به پهنای حدوداً 5 سانت باز شوند.
  3. خمیر را در سینی فر آماده شده بگذارید و به مدت 28 دقیقه در فر قرار دهید. سپس بگذارید 10-20 دقیقه بماند و خنک شود. دمای فر را به 160 درجه کاهش دهید. وقتی خمیر نیم پخته کوکی خنک شد آن را به شکل مایل برش بزنید.
  4. کوکی های برش خورده را مجدداً در سینی فر بچینید و 8 دقیقه در فر قرار دهید تا یک طرف آنها طلایی شود. کوکی ها را برعکس کنید 8 دقیقه دیگر هم در فر قرار دهید. بگذاریدکوکی کشمش و گردو کاملاً خنک شود سپس آن را با چای یا شیر سرو کنید.
منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه کوکی کشمش و گردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی کشمش و گردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید