در طبیعت روزنسکی لوم (Rusenski Lom) قدم بزنید

به گزارش وبلاگ بارزند، در روزنسکی لوم قدم بزنید؛ آیا می دانید که روزنسکی لوم کجاست و چرا می گوییم که حتما در آن قدم بزنید؟ اگر پاسخ این سوال را نمی دانید حتما ادامه این متن را مطالعه کنید تا متوجه شوید که تاکید و علت این توصیه ما چیست. البته قبل از آنکه به سراغ زیبایی ها و جذابیت های پنهان شده در روزنسکی برویم، ابتدا توضیحاتی مختصر در مورد کشور بلغارستان به شما می دهیم تا هر چه بیشتر با این کشور کهن آشنا شوید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

در طبیعت روزنسکی لوم (Rusenski Lom) قدم بزنید

برای رزرو پرواز + هتل به مقصد وارنا با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید:

معرفی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان در شبه جزیره بالکان قرار گرفته شده است و مجذوب کنندهیت ها و چشم انداز ها طبیعی و باستانی زیادی را می توان در آن مشاهده کرد. قدمت و تاریخچه این کشور را به 3500 سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند و همین دلیل برای آنکه افراد زیادی اشتیاق داشته باشید به واسطه بناهای تاریخی اش از آن تماشا کند کافی به نظر می رسد.

اغلب افرادی که به عنوان یک توریست به این کشور سفر می کنند دوست دارند برای دفعات بعدی نیز باز هم به این بلغارستان سفر کنند و با گوشه و کنار آن به خوبی آشنا شوند.

آب و هوای بلغارستان

یکی از مجذوب کنندهیت های کشور بلغارستان آب و هوا و اقلیم آن است. آب و هوایی که در این کشور حاکم می باشد معتدل بوده و همین مورد سبب شده که مسافران اشتیاق زیادی برای سفر به این کشور از خود نشان دهند.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که آب و هوای معتدل این کشور در بخش های ساحلی آن مشاهده می شود و هر چه شما از ساحل دورتر شوید معتدل بودن هوا کاهش پیدا کرده و به طور قطع زمستان هایی سرد را تجربه خواهید کرد. پس به هنگام سفر به این شهر بهترین فصل را انتخاب کرده و در شهرهایی اقامت کنید که نزدیک دریا قرار گرفته باشند.

جاذبه های کشور بلغارستان

همان طوری که گفتیم توریست ها و توریستهای زیادی تمایل دارند تا از این کشور بازدید به عمل آورند. از مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعت روزنسکی لوم
  • صومعه ملنیک
  • صومعه روژن
  • منطقه تاریخی متعلق به رومی ها
  • کوه ریلا
  • ولیکو ترنوو

از بین تمام اینها ما روزنسکی لوم را انتخاب کرده و می خواهیم شما را با مجذوب کنندهیت هایی که در این منطقه وجود دارد آشنا کنیم.

روزنسکی لوم

روزنسکی لوم در کشور بلغارستان قرار داشته و یکی از زیباترین جاهایی است که توصیه می کنیم حتما در بازدید از کشور بلغارستان به سراغ آن نیز بروید.

روزنسکی لوم رودخانه ای در شمال شرق کشور بلغارستان است. این رودخانه آخرین شاخه سمت راست از رود دانوب است، ارتفاع آن از سطح دریا 360متر بوده و طولی برابر 196.9 کیلومتر دارد. این رودخانه در نهایت به دانوب سرازیر می شود.

رودخانه روزنسکی لوم از دو رودخانه Cherni Lom و Beli Lom منشعب شده است. منبع و سرچشمه این دو رودخانه نیز رازگراد در جنوب شرق پوپووو می باشد.

مجذوب کنندهیت های روزنسکی لوم

یکی از مجذوب کنندهیت های رودخانه روزنسکی لوم جاری شدن آن از میان پارک طبیعت است. این پارک با جنوب روسه (یکی از استان های کشور بلغارستان) 20 کیلومتر فاصله دارد. پارک طبیعت روزنسکی لوم 3400 هکتار وسعت داشته و از سال 1970 نیز به یکی از منطقه ها حفاظت شده در این کشور تبدیل شده است.

طبیعت زیبایی که در این پارک مشاهده می کنید تنها دلیل برای بازدید از آن به شمار نمی رود و زیبایی های زیادی را می توان در آن شاهد بود. صخره ها، غارها، تنوع جانوری و گیاهی، تراس رودخانه و سنگ عمودی بالای آن از دیگر مجذوب کنندهیت هایی است که در این پارک به چشم می خورد و توصیه می کنیم که به هیچ وجه از تماشا آنها را از دست ندهید.

اگر عاشق انجام تحقیقات علمی در طبیعت هستید توصیه می کنیم حتما به کشور بلغارستان،

روزنسکی لوم و پارک این مجموعه رفته و پژوهش هایتان را در آن تکمیل کنید.

لذت پیاده روی در روزنسکی لوم

در این پارک می توانید به راحتی قدم زده و از معبد صخره ای آن نیز تماشا کنید. بر روی این معبد تصاویر و نقش های گچی به چشم می خورد و همین نقوش باعث افزایش مجذوب کنندهیت این پارک شده است. بازدید از این نقوش به صورت غیر مستقیم شما را به گذشته متصل کرده و ظاهری متفاوت به این پارک بخشیده است. سفر به کشور بلغارستان این فرصت را به شما می دهد تا از پارکی که این همه چشم انداز ها منحصر به فرد و خاص دارد تماشا کنید و سفری متفاوت برای خود رقم بزنید.

تنوع جانوری گیاهی روزنسکی لوم

از دیگر جذبیت های این منطقه تنوع جانوری گیاهی آن به شمار می ود. 10 دوزیست، خرچنگ، 22 نوع ماهی، صدف رودخانه و 66 پستاندار در این پارک می توانید مشاهده کنید.

علاوه بر حیواناتی که به صورت دوزیست هستند و یا تنها در آب زندگی می کنند پرندگان نیز از جمله جانورانی اند که در این پارک در حال زندگی می باشند. 190 گونه و 110 لانه پرنده در این پارک به ثبت رسیده است و این مورد برای افرادی که از جمله طرفداران پرندگان هستند بسیار جالب توجه و مجذوب کننده به نظر می رسد.

هنگامی که به این پارک می روید حتما یک دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید از پرندگانی همچون کرکس مصری، عقاب طلایی، شاهین اروپایی فالکو و سنقر عکس هایی بسیار زیبا بگیرید.

در این پارک ها مسیرهایی مشخص شده اند که می توانید در آنها قدم زده و از تنوع گیاهی و جانوری موجود تماشا کنید. سعی داشته باشید از شرایطی که برایتان به صورت طبیعی در این پارک فراهم آورده شده است نهایت استفاده را برده و چشم انداز زیبایی که رودخانه روزنسکی لوم در برابرتان ایجاد کرده است را نیز تماشا کنید.

تنوع گیاهی موجود در این پارک نیز در نوع خود بسیار قابل توجه به نظر می رسد. برخی از گونه های گیاهی تنها در این پارک و منطقه رشد می کنند و بازدید از آنها در صورتی که به گیاهان علاقه داشته باشید برایتان مجذوب کننده به نظر خواهد رسید.

منبع: الی گشت

به "در طبیعت روزنسکی لوم (Rusenski Lom) قدم بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طبیعت روزنسکی لوم (Rusenski Lom) قدم بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید