خبرنگاران مدیرکل ارشاد کرمان : دنبال تسهیلات کم بهره برای ناشران هستیم

به گزارش وبلاگ بارزند، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: جامعه ناشران و حوزه چاپ و نشر در این استان از سال های گذشته با مسائل مالی روبه رو شده و امروز نیز به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا بر دامنه مسائلشان افزوده شده است.

خبرنگاران مدیرکل ارشاد کرمان : دنبال تسهیلات کم بهره برای ناشران هستیم

محمد علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بارزند با اشاره به اینکه طرح هایی با سود کم برای ناشران و کتابفروشی ها در نظر گرفته ایم تاکید نمود: در حال رایزنی و پیگیری جدی با وزارت خانه فرهنگ و ارشاد هستیم تا بتوانیم تسهیلات ارزان و کم بهره ای را برای بخش فرهنگ و هنر دریافت کنیم که این تسهیلات از سود صفر تا حداکثر چهاردرصد باشد و از بانک ها نیز در این زمینه تقاضا داریم که یاری رسان بخش فرهنگ و هنر باشند.

وی با اشاره به سامانه کارا گفت: ناشران و کتابفروشی ها می توانند با مراجعه به سامانه کارا از تسهیلات آن استفاده نمایند مثلا برای چاپخانه ای با 10 پرسنل به ازای هر نفر بین 8-16 میلیون تومان تسهیلات داده می گردد که در مجموع رقم خوبی می گردد.

علیزاده با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند اخذ مجوز کتاب گفت: از ابتدای سال 99 با توجه به درگیری با کرونا مجوز چاپ 172 جلد کتاب با تیراژ 297 هزار و 500 داده شده است.

وی با اشاره به وجود 80 موسسه فرهنگی در کرمان توضیح داد: تعداد زیادی از این موسسات فعال می باشند و حلقه موثری در زمینه نویسنده-مولف، ناشر و توزیع کتاب هستند.

علیزاده با اشاره به نقش کلیدی انتشاراتی ها در استان های کشور گفت: امروز اغلب ناشران در تهران توزیع متمرکز دارند و این امر ناشران استانی را با مشکل روبرو ساخته است .

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با توجه به موثر بودن تشکیل کارگروه تخصصی چاپ و نشر گفت: کرمان جزو 10 استانی هست که مجوز چاپ کتاب صادر می نماید و به همین خاطر سال گذشته مجوز چاپ 500 کتاب به ناشران کرمانی داده شد.

وی ظرفیت ناشران استان را از جهت ظرفیت و کمیت خوب گفت و گفت: در سال 98 تعداد454 کتاب در 490 هزار تیراژ و تعداد 275 کتاب چاپ اول بودند که تیراژ آنها 298 هزار بود.

علیزاده گفت: برای یاری به ناشران جهت سهمیه کاغذ سامانه ای در اختیار قرار دادن کاغذ، زینک و فیبر برای چاپ کتاب در نظر گرفته شده که تمام نیازهای ناشر را ممکن است حل نکند اما یاری خوبی به شمار می رود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرکل ارشاد کرمان : دنبال تسهیلات کم بهره برای ناشران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل ارشاد کرمان : دنبال تسهیلات کم بهره برای ناشران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید