خبرنگاران حمایت از صنایع کوچک و متوسط جهش فراوری را محقق می نماید

به گزارش وبلاگ بارزند، اصفهان- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان گفت: جهش فراوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس سیاست های راهبردی دولت در گرو حمایت همه جانبه از صنایع کوچک، متوسط و زودبازده است.

خبرنگاران حمایت از صنایع کوچک و متوسط جهش فراوری را محقق می نماید

ایرج پیروز روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ بارزند به مناسبت 21 مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک، متوسط و زودبازده در راستا تقویت فراوری و اشتغال بویژه برای حفظ و تقویت بنیه مالی کشور در شرایط سخت مالی؛ نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند.

وی حفظ اشتغال موجود و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط و واحدهای صنفی را از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برشمرد و افزود: در این جهت احتیاجهای این واحدها شناسایی و برنامه هایی برای برطرف مسائل آنها تدوین شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان با اشاره به صندلی صنعت این استان در کشور ادامه داد: صنعت اصفهان از صندلی خاصی برخوردار و سرمایه گذاری در آن از سابقه دیرینه برخوردار است و بسیاری از صنایع مادر از جمله فولاد و ذوب آهن در این استان استقرار دارند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار همراه با توانمند سازی صنایع کوچک و متوسط از اهداف سازمان صنعت معدن و تجارت است ادامه داد: صندلی صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد و فراوری کشور برکسی پوشیده نیست و بر اساس سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت در جهت رشد و بالندگی صنعت کشور گام برمی دارد.

پیروز افزود :اینگونه صنایع با توجه به مزیت ها و قابلیت های بومی و منطقه ای می توانند زمینه ساز پیشرفت و اعتلای کشور و استان باشند.

وی افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان در شرایط کنونی که احتیاج به ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت فراوری، رقابت پذیری فراوریات، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، توسعه و تعمیق نهضت ساخت داخل احساس می گردد؛ تمام تلاش و تلاش خود را برای توسعه صنایع کوچک به کار می گیرد.

پیروز با بیان اینکه کارآفرینی، نوآوری و تغییر فنآوری، پویایی صنعتی و ایجاد اشتغال و درآمد، رمز توسعه فعالیت های مالی در دهه های آینده است گفت: تغییر ساختار صنعتی و رشد و ترویج بیش از پیش صنایع کوچک و متوسط می تواند به تشدید رقابت جهانی، افزایش تقاضا برای محصولات متنوع، تغییرات محتوایی و کیفی در بازارهای جهانی، حرکت به سوی منطقه ای و جهانی شدن بازارها و مشتری محور شدن فراوریات منجر گردد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نقش کارآفرینان و صنعتگران و بنگاه های مالی توانمند و تأثیر فعالیت آنان بر استقلال و خودکفایی کشور اظهار داشت: پیاده سازی و تدوین برنامه های عملیاتی مبتنی بر توسعه فرهنگ حمایت از فراوریات باکیفیت داخلی ، موجبات توسعه رقابت پذیری و صادرات محصولات واحدهای فراوریی را فراهم می نماید.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان بیان نمود: انعطاف پذیری برابر نوسانات مالی، تنوع فراوری، سلیقه های متغیر بازار و تغییر محصول فراوری در حداقل زمان، از مهمترین مزایای صنایع کوچک و متوسط نسبت به دیگر بخش های مالی کشور است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی؛ صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمایت از صنایع کوچک و متوسط جهش فراوری را محقق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت از صنایع کوچک و متوسط جهش فراوری را محقق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید