خبرنگاران آمادگی هنرمندان گنبدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا

به گزارش وبلاگ بارزند، گنبدکاووس - خبرنگاران - شماری از هنرمندان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی توسط شهروندان، برای قطع زنجیره انتقال این ویروس اعلام آمادگی کردند.

خبرنگاران آمادگی هنرمندان گنبدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا

این هنرمندان با اعلام آمادگی برای پیوستن به پویش سهم من در بحران کرونا به وبلاگ بارزند گفتند که برای تهیه و فراوری آثار هنری با هدف بازدارندگی مردم از حضور در خیابان ها و حفظ سلامت آنان آمادگی کامل دارند.

مدرس رشته هنر در یکی از آکادمی های گنبد گفت: کرونا بیماری فراگیری است که نمی توان به آن بی تفاوت بود و به همین دلیل کوشش کردم با تهیه عکس و گزارش های کوتاه و استفاده آن در فضای مجازی، مردم را نسبت به تبعات آن مطلع و شهروندان را به رعایت نکات بهداشتی ترغیب کنم.

حسن رحیمی یکی از مواردی که گمان می کنم بتواند موجب درک اهمیت این بیماری گردد، تهیه عکس و گزارش از مبتلایان به کرونا است اما هنوز پیروز به انجام آن نشدم.

وی با اشاره به دعای خدایا از من به دیگر آسیب نرسان که صبح هر روز زمزمه می نماید از مردم خواست منتظر دست غیبی برای حل مسائل نباشند و با عمل به توصیه کارشناسان و به خصوص ماندن در خانه، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری نمایند.

این هنرمند از مردم خواست در کنار رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی، با توجه به کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه ها برای مقابله با شیوع کرونا، به اندازه احتیاج ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی خریداری نمایند تا شهروندان دیگر هم امکان تهیه این اقلام را داشته باشند.

وی همچنین گفت: از زمانی که در خانه بسر می برم برای آنالیز تاریخ تئاتر گنبد و تدوین کتابی با همین عنوان استفاده خواهم کرد.

مدرس تئاتر گنبدکاووس و مدیر گروه رشته تئاتر موسسه آموزش عالی لامعی گرگان نیز رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه های پزشکان در کنار قرنطینه خانگی را در قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا مهم دانست و گفت: در شرایط فعلی که کلاس های آکادمی و دانشگاه ها تعطیل شده ارتباط با هنرآموزان را به وسیله فضای مجزای دنبال می کنم.

سعید کاظمیان اضافه کرد: در قرنطینه خانگی به سر می برم و از این فرصت برای مطالعه و انجام کارهای پژوهشی استفاده می کنم و به دیگران هم توصیه دارم دوستان و خانواده هایشان را به ماندن در منازل تشویق نمایند.

اسماعیل جاجرمی شاعر گنبدی نیز گفت: وقتی در جامعه یک بحران عمومی بوجود می آید وظیفه تک تک افراد جامعه هوشیاری نسبت به بحران عمل به توصیه های مسوولان است.

وی اضافه کرد: کوشش می کنم در حد توان و با تهیه متن های ادبی و شعر در مورد کرونا و انتشار آن در فضای مجازی مردم را از حضور در تجمعات غیرضروری منع کنم.

وی از مردم خواست در این شرایط خونسردی خود را حفظ نموده و نکات مورد نظر مسوولان بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند.

اعظم دولت آبادی هنرمند نقاش و سفالگر گنبدی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت هنرجویان، آکادمی خود را تعطیل نموده و خانه نشین شدم.

وی از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و انجام قرنطینه خانگی به فروکش کردن بحران کرونا در کشور یاری نمایند چرا که تردد بی دلیل در شهر نتیجه ای جز به خطر افتادن جان شهروندان ندارد.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی پیش آمده ناشی از تعطیلی آکادمی اش از مسوولان خواست برای حل مسائل این قشر و ایجاد انگیزه در آن ها برای ادامه فعالیت هنری در دوران قرنطینه خانگی فکر اساسی نمایند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تا به امروز 72 شهروند گلستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمادگی هنرمندان گنبدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمادگی هنرمندان گنبدی برای قطع زنجیره انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید