برترین رنگ ها برای اتاق خواب بچه ها

به گزارش وبلاگ بارزند، استاد معماری گفت:رنگ اتاق خواب بچه ها باید از بین رنگ های روشن انتخاب گردد.

برترین رنگ ها برای اتاق خواب بچه ها

به گزارش گروه وبگردی وبلاگ بارزند، ندا مسروری استاد معماری دانشگاه درباره رنگ ها، گفت:در واقعیت اصلا رنگ وجود ندارد و این نور است که باعث می گردد طیف های مختلف با طول موج های متفاوت به وجود بیاید و ما رنگ ها را ببینیم، اما در عین حال نمی توانیم دنیای بدون رنگ را متصور شویم.

وی توضیح داد: شبکیه چشم ما مخروطی است و در ابتدا فقط رنگ های آبی، زرد و قرمز را می بیند و رنگ های ثانویه سبز و نارنجی و قهوه ای است و با ترکیب آن ها رنگ های ثالثیه به وجود می آید.

این استاد معماری اضافه نمود: رنگ هایی با طیف رنگی زرد تا قرمز گرم هستند و طیف سبز تا آبی سرد است. بنفش رنگی میانه است که می تواند سرد یا گرم باشد؛ اگر قرمز آن بیشتر باشد گرم و اگر آبی آن بیشتر باشد سرد است.

وی اضافه نمود: بعضی از رنگ ها هم خنثی هستند مثل سفید، سیاه، خاکستری، کرم و بژ که خود این ها به دو دسته سرد و گرم و تقسیم می شوند.

مسروری درباره تاثیر رنگ ها بر روحیه انسان، گفت: رنگ ها روی ادراک و روان انسان ها تاثیر می گذارند و باعث می شوند احساس متفاوتی به فضا داشته باشیم.

وی توضیح داد:رنگ نشانه فرهنگ و شخصیت ما هم هست و متناسب با این که چه چیزی را می خواهیم به مخاطبین القا کنیم باید رنگ های متفاوتی را هم استفاده کنیم.

مسروری بیان نمود:رنگ اتاق خواب بچه ها باید از بین رنگ های روشن انتخاب گردد؛ بچه ها رنگ های آبی، قرمز، زرد و نارنجی را بیشتر دوست دارند و زودتر می شناسند. رنگ های اتاق خواب بهتر است از ترکیب رنگ های خنثی و رنگ های آرامش بخش باشد تا خواب دچار آشفتگی نگردد.

این کارشناس معماری علت استفاده رنگ سبز در اتاق عمل را اینگونه تبیین کرد: رنگ سبز آرامش بخش است و گستره دید افراد را وسیع می نماید؛ برای همین در اتاق عمل و فضای بیمارستان از این رنگ استفاده شده است تا علاوه بر آرامش بیماران، پزشکان با تمرکز بیشتری کارشان را انجام دهند.

مسروی بیان داشت: رنگ ها بر روان انسان تاثیر مستقیم دارند؛ وقتی رنگ زرد می بینیم حس بی حالی و ناخشنودی خاصی داریم؛ به همین علت می گویند در سالن های غذاخوری از این رنگ استفاده نگردد و رنگ های مجذوب کننده تر مثل نارنجی و قرمز به کار برده گردد.

منبع:فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برترین رنگ ها برای اتاق خواب بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رنگ ها برای اتاق خواب بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید