اولین دوچرخه برقی هارلی دیویدسون: زیبا و خیره کننده

به گزارش وبلاگ بارزند، بیش از یک سال است داریم درباره اولین دوچرخه الکتریکی برند هارلی دیویدسن شایعاتی می شنویم و اکنون که به طور رسمی رونمایی شده است؛ به نظر می رسد ارزش این همه انتظار را داشت.

اولین دوچرخه برقی هارلی دیویدسون: زیبا و خیره کننده

هارلی دیویدسن به طور رسمی از اولین دوچرخه برقی زیبا و خیره کننده خود رونمایی کرد که قرار است در مارس 2021 وارد بازار شود. این برند تولیدکننده موتورسیکلت می خواهد با راه اندازی یک شرکت جدید به نام Serial 1 Cycle، وارد بازار دوچرخه های الکتریکی شود.

نام این دوچرخه بسیار آشنا و نوستالژیک است. Serial 1 به طور غیرمستقیم به نام آشنای Serial Number One اشاره دارد که نام یک موتورسیکلت قدیمی هارلی دیویدسن در سال 1903 بود.

دوچرخه سری 1 با لاستیک های سفید، زین و دستگیره های چرمی و فریم های پشتی براق هم ما را به یاد قدیمی ترین موتورسیکلت این شرکت در سال های دور می اندازد.

شرکت هارلی می گوید شرکت جدید آن ها در دل مرکز توسعه محصولات این شرکت بیرون آمده است؛ جایی که یک گروه کوچک از علاقه مندان به موتورسیکلت و دوچرخه های فوق العاده مشغول طراحی و توسعه یک دوچرخه برقی شایشه برند Harley-Davidson شدند.

هارلی دیویدسن هیچ گونه مشخصاتی درباره دوچرخه برقی سری 1 نداده است و فقط ما می توانیم حدس هایی درباره میزان مصرف انرژی، ظرفیت باتری، مسافت طی شده با این باتری و قیمت بزنیم.

براساس عکس های منتشر شده از این دوچرخه می توانیم بفهمیم که دارای یک موتور میانی، سیستم کمربند محرک، باتری یکپارچه با بدنه، چراغ های جلو و عقب یکپارچه و زنجیر است. احتمالا سیستم کمربند محرک این شرکت از نوع Gates Carbon است که دوام بسیار بالایی دارد.

افزایش تقاضا برای دوچرخه های برقی

طراحی و ظاهر این دوچرخه مشابه نمونه های اولیه ای که هارلی دیویدسن در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA سال گذشته آورده بود؛ نیست و نشان می دهد در این مدت پیشرفت های بیشتری روی این دوچرخه اجرا شده است.

فرانک آرون، مدیر تولید هارلی دیویدسن در یک ایمیل به سایت ورج می گوید: گام های بزرگی برای آسان کردن کار با این دوچرخه برداشتیم که منجر به ویژگی های کلیدی مانند موتور نصب شده با باتری داخلی، سیستم روشنایی یکپارچه، ترمزها و سیم کشی داخلی شد.

فروش و تقاضا برای دوچرخه های برقی با شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده افزایش یافته است. این کشور در سال گذشته مجبور به وارد کردن 270 هزار دوچرخه برقی شده است و بلومبرگ می گوید انتظار می رود امسال چیزی در حدود 500 تا 600 هزار دوچرخه الکتریکی واردات داشته باشیم.

هارلی دیویدسن اولین برندی نیست که سراغ تولید دوچرخه برقی رفته است. شرکت دوکاتی هم سال گذشته از اولین دوچرخه برقی خود رونمایی کرد و برندهایی خودروسازی مانند بی ام و، آئودی، مرسدس بنز و جیپ هم در حال ساخت E-Bike هستند.

گفته می شود قیمت اولین دوچرخه هارلی دیویدسن چند هزار دلار خواهد بود.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اولین دوچرخه برقی هارلی دیویدسون: زیبا و خیره کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دوچرخه برقی هارلی دیویدسون: زیبا و خیره کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید