اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی

به گزارش وبلاگ بارزند، خبرنگاران: قیمت نفت در روز دوشنبه در پی افزایش تقاضا بالا رفت. اما به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، این نگرانی وجود دارد که فرایند بهبود تقاضا متوقف گردد.

اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی

به گزارش وبلاگ بارزند و به نقل از رویترز، نفت خام برنت با افزایش 0.2 درصدی یا 9 سنت به 42.28 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز 1 سنت افزایش یافت. هر دو معیار نفتی در هفته گذشته 9 درصد صعود داشتند. قیمت تحویل فوری نفت نیز بالاتر از قیمت معاملات آینده بود، این امر نشانه ای از افزایش تقاضا در بازار است.

عراق و قزاقستان نیز در روز پنج شنبه در گفت و گو با اوپک پلاس متعهد شدند که کاهش فراوری نفت را رعایت نمایند. با این حال گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرنماینده نفت و متحدانش، برای تمدید کاهش فراوری 9.7 میلیون بشکه نفت در روز تصمیمی نگرفته است. علاوه بر کاهش فراوری، افزایش تقاضا نیز باعث بهبود قیمت نفت شده است. چرا که کشورها در سراسر دنیا فعالیت مالی خود را از سر می گیرند.

با این حال، سازمان بهداشت دنیای در روز یکشنبه از جهش دنیای در تعداد مبتلایان اطلاع داد، بیشترین افزایش در آمریکای شمالی و جنوبی گزارش شده است. خوشه های شیوع ویروس در مناطقی مانند پکن و ویکتوریا در استرالیا باعث شده است که مقامات بار دیگر محدودیت های رفت و آمد را اعمال نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید