قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد

به گزارش وبلاگ بارزند، قیمت نفت پس از کاهشی که شب گذشته داشت، در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در معاملات روز سه شنبه افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد

به گزارش وبلاگ بارزند، بهای معاملات نفت برنت 49 سنت معادل 1.1 درصد افزایش یافت و به 45 دلار و 77 سنت در هر بشکه صعود کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 37 سنت معادل 0.9 درصد افزایش، به 42 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به مازاد عرضه در شرایطی که تقاضای جهانی به پایین سطح پیش از شیوع ویروس کرونا سقوط نموده است، حدود یک درصد سقوط کردند.

شاخص دلار آمریکا در پی تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم که هفته گذشته اعلام شد، آخرین بار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.04 درصد افت کرد و به 92.146 واحد رسید.

دلار ارزانتر، نفت و سایر کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای خریداران غیرآمریکایی جذابتر می نماید.

به گفته تحلیلگران، بازار در مجموع به فرایند احیای تقاضا برای سوخت متمرکز مانده است زیرا کشورها همچنان با اعمال محدودیتهایی به مبارزه با شیوع بیماری کووید 19 ادامه می دهند.

در آستانه انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 28 اوت حدود دو میلیون بشکه و ذخایر بنزین 3.6 میلیون بشکه کاهش پیدا نموده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود گفت فراوری نفت آمریکا در ژوئن 420 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 10.436 میلیون بشکه در روز رسید اما فراوری این کشور پایینتر از رکورد 11.99 میلیون بشکه در روز در آوریل مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، فراوری نفت آمریکا در ماه های پیش با کاهش فراوری شرکتهای انرژی در واکنش به ریزش قیمتها و سقوط تقاضا برای سوخت پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید