اضافه شدن 74 اتوبوس تازه به ناوگان حمل و نقل شیراز، شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ بارزند، خبرگزاری خبرنگاران- مهندس اصنافی در شرح اقدامات ستاد سفرهای نوروزی شهرداری شیراز، از توجه ویژه شهرداری به کمربندی جنوب شهر و حمل و نقل عمومی اطلاع داد.

اضافه شدن 74 اتوبوس تازه به ناوگان حمل و نقل شیراز، شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش دریافتی وبلاگ بارزند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک اعیاد شعبان گفت: به منظور بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهری شیراز، پیگیری تعداد 74 اتوبوس خط واحد به نتیجه رسیده و تا خاتمه سال آینده به شیراز خواهد آمد.

وی در ادامه به موضوع کمربندی جنوب شیراز اشاره نمود و گفت: برای کمربندی شهر شیراز دو فرایند کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز افزود: اقدام کوتاه مدت برای بهبود شرایط کمربندی شیراز، ایمن سازی ورودی و خروجی شهرک های اطراف کمربندی است که بخشی از آن اجرا شده و برای آن با در نظر گرفتن 70 میلیارد تومان در بودجه سال آینده، این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی درمورد اقدام بلندمدت برای کمربندی شیراز عنوان نمود: همانطور که به وزیر محترم راه وشهرسازی نیز گفته ایم، کمربندی جایگزین باید مهیا گردد و تا محقق شدن این مهم ایمن سازی راستا فعلی را شهرداری با راهداری انجام خواهند داد.

این مقام مسئول از پیگیری چهار تقاطع دیگر برروی کمربندی شیراز اطلاع داد که پس از رسیدن به نتیجه نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز برای تصویب ارائه خواهد شد.

مهندس اصنافی در ادامه به موضوع مسافران نوروزی پرداخت و گفت: بعد از دو سال انتظار حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در شهر شیراز داریم و برای آن در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم را اندیشیده ایم.

وی در شرح اقدامات اجرا شده عنوان نمود: از 10 کیلومتری ورودی های شهر عملیات پاکسازی اجرا شده، سرویس های بهداشتی تعمیر و تجهیز شده، المان ها نورپردازی ها، تابلوها و پارک ها در دست تعمیر هستند.

شهردار شیراز با ذکر اینکه 82 المان در شهر نصب شده، ادامه داد: گلکاری در سطح شهر شیراز شروع شده و کوشش داریم که از 25 اسفندماه و ورود اولین مسافران نوروزی گلها نمود کافی و زیبایی داشته و 170 هزارمترمربع گلکاری خواهد شد.

مهندس اصنافی از برپایی غرفه های نوروزی، برگزاری برنامه های فرهنگی، استقرار نمادها و المان های نوروزی و تمهیدات لازم برای میوه و تره بار شب عید که در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل است، اطلاع داد.

وی با بیان اینکه موضوعات ایمنی و خدمات شهری و سد معبر شهرداری شیراز بصورت روزانه شده، توضیح داد: از 15 اسفندماه مجوز حفاری صادر نخواهد شد و همه حفاری ها تا 22 اسفندماه جمع آوری خواهد شد.

این مقام مسئول از آماده سازی سه کمپ برای مسافران نوروزی در شهر شیراز اطلاع داد و گفت: سه کمپ زیباشهر، شهید شیرودی و باغ جنت با ظرفیت 220 کانکس برای مسافران نوروزی آماده شده اند.

وی افزود: درصورت وقوع بارندگی و کمبود فضا، هماهنگی های لازم با نمایشگاه بین المللی فارس اجرا شده و از آن مکان نیز استفاده خواهد شد.

به گفته شهردار شیراز بعلاوه 11 بوستان در سطح شهر شیراز با امکان نصب 2500 چادر و در صورت لزوم 13 سالن ورزشی شهرداری شیراز و 42 حسینیه در سطح شهر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص سایر اقدامات اجرا شده شهرداری شیراز برای ایام نوروز سال آینده عنوان نمود: تورهای گردشگری، خط های ویژه از ایستگاه وکیل الرعایا به حرمین مطهر و تاکسی برای هدایت مسافران و گردشگران با عنوان از من بپرس از جمله دیگر اقدامات شهرداری شیراز برای ایام نوروز 1401 خواهد بود.

وی افزود: بعلاوه 35 پارکینگ با ظرفیت بیش از 4500 خودرو در کنار پارکینگ های خصوصی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

مهندس اصنافی موضوع ترافیک را از دیگر مقولات مهم و مدنظر شهرداری شیراز برای ایام نوروز اطلاع داد و اذعان داشت: در ایام نوروز ترافیک سنگینی را در ساعاتی از شبانه روز خواهیم داشت که با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک شهر شیراز، تمهیداتی را برای بعضی معابر، راستاها و اماکن پربازدید و پرتردد در نظر گرفته ایم.

وی در خاتمه از برگزاری چندین نمایشگاه، مسابقه فرهنگی و ورزشی، فراوری محتواهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری و چندین برنامه فرهنگی دیگر اطلاع داد و بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه اماکن و برنامه های شهرداری شیراز در ایام نوروز 1401 تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اضافه شدن 74 اتوبوس تازه به ناوگان حمل و نقل شیراز، شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 74 اتوبوس تازه به ناوگان حمل و نقل شیراز، شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید