اسلامی: شرافت ما در گروی خدمت رسانی به مردم است

به گزارش وبلاگ بارزند، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که آبادانی و پیشرفت کشور مهم ترین مولفه برای ما است، گفت: هرگز از نظر تکمیل راه های ورزقان برای مردم این منطقه کوتاهی نمی کنیم ما شرافت خود را در گروی خدمت گزاری مردم می دانیم.

اسلامی: شرافت ما در گروی خدمت رسانی به مردم است

به گزارش وبلاگ بارزند، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال الله وردی دهقانی نماینده ورزقان درباره فرایند اجرای دو عظیمراه در ورزقان و تغییر راستا عظیمراهی در این منطقه اظهار کرد: مطالعات پروژه ترکیبی از راستا بین المللی نوردوز، ورزقان، خواجه تبریز از سال 86 شروع شد و طرح کریدور آن در سال 87 به تصویب رسید. بعد از طی شدن فرآیندی برای تامین اعتبارات و بودجه مناسب شرایط به گونه ای پیش رفت که این پروژه تا سال 1397 کمتر از 20 درصد پیشرفت داشت در دوره ما با رایزنی ها و هماهنگی های اجرا شده سنگان به اسم یکی از مراکز عظیم صنعتی - معدنی منطقه جلب مشارکت شد. توافقات انجام شد تا آنها در احداث عظیمراه دسترسی به سنگان و تاثیرات ترافیکی مشارکت نمایند تا این پروژه تامین اعتبار و احداث شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 120 کیلومتر این پروژه 60 کیلومتر در قالب قطعات یک تا چهار حدود 90 درصد پیشرفت داشته قطعه پنج به اسم کنارگذر ورزقان حدود 30 درصد پیشرفت داشته که امیدواریم راستا طی شده در قطعات یک تا چهار به آسفالت و بهره برداری رسیده و قطعه پنج هم با برطرف موانع تکمیل شود. ما در روزهای آینده عظیمراه 90 کیلومتری تبریز - اهر را افتتاح خواهیم کرد. این پروژه سهمی در قطعات جنوبی کریدور خواهد داشت البته ابهاماتی برای آقای دهقانی درباره دخالت های ایجاد شده در این راستا ایجاد شد. ما تیم کارشناسی با مشاوران مستقل را موظف به انجام مطالعات کردیم. مطالعات تکمیلی براساس مفروضات بار ترافیکی و جمعیتی صورت گرفت جمع بندی این بود که راستا انتخاب شده دقیق و کارشناسی بوده و حداقل هزینه را نسبت به گزینه های دیگر دارد لذا اطمینان حاصل شد که پروژه براساس مفروضات مهندسی شده انتخاب شده، امیدواریم با تعامل با ایمیدرو 60 کیلومتر به جای مانده را تکمیل کنیم تا هرچه سریع تر راستا نوردوز تا خواجه که از ورزقان عبور می نماید را تکمیل کنیم این عظیمراه بین المللی به سمت ارمنستان آمد و شد دارد که در پی بهره برداری آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دوم صحبت هایش بعد از اظهارات نماینده ورزقان اظهار کرد: آنچه آقای دهقانی اعلام کرد مربوط به دو پروژه فرق دارد که بخشی از آن به 13 سال پیش بر می شود و بخش دیگر پیرامون ارتقاء محور یک راه فرعی و روستایی است. باید این دو را از هم تفکیک کنیم. عظیمراهی که به آن اشاره شد قرار است یک راستا بین المللی باشد و بار ترافیکی را تسهیل کند.

وی ادامه داد: براساس پیگیری های آقای دهقانی و مراجعاتی که داشتند جلوی پیشرفت پروژه به مدت 10 ماه گرفته شد چه کسی قرار است هزینه های تمام شده را جبران کند البته دادستان برای لغو حکم توقف دستور داد دلیلی نداشت با یک تصور ناصواب یک پروژه ملی را تعطیل کنیم.

اسلامی تاکید نمود: من هرگز در خدمت رسانی به مردم ورزقان کوتاهی نمی کنم شرافت ما در گروی خدمت گزاری است. قطعا به این موضوع رسیدگی می کنیم در کشور سلسله مراتبی برای مباحث فنی داریم من این موارد را به شورای فنی استان ارجاع دادم که آن را آنالیز کند به یک مشاور مستقل هم موضوع را ارائه کردیم که آنها هم رای به انجام پروژه دادند. مهم برای ما آبادانی و پیشرفت و برطرف دغدغه و مسائل مردم است. ما صورت مساله را پاک نمی کنیم و مساله آفرین نیستیم بلکه در پی حل مسائل مردم هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتخار ما این است که بیشتر پروژه های تاریخی سنواتی را به تکمیل و افتتاح رساندیم. 80 درصد پروژه ها در عرض دو سال تکمیل شد آن هم در شرایطی که طی 19 سال تنها 20 درصد آن تکمیل شده بود. رویکرد ما محرومیت زدایی، پیشرفت و آبادانی است افتخار می کنیم سرباز نظام هستیم و ادعایی هم نداریم. امیدواریم اگر سوء تفاهمی وجود داشته، برطرف شود.

اسلامی در سرانجام گفت: تمام اقدامات صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی براساس معادلات مهندسی بوده که احکام آن معین است. مهندسان خبره بر روی آن مطالعه انجام داده اند ما آبروی خود و وزارت و اعتبار نظام را برای دیگران هزینه نمی کنیم، باز هم این موضوع را آنالیز خواهیم کرد از نمایندگان هم درخواست داریم که همراهی نمایند که این پروژه احداث عظیمراه بین المللی در این منطقه تعطیل نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اسلامی: شرافت ما در گروی خدمت رسانی به مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: شرافت ما در گروی خدمت رسانی به مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید