8 برنامه حمایتی از ایرانیان متخصص خارج برای فعالیت در کشور

به گزارش وبلاگ بارزند، سید علی حسینی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، در راستای نیل به اهداف بلند مدت منظره علمی کشور و بهره گیری از ذخایر علمی و حرفه ای سرمایه انسانی خارج از کشور و به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به داخل از سال 1393 اجرایی شد.

8 برنامه حمایتی از ایرانیان متخصص خارج برای فعالیت در کشور

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری اضافه نمود: تا به امروز به واسطه این برنامه، بیش از 8500 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ثبت نام نموده اند؛ بعلاوه همکاری بیش از 2400 نفر با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور رقم خورده است.

حسینی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 200 استارت آپ به وسیله کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ایران راه اندازی شده که برای 2400 نفر از دانش آموختگان داخلی فرصت شغلی ایجاد نموده است..

وی با اشاره به برنامه حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور در قالب طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خاطر نشان کرد: متخصصان و کارآفرینان ایرانی، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری از 100 دانشگاه برتر جهان شاغل در 200 دانشگاه برتر جهان یا شاغل در حوزه کسب و کارهای پیروز و شناخته شده حوزه تخصصی خود می توانند با انجام پروژه ای تحقیقاتی در مرز دانش یا با انتقال تکنولوژی روز به ایران کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی را کسب نمایند.

به گفته معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری، در امسال بیش از 35 نفر از متقاضیان نظام وظیفه، شناسایی شده اند که 15 نفر از این افراد با صدور مجوز ستاد کل در پایگاه های میزبان برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور پروژه خود را شروع نموده اند.

وی گفت: در قالب این طرح 8 برنامه حمایتی از ایرانیان غیر مقیم استاد مدعو و مشخص، حمایت فرصت مطالعاتی، حمایت سخنرانی و برگزاری کارگاه، حمایت نظام وظیفه تخصصی در داخل کشور، حمایت اشتغال در شرکت های فناور، حمایت تأسیس شرکت، حمایت پسادکتری، حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور اجرایی می گردد.

وی با اشاره به حمایت پسادکتری گفت: در امسال 52 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت مذکور در پایگاه های میزبان برنامه شروع نموده اند.

حسینی اضافه نمود: یکی دیگر از برنامه های این طرح حمایت از شرکت دانش بنیان است؛ در این حمایت در کنار سیدمانی 200 میلیون تومانی، خدماتی شامل مشاوره، ارائه فضای استقرار، تیم اجرایی و فنی و … به متقاضیان ارائه می گردد. در امسال 35 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت مذکور در پایگاه های میزبان برنامه شروع نموده اند.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری در مورد برنامه حمایتی تأسیس شرکت دانش بنیان گفت: در امسال 14 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت مذکور در پایگاه های میزبان شروع نموده اند.

حسینی درباره حمایت فرصت مطالعاتی گفت: در حمایت مذکور متخصصان ایرانی، دانش آموخته مقطع دکتری از 200 دانشگاه برتر جهان یا شاغل در 100 دانشگاه برتر جهان می توانند با یکی از پایگاه های میزبان برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور قرارداد یکساله پژوهشی با حقوق معادل پایه مرتبه خود و دریافت پژوهانه را داشته باشند. در امسال 5 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت مذکور در پایگاه های میزبان برنامه شروع نموده اند.

وی مطرح نمود: در امسال 105 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت سخنرانی و برگزاری کارگاه در پایگاه های میزبان برنامه شروع نموده اند.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری اضافه نمود: در امسال 53 نفر از متقاضیان از حمایت نظام وظیفه تخصصی در داخل کشور بهره مند شده اند.

حسینی ادامه داد: بعلاوه امسال در قالب حمایت اشتغال در شرکت های فناور 13 نفر از متقاضیان فعالیت خود را با حمایت مذکور در پایگاه های میزبان برنامه شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "8 برنامه حمایتی از ایرانیان متخصص خارج برای فعالیت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 برنامه حمایتی از ایرانیان متخصص خارج برای فعالیت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید