6 روش حل مشکل هات اسپات موبایل در ویندوز 10

به گزارش وبلاگ بارزند، بسیاری از کاربران با قابلیت هات اسپات موبایل ویندوز 10 مشکل دارند.

6 روش حل مشکل هات اسپات موبایل در ویندوز 10

دستگاه موبایل یا تبلت یا لپ تاپ آن ها به هات اسپات موبایل ویندوز 10 وصل نمی گردد یا اینترنت روی آن به اشتراک گذاشته نشده است یا اصلا توسط دستگاه های دیگر دیده نمی گردد.

روش ها و ترفندهای زیادی برای رفع مشکل هات اسپات موبایل ویندوز 10 در اینترنت یافت می گردد ولی در زیر به 6 روش موثر و مفید اشاره می کنیم:

غیرفعال سازی قابلیت اشتراک اینترنت

1- کلیدهای Windows key + R را با هم فشار دهید تا باکس خط فرمان run اجرا گردد.

2- عبارت ncpa.cpl را تایپ کنید و روی OK بزنید:

3- روی کانکشن آداپتور شبکه (Network adaptor) راست کلیک نموده و properties را انتخاب کنید:

4- روی برگه sharing بزنید.

5- مطمئن شوید تیک گزینه Allow other network users top connect through نخورده باشد. این قابلیت نباید فعال باشد تا هات اسپات موبایل در ویندوز خوب کار کند:

ویرایش رجیستری

بهتر است پیش از انجام این روش، یک نسخه پشتیبان از رجیستری ویندوز 10 خود بگیرید. برای این منظور، از جهت File > Export در ویرایشگر رجیستری وارد شوید و نسخه پشتیبان بگیرید.

1- کلیدهای Windows key + r را با هم فشار داده تا ابزار run باز گردد.

2- عبارت regedit را نوشته و OK کنید:

3- در ویرایشگر رجیستری دنبال بخش زیر بگردید و آن را باز کنید:

HKEY-LOCAL-MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesWlanSvcParametersHostedNetworkSettings

4- حالا کلید HostedNetworkSettings را از پنجره سمت راست پاک کنید:

دوباره هات اسپات ویندوز 10 را تنظیم و روشن کنید؛ شاید مسائل رفع شده باشند!

ریستارت فایروال ویندوز

1- در نواز آدرس ویندوز عبارت Windows security را جست وجو کنید و روی آیکون windows security بزنید:

2- حالا از منوی سمت چپ روی گزینه Firewall & Network protection کلیک کنید. بعد، از پنجره سمت راست سراغ گزینه Restore firewalls to default بروید:

3- در صفحه جدید، برای ریستارت شدن تنظیمات فایروال ویندوز 10 روی گزینه Restore defaults کلیک کنید:

پس از ریستارت فایروال، احتیاج دارید یک بار کل سیستم و ویندوز 10 را هم ریستارت کنید. آنالیز کنید آیا مشکل هات اسپات موبایل شما حل شده است یا خیر!

ابزار عیب یابی شبکه ویندوز

ابزار Troubleshoot می تواند بعضی از خطاها و عیب های سیستم را یافته و به طور اتوماتیک رفع کنید. ما از این ابزار برای عیب یابی و رفع مشکل هات اسپات ویندوز 10 استفاده می کنیم:

1- در نوار جست وجوی ویندوز عبارت Troubleshoot settings را تایپ نموده و جست وجو کنید. بعد روی آیکون Troubleshoot settings در نتایج جست وجو بزنید:

2- به پایین صفحه بروید و از بخش Network Adapter روی گزینه Run the troubleshooter کلیک کنید:

3- اجازه دهید ویندوز به طور اتوماتیک دنبال خطاها و مسائل پیش آمده گشته و آن ها را رفع کند. این فرایند ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد.

ریستارت آداپتور شبکه بی سیم

یک روش دیگر رفع عیب هات اسپات موبایل در ویندوز 10، ریستارت کارت شبکه بی سیم سیستم است:

1- در نوار جست وجوی ویندوز عبارت Device Manager را تایپ و اجرا کنید. بعد، روی آیکون device manager بزنید تا این ابزار باز گردد:

2- پنجره باز شده را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Network Adapter برسید. روی آن دو بار کلیک کنید تا منوی زیر مجموعه آن باز گردد. حالا از فهرست باز شده سراغ گزینه Wireless Network Adapter بروید. روی آن راست کلیک نموده و گزینه Disable device را بزنید:

3- مطمئن شوید کارت شبکه بی سیم سیستم غیرفعال شده است. دوباره سراغ Wireless Network Adapter بروید تا مطمئن شوید آداپتور بی سیم غیرفعال است.

4- باید دوباره آداپتور بی سیم را فعال کنید. روی Wireless Network Adapter راست کلیک نموده و Network adapter را فعال کنید.

خاموش کردن فایروال و آنتی ویروس

اگر هنوز مشکل هات اسپات ویندوز 10 رفع نشده است؛ یک احتمال دیگر به جامانده و آن اختلال کار فایروال و آنتی ویروس در کار هات اسپات است.

1- در پنجره ویندوز یا نوار وظیفه روی برنامه آنتی ویروس راست کلیک نموده و گزینه غیرفعال کردن آن را انتخاب کنید.

2- آنالیز کنید مشکل حل شده است یا خیر!

اگر هنوز مشکل حل نشده و آنتی ویروس هم کار می نماید؛ باید windows defender firewall را هم عیرفعال کنیم:

1- در نوار جست وجوی ویندوز عبارت Control Panel را بزنید و باز کنید:

2- روی گزینه System and Security بزنید تا وارد تنظیمات فایروال شوید:

3- روی گزینه Windows Defender Firewall بزنید:

4- حالا باید از منوی سمت چپ روی گزینه Turn Windows Defender Firewall on or off بزنید:

امیدواریم که دیگر مشکل هات اسپات ویندوز 10 حل شده باشد.

اگر باز هم دستگاه شما به هات اسپات موبایل ویندوز وصل نمی گردد. دوباره همه تنظیمات و اطلاعات اتصالی مانند نام SSID و رمزعبور و پروتکل رمزنگاری را آنالیز کنید.

گاهی اوقات ممکن است مشکل از سمت دستگاه شما باشد. بهتر است دستگاه خودتان را هم یک بار ریستارت و تنظیمات وای فای آن را ریست کنید.

دلایل زیادی برای مشاهده مصرف اینترنت نرم افزارهای مختلف در هر پلتفرمی وجود دارد. مدیریت مصرف اینترنت بدون اطلاع از میزان مصرف هر نرم افزار غیرممکن است….

همواره برای مشاهده شرایط و قدرت سیگنال دهی وای فای احتیاج به نصب اپلیکیشن یا استفاده از گوشی موبایل نیست. در ویندوز 10 روش های مختلفی وجود دارد…

حتما خطای Unidentified Network را در ویندوز دیدید یا برای شما رخ داده است. یک خطای رایج در بخش شبکه سیستم عامل ویندوز که علت آن…

بعضی از کاربران ویندوز 10 گزارش دادند پس از به روزرسانی های اخیر این سیستم عامل، وای فای لپ تاپ قطع شده است یا اینکه امکان اتصال لپ تاپ به شبکه…

وقتی با لپ تاپ به چندین شبکه بی سیم وصل شویم؛ مثلا وای فای خانه، وای فای دانشگاه، وای فای کافی شاپی که هر روز چند ساعت آن جا هستیم و احیانا…

در موقعیتی قرار گرفتید که احتیاج به رمزعبور وای فای تان داشته باشید ولی آن را به خاطر نیاورید؟ مثلا گوشی تلفن همراه جدیدی خریداری کردید و…

یکی از مسائل رایج کاربران در ویندوز 10، مشاهده پیام Windows 10 cant connect to this network است. این پیام زمانی بروز می نماید که سیستم مبتنی…

اگر به تازگی کاربر ویندوز 10 شده باشید یا این ویندوز را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید؛ مرتبا پیام Wi-Fi Sense را مشاهده خواهید…

منبع: شبکه چی

به "6 روش حل مشکل هات اسپات موبایل در ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش حل مشکل هات اسپات موبایل در ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید