چند ساعت خواب برای بدن ضروری است؟

به گزارش وبلاگ بارزند، به گفته محققان، 7 ساعت خواب برای افراد میانسال و مسن ایده آل است.

چند ساعت خواب برای بدن ضروری است؟

خواب نقش مهمی در فعال کردن عملکرد شناختی و حفظ سلامت روانی دارد. بعلاوه با حذف مواد زائد به حفظ سلامت مغز یاری می نماید. با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوی خواب خود هستیم. از جمله این تغییرات می توان به مشکل در به خواب رفتن و ماندن در خواب، کاهش کمیت و کیفیت خواب اشاره نمود. در این مطلب از وبلاگ بارزند به اندازه ساعت خواب کافی و آنالیز تاثیرات خواب ناکافی در بدن می پردازیم.

اندازه خواب مناسب برای افراد

در این مطالعه، محققان بریتانیایی و چینی داده های نزدیک به 500 هزار بزرگسال 38 تا 73 ساله را آنالیز کردند. از شرکت کنندگان در خصوص الگوهای خواب، سلامت روانی و تندرستی آن ها سوال شد و در مجموعه ای از تست های شناختی شرکت کردند.

با تجزیه و تحلیل این داده ها، تیم تحقیق دریافتند که مدت زمان خواب ناکافی و بیش از حد با اختلال در عملکرد شناختی، مانند سرعت پردازش، توجه بصری، حافظه و مهارت های حل مسئله مرتبط است.

هفت ساعت خواب در شب، اندازه مطلوب خواب برای عملکرد شناختی و بعلاوه برای سلامت روانی خوب برای افراد دارای علائم اضطراب و افسردگی، بود.

ارتباط خواب ناکافی و زوال عقل

محققان می گویند یکی از دلایل احتمالی ارتباط بین خواب ناکافی و زوال شناختی ممکن است به علت اختلال در خواب با طول موج آهسته یا عمیق باشد. معین شده است که اختلال در این نوع خواب ارتباط نزدیکی با تثبیت حافظه و بعلاوه ساخت آمیلوئید دارد. کمبود خواب ممکن است توانایی مغز را برای خلاص شدن از شر سموم مختل کند.

این تیم بعلاوه ارتباطی بین اندازه خواب و تفاوت در ساختار نواحی مغز درگیر در پردازش شناختی و حافظه، با تغییرات بیشتر مرتبط با خواب بیشتر یا کمتر از هفت ساعت پیدا کردند.

داشتن هفت ساعت خواب مداوم در هر شب، بدون نوسانات زیاد در طول مدت خواب، بعلاوه برای عملکرد شناختی و سلامت روان خوب مهم بود. مطالعات قبلی بعلاوه نشان داده است که الگوهای خواب منقطع با افزایش التهاب مرتبط است که نشان دهنده استعداد ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن در افراد مسن است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 5 نکته مهم برای سالم ماندن مواد غذایی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چند ساعت خواب برای بدن ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ساعت خواب برای بدن ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید